Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 2391 ggr
Fiona
0

Brastad 30/1-2010

Hej!

Vilka härifrån ska till Brastad och ställa den 30 januari?

Jag ska dit och har precis anmält:

Boll - lakeland hona på 10,5 mån i ost & pet

Våfflan - blandishona på 26,5 mån i pet

Var bäst att anmäla nu och betala in i morgon för att pengarna ska ha någon chans att hinna komma fram!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Abico
0

Oj, jag trodde inte att det var så snart till anmälningsstopp :O Jag får ta och se över vilka som ska med då..

I vart fall har jag tänkt åka, skulle dock gärna samåka med någon eftersom det är en bit att åka och hemskt onödigt att köra med nästan tom bil den sträckan…

Hanna 

Fiona
0

#1 Den 28 är sista dagen men vi betalar ju inte med internetbank så då blir de lite brådis! Synd att vi inte åker samma väg för då kunde vi samåkt, inte för att jag vet vilken väg vi åker men x)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Abico
0

#2 - Enligt eniro kör vi över Sollebrunn, Trollhättan och Uddevalla. Men du bor väl mer åt Göteborghållet?

Hanna 

Fiona
0

#3 Nepp åt andra hållet :P Vi åker nog Vara, Trollhättan och Udedevalla skulle jag tro!

Jenny

[jejjas]
0

Jag å anna ska ditt vilka som ska med är annu inte klart.

Fiona
0

*Morr* Pappa påstår att inte pengarna kommer komma fram i tid även om jag postar i morgon -,- Är det nu SMF har blvit stenhårda så att man får betala dubbelt om de kommer in försent?

Jenny

Sabettan
0

Det är väl poststämpel som gäller,hoppas jag.

Har inte heller betalat in än.

FeliciaS
0

Jag hoppas att jag kommer, på ett eller annat sätt ska det nog lösa sig med skjuts. Är inte helt säker på vilka jag tar med faktiskt, men troligtvis:

• Kurkuma Am. Crested, 8 mån - Ras & Pet
  • Ultimate Lakeland, 6 mån - Pet
  • Halloweens Cherchez CH-teddy, 18 mån - Ras & Pet

Kanske kanske Luneas Frideborg i Pet också…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin-90
0

#8 Skulle bli överlycklig om du kunde ställa Umla i Ost med, ja kan betala om du ställer henne i ost =) Vill verkligen se hur bra de skulle gå för henne där. =D

FeliciaS
0

#9 Visst, följer hon med (vilket hon gör till 99,9%) så kan jag göra det. Men du får reda på det innan i vilket fall ;)

Mvh Felicia

Fabiola
0

Jag ska dit. Ska troligen ha med mig min satintexel i ost och pet.

Sen får jag se vilka andra som ska med :)

Abico
0

Petar upp tråden, sista anmälningsdag imorgon (28/12) så missa inte det :P *påminner mig själv att jag måste anmäla idag*

Hanna 

Fiona
0

Anmälde för ett tag sen och hoppas på att pengarna kommer fram i tid!!

Jenny

[jejjas]
0

Jag sitter som på nålar å hoppas mina pengar kommer i morgon.. annars blir det ingen utstälning för oss :(

Fiona
0

#14 Jag håller tummarna för er!!

Jenny

miwi96
0

vad hittar man alla utställningar??

Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu

Wallix´s Hamstrar

Royalz
0

Jag vill gärna komma och kolla hur en marsvinsutställning går till :) Och kolla in allas fina djur!

Är ju van hamsterutställare, men har aldrig varit på en marsvinsutställning.

Någon som åker från Trollhättan/Nossebro som jag skulle kunna få åka med? (:
Jag är inte farlig^^

FeliciaS
0

Jag har ju anmält :P Det blev två grisar, Kurkuma och Umla som det står i #8.

Mvh Felicia

Fiona
0

#16 På svenska marsvinsföreningens hemsida =)

#17 Du kanske kan åka med mig, är nästan helt hundra på att vi åker förbi trollhättan ^^

Jenny

Myosotis
0

Jag kommer för att det är en utställning som ligger såpass "nära" där jag bor, bara 8-9 mil.

Har dock inte anmält eftersom jag just för tillfället inte har någon att ställa. Men jag kommer att ha med en massa supersöta bebisar som är till salu, både hanar och honor. Titta här!

NinaS
0

Jag planerar att åka och titta, om jag kan muta någon att köra mig eller om det går att ta sig dit med tåg/buss. Någon som vet om det går bussar dit? Eller nån från Borås eller däromkring som har plats över i sin bil?

FeliciaS
0

#20 Det var farligt att säga innan man åkt iväg, fast eftersom jag kommer åka tåg orkar jag inte släpa en extra transport *s*

Mvh Felicia

Tane
0

jag o syrran ska dit blir bilen upp till brastad från Trollhättan :)

Myosotis
0

#22 Meeen - en liiiten hona kan väl dela utrymme med en av dina!

Tungan ute

Caspia
0

# 21. Brastad är ingen metropol direkt (det är inte ens en stad, namnet till trots, snarare by), men kolla www.vasttrafik.se

Envishet och drömmar

Tane
0

Lodur (skinny)- ras jr pet jr
Guldpet Annebergs Cerutie Pet
Odessa Pet jr
Salsa (Lakeland) ost pet jr
Dior (satin texel) ost pet jr

Tane
0

oj glömde visst en till!
Nellie som ska delta i Pet

Abico
0

Jag kommer med
GP Caviecares Vincent (Rex) i ras och pet
SCh GP Starlight's Sweet Miss Blue (Self De. golden) i ras och pet
IceT (Self De. white) i ras och pet

#22 - Äsch, det är ju ingen jättelång tågtur ;) Och bärhjälp kan du få om det skulle behövas *s*

Hanna 

[starlights]
0

#28 Samma startfält som till DK med andra ord. ;)

Abico
0

#29 - Du tycker det va ;)

Hanna 

Sandra-B
0

Jag håller med Anna ;-P

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[starlights]
0

#31 Hon ska med. ;)

Abico
0

Nu har jag fått bekräftelsen, det blir allt en liten utställning :P
Men jag är rätt nöjd med antalet anmälda i "mina" klassar iaf, det är verkligen dags för Vincent att ta sitt andra cert nu.

Hanna 

Abico
0

Nu är både jag och Felicia nästan klara här :)
Vi ses imorgon!

Hanna 

Fiona
0

Jag är också klar nu! Ser verkligen fram emot morgondagen, ses allihopa Skrattande

Jenny

marsvin-90
0

Hur gick de idag allihopa? =)

FeliciaS
0

Det gick superbra :)

Kurkuma fick gott omdöme i ras med Cert och BIR (3 crestar). Oplacerad i BIS-finalen. Ett Cert kvar till champion :)
I Pet vann hon sin klass och fick silverkort, numera kan hon titulera sig som Guldpet Kurkuma :) Till BIS Pet-final men oplacerad.

Umla fick fint omdöme i Pet, silverkort hon med :) Ingen finalplacering, men däremot på 3:e plats i marsvinsracet ^^ Hon är så rolig, springer som en tok i första hitet men sitter blickstilla i finalen (gjort så två gånger nu).

Poängen i Pet var låga överlag (88-89 på klassvinnarna med silverkort), blev bekymrad när Umla med sin biffiga kropp fick 21 poäng på Kropp & Sundhet, och väldigt förvånad när hon sedan fick silver och skulle till final ;)

Mvh Felicia

marsvin-90
0

#37 Grattis! Åhh vad roligt att de gick så bra! =) Ähh min lilla älskade Ultimate (Umla) du får pussa massa på henne från mig! =) Så stolt över henne =) Vem var de som dömde i peten? Någon som tog några bilder o så? Vore kul o se =)

FeliciaS
0

#38 Det ska jag göra ;) Elin dömde honorna, du kan se hela namnet på SMFs hemsida. Allan Helm fotade, hans bilder kommer nog upp snart på hemsidan :)

Hon har verkligen blivit stor, ska filma dem snart (live-presentation) och då får du se henne "in action" :P Fast det finns ju en video på min blogg där hon är helgalen ^^

Mvh Felicia

Abico
0

*Ligger och dreglar på tangentbordet, trööööött*

En mycket liten (kändes som ett KM ;)) men hemskt trevlig utställning idag, med överlag trevliga resultat. Den nya lokalen var faktiskt väldigt bra!

SCh GP Starlight's Sweet Miss Blue fick cert(4:e) och blev BIR (av 13 stycken selfar). I pet fick hon 89p och kom till final, där hon blev BIS Pet 4!

GP Caviecares Vincent fick cert(Äntligen! Bara ett kvar nu och eftersom jag enbart lovade att fortsätta jobba mot en championtitel om han fick cert idag så måste jag nu fortsätta ställa ut honom… Inne på utställningsår 3 nu med honom och han har fått två cert, det kommer ta ett tag det här), blev BIR-R (BIR:en blev BIS 1, så det kändes rätt ok att få andraplatsen där). I Pet fick han silverkort (7:e) med 90p och blev BIS Pet 3!

IceT gick inte alls idag. Resultaten visade på att jag lika gärna kunde låtit bli att visa henne ;) I vart fall sitter hon med hane nu och när hon fått ungar och vilat upp sig tar vi revansch!

Hanna 

Fiona
0

Grattis tjejer!

För mig gick det inget vidare! I pet klassen fick Boll 86 poäng bara, fick bara 20 på kroppen av någon anledning som jag inte förstår… I ost gick hon sist också, hennes päls var för mkt av self karaktär. Förra gången fick hon bra på pälsen så antingen har hon ändrat sig eller så dömmer dom olika :) Våfflan gick sist i sin klass också med 86 poäng. Kommentar på kroppen "lite långsmal", betyder de att hon är tunn? eller lång?! Jaja vi kommer igen så småningom :)

Jenny

Abico
0

#41 - Det var låga poäng idag, min Kira hamnade också på 86p i petten och fick 20p på kroppen… Visst är hon fortfarande ung och har mycket kvar att växa, men hon är välmusklad nu och i bra form så det kändes inte helt rättvist kanske. Likväl är det ju en domarsport och det som den ena domaren gillar tycker den andre inte om. Precis som somliga domare kan hitta lustiga saker på marsvinen som ingen annan domare tidigare bedömt (Vincent har en gång fått avdrag och kommentar om öronveck, vilket ingen annan domare hittat under 2 års utställande :P).

Hanna 

godisgrisen
0

Kul att vara iväg på utställning, lite avis. Grattis till framgångarna men jag håller med om att det var låga pet poäng. Domare dömer olika helt klart det märks som tydligast när det är dubbelutställning. Man måste inte bara ha fina djur utan tur också.

Arcticas
0

# 40 Vad var der för rex som blev BIS? Var det Ronald nu när hans halvbror är i England och visar upp sig? Eller var det någon ny stjärna?

Abico
0

#43 - Och det är väl lite av spänningen med en domarsport såhär, att ingen domare dömmer precis likadant. Annars skulle ju samma djur ligga i toppen jämt :)

#44 - Ja, jag tror att det var Ronald. Blev lite osäker nu för där var en till Caviecares rex som gick bra… Men det var nog Caviecares Harry, han placerade sig högt i BIS jr finalen. Jo, det var Ronald :P

Hanna 

[jejjas]
0

Nu har Allan lakt ut bilderna =)

Här =)

Abico
0

Det var värst vad jag fastnat på bild då ;)

Hanna 

FeliciaS
0

#46 Det gick fort :)

Bild 7… *s* Typiskt Umla att spreta med benen åt alla håll.

Mvh Felicia