Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 572 ggr
[WeepingWillow]
0

Är det någon som vet...?

Jag undrar om det är nån som vet någon sjukdom eller tillstånd som visar sig liknande det om marsvinet har äggstockscystor?

Min Michelle visar ju tydliga tecken på just äggstockscystor i form av tappad päls på sidorna av magen, lite skorviga spenar, rider, jagar de andra o kurrar ständigt, gosig mage men väldigt tunn över rygg o revben men inga cystor eller tumörer går att se på ultraljudet som vi gjorde innan jul? Kan cystorna va extremt små så att man knappt kan se dem på skärmen?

Jag har även masserat o tryckt lite lätt i magområdet o bakom spenarna men kan iaf inte känna något konstigt

Kan marsvin ha nått slags hormonproblem utan att de är särskilt gamla eller har någon utväxt på äggstockar eller nån annanstans i magen?

Jag vet inte om jag bara ska låta henne vara sån här eller om jag borde följa upp det, kanske missade vetten nått under ultraljudet, hon som tog emot oss var ingen marsvinskunnig människa (Undrade varför Michelle bara hade 2 spenar, ingen idé att försöka förklara att dom va skorviga) men ultraljudsvetten verkade kunnig även om dom mycket sällan ultraljudar så små djur.