Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 721 ggr
HLJB
0

Förlåt! =(

Plötsligt kom jag på vad är det som jag håller på med?! Sitta och skriva sånt där strunt och bete mig på lika dåligt sätt själv som jag tycker andra gjort mot mig.

Därför vill jag be alla som jag har gjort ledsna om ursäkt! Förlåt?

Samtidigt vill jag passa på att förklara en sista gång, jag kommer inte avliva mina hanar även om jag inte får sålt dem. Ja, det stämmer att jag inte tycker pungar är speciellt trevliga men mina hanar får precis lika bra omvårdnad som mina honor får även om jag inte gosar lika hjärtligt med dem som med honorna. Självklart så älskar jag alla i min familj både människor och djur. Jag vet inte om ni har läst min senaste förklaring på den privata bloggen annars kan ni ju göra det om ni vill veta mer om situationen.

Det handlar inte bara om en fix idé att pungar är äckliga och att jag inte vill ha mina hanar därför. Jag vet hur det känns när ens pälsklingar går bort och jag vet dessutom hur det känns att måsta ta beslut om avlivning.

Jag är inte en kall hjärtlös person även om många härinne verkar tycka det och jag får väl delvis skylla mig själv eftersom jag medverkar i forumet.

I fortsättningen kommer jag bara skriva "privata" saker i min privata blogg och endast använda forumet för att få råd, tips och eventuellt förklaringar på mer ytliga saker som "går det att ta bort en extraklo på ett 4 årigt marsvin själv eller måste en veterinär göra det"… Läsa vad ni andra skriver om och svara om jag själv har nått bra tips eller säga hur det är för mig och mina marsvin.

Hälsning fd marsvin2008

Inlägget är något redigerat av administratör på grund av svordom.

[Colina]
0

Läste din blogg och det lät ju lite dramatiskt…med kommentarerna menar jag då naturligtvis. Jag ser inget fel i att omplacera djur man inte längre kan ha kvar. Tvärtom tycker jag det är ett bra besluta att lämna dem till någon som vill ge dem mer tid och verkligen VILL ha dem än att bara ta hand om dem på ren rutin trots att man inte hinner/vill.

Jag reagerade också på det du skrev om att avliva hanarna men mest för att jag vet att det händer både här och var när folk tröttnar och jag är hellre framme och frågar och erbjuder mig att ta hand om dem i tid än hör att de avlivats.

Jag hör ofta folk säga att "ett dött djur lider inte" och visst stämmer det men om jag kan erbjuda det ett nytt hem och ett fortsatt gott liv istället för döden så gör jag det, alla gånger.

Nu handlar detta bara halvt om halvt om din situation, eftersom du inte har några planer på att ta bort dina marsvin, det är lite allmän reflektion över hur jag tänker och om varför jag frågar…en gång ;)

Önskar dig lycka till med dina hanar och hoppas du hittar ett bra hem åt dem…eller hör av dig om det blir akut att få hjälp och bli av med dem.

Aristarcos
0

Tycker inte du behöver säga förlåt, det är ju du själv som avgör vad som gör att du vill sälja dina djur, och det har ingen annan att göra med. Det går att blunda för sådana inlägg man inte vill börja träta om. Alla har olika åsikter och så måste det få vara :) Ha det bra och fortsätt fråga här om åsikter.. det blev bara tokigt i det här ämnet..