Vattenflasketips för bokhyllebur!
Jag har mina marsvin i en bokhyllebur och hade ett vädlans sjå i början för att fixa något bra till vattenflaskan eftersom det inte finns ngt galler att fästa den i.
Jag älskar bra ideer men hittade inget bra som inte medförde att man fick göra hål och liknande i bokhyllan vilket är synd om man kanske behöver möblera om flaskan eller ngt i framtiden. (+ att det är jobbigt att göra hål i hyllor…)
Då fick jag en snilleblixt (tycker jag). Kolla in bilden och bedöm själva… Ganska smart va?
Har haft detta nu i ca 3 månader och den står stadigt och snällt i sitt hörn i bokhyllan!
Lite tejp i lagom drickhöjd som pipen får vila på och den vanliga metallbiten för att hålla fast flaskan!
Omnågon kanske inte ser vad det är så är det en hushållspappershållare… finns billigt att köpa i de flesta större affärer :)
Jenny
Det verkar ju jättesmart :P vad praktiskt ^^
Riktigt smart! Jag som satt länge och kliade i huvudet för jag förstod inte först vad det var du hade gjort hållaren av.
Kommer nog apa efter dig sen när jag fixat mig en ny bur till mina grisar ^^
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ska nog också apa efter dig, verkar riktig praktiskt. Jag tycker att det ser ganska coolt också :D

Nejmen va smart, fast jag har ju redan gjort hål i min bokhylla för länge sen;) Men jättepraktiskt verkligen! då vet jag vad man kan göra längre fram^^
Det var smart :) Men jag är rätt övertygad om att mina grisar skulle bita på både tejpen och metallställningen :P
Har en Sippyflaska dessutom och då funkar inte riktigt den annordningen, de är fö. enkla till bokhylleburar. Men till sådana runda flaskor verkar det som ett bra alternativ. Läste om någon annan här inne som har en sån vattenflaskhållare som man har på cyklar, verkar också kanonsmart.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Mycket bra idé! Jag tycker att det ser väldigt ostadigt ut, men den håller sig alltså upprätt? :P
Hanna

#5 Ja, det skulle vara enda problemet för mig också. En av mina honor ÄLSKAR tejp, så det skulle itne funka tyvärr.
Annars var det ju jättesmart!
Nämen vad smart! Jag har länge försökt ordna någon fiffig lösning som inte innebär att man får borra i bokhylleburen och kom fram till en lite ostadig lösning med hjälp av hård metalltråd. Den här lösningen verkar klart smartare! Ska nog apa efter jag :-)
#8 Man kan väl annars bara använda tjock tråd eller liknande och knyta/surra fast i båda "sidorna"? Om du fattar… :-P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#9 Ja ståltråd får det bli då ;)
gud va smart! Hade det problemet, men du fixade det åt mig. Så nu kan nog Rhino få sin bur snart.
Bockar och bugar!
Man kan även ta en såndär ställning till hamsterhjul och fästa flaskan i den. Funkar både med vanliga "ståltrådshållare" och såndär plast hållare som man vrider fast i gallret, som man alltid får till vattenflaskan man köper. Bifogar en bild på själva hamsterhjul ställning. (hjulet går givetvis å ta av)
Jag har en gummisnodd runt flaskan och i den fäster jag en ståltråd (den som medföljer) och hänger över kanten :) Super smidigt.

Åkte till ÖB och köpte vattenflaskhållare för cykel :) fungerar mycket bra :D
#12 smart. Har ju en sån över nu när jag köpt nytt hjul =)