Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 987 ggr
Sisss
0

Bästa ikeabokhyllan?

Hejsan!
Bara undrar vilken ni tycker är den bästa ikeabokhyllan att ha som bokhyllebur. Och behöver man byta botten(baksida) på dem eftersom en del brukar vara ganska smala och svaga?

freddiie
0

Det finns jättemånga bra, och om dem inte är i rätt storlek är det ju bara att såga till. Jag kan inte riktigt säga vilken som är bäst, men billy brukar dem flesta ha, eller Flärke som utgått för en ganska lång stund.

Jag har en spånskiva under som min bokhylla ligger på.

Abico
0

Jag har en Flärke, vilken är jättebra eftersom den inte kostar lika mycket som tex. Billy. Baksidan behöver du byta ut mot en spånskiva eftersom den som är från början är väldigt tunn alternativt obefintlig..

Hanna 

FeliciaS
0

Billybokhyllorna tycker jag verkar bra, finns i bra storlek och för bra pris. Dessutom är de tåliga - har alla sidor i stadigt material, så att säga :) Jag köpte en Flärke som jag haft i flera år nu, skruvade på en bottenskiva bara så var den fulländad. Nu finns någon som heter Kilby, vet inte hur det är med bottenskivan (bokhyllans rygg) dock, men det står att det ska vara en träfiberskiva iaf.

#2 Tyvärr utgick Flärke ur Ikeas sortiment för ett tag sen.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

Förresten, det finns en hel del begagnade bokhyllor i fint skick till bra pris :) Kan vara värt att kolla upp.

Mvh Felicia

Abico
0

#3 - Oj, det visste jag ju faktiskt när jag tänker efter. Men visst har det kommit någon ny liknande, lite längre men till samma pris och i nytt namn?

Hanna 

FeliciaS
0

#5 Haha, ja, Kilby som jag nämnde ovan ;)

Mvh Felicia

Abico
0

#6 - Jag skulle bara se om du var med ;)
*Har just hällt i mig ett glas Cola men är dödstrött ändå, lika bra att gå mot sängen för jag vet ju inte ens vad jag läser längre, haha*

Hanna 

Marsvinlove
0

Min Billy funkar ypperligt:)

Sisss
0

Tack så mycket! Har redan kollat lite på begagnade men inte hittat någon som jag tyckte verkade bra, men får hålla ögonen öppna. Jag tror nog att det blir en billy, trots allt :)

Hur många får plats i den? Om man inte ska gå utifrån reglerna som finns utan ifrån marsvinens perspektiv? ;) 2-3st?

Abico
0

#9 - Billy finns väl i olika storlekar? Vilken har du tänkt dig?
I min Flärke (tror att den är 166x56cm) har jag som mest fem honor (nåja, jag ska sätta ihop dom imorgon, vi får väl se vad de tycker om det ;)) och det tycker jag är helt okej sålänge som man inreder den på ett smart sätt och honorna fungerar fint och är harmoniska ihop.

Hanna 

Marsvinlove
0

#9 Jag har 3st i min 200x80. Skulle väl få plats med max 1 till, men sen skulle jag nog säga stop. Det är väl lite vad man själv tycker också.

FeliciaS
0

#7 *skratt* Jag antog det - godnatt på dig ;)

#9 Det finns olika storlekar, vilken syftar du på? :)

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Jaghar BILLY (80*200) och den tycker jag är kanon som marsvinsbur.
Jag har i dagsläger sex honor i den och det tycker jag är ganska lagom.
Tycker att det är acceptabelt att även ha fler.

Det är stor skillnad på att hålla få marsvin på minimiyta och att ha relativt många på minimiyta tycker jag.
Har man två marsvin på 0,3 kvm så kan de knappt röra sig men om man har tio stycken på 1,5 kvm så har de en rätt bra yta att röra sig på ändå- de ligger ju gärna och sover/vilar tillsammans och mycket buryta är orörd långa stunder.

Känner att detta kanske blir lite flummigt- är fruktansvärt trött och har ont i huvudet så jag kan inte formulea det riktigt som jag vill men jag hoppas att ni förstår hur jag menar iaf :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sisss
0

Jaha, trodde bara att det fanns en storlek, jag menade 80 x 200 :)

Tack för svaren :)

Abico
0

#13 - Många som är trötta ikväll :P Känner att det var dumt att dra i sig ett glas Cola, nu har jag änna börjat piggna till ;)

Hanna 

Sandra-B
0

*Hihi*- jag ska gå och duscha och sen ner och äta lite innan jag hoppar i säng, orkade knappt äta nåt till middag… då är man trött :-S

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

thildatessie
0

den som har en "BILLY-bur". skulle kunna lägga in en bild? nyfiken!!Oskyldig

Marsvinlove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#17 Här är mina killars Billy. Här finns många burar.