Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 433 ggr
fia-mia
0

Stor viktskillnad mellan syskon

Mina tjejer är ju 4 ½ månad. Sessan väger 745 gram och Lilla My väger 645 gram. Jag tycker viktskillnaden är ganska stor med tanke på att de äter samma foder, får lika mycket motion osv. Så jag undrar om det My då är "underviktig", om Sessan är "överviktig" eller om de helt enkelt är olika. My fäller lite nu, vilket inte Sessan gör, kan det ha med saken att göra? Känns lite långsökt att bara den ena har parasiter och jag har kollat igenom pälsen.

Hon har inte minskat i vikt, hon går bara inte upp lika mycket som Sessan. Båda är pigga och glada. My ser inte underviktig ut men är inte lika kraftig som Sessan.

Så dte jag egentligen undrar är om hon går upp för sakta så jag behöver ta henne till vet. alltså om det finns misstanke om sjukdom? (jag vet, jag är en liten hönsmamma)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Linnet
0

Tycker inte det är nåt att oroa sig för, båda vikterna är ju "normala", så dom är väl olika bara.

fia-mia
0

#1 Va bra! Eftersom det är första marsvinen har man ju inga att jämföra med. men vad skönt att det verkar normalt.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

FeliciaS
0

De växer olika fort och blir olika stora, även om de är syskon :) Tycker också att vikterna är helt normala så du behöver inte oroa dig.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Strawberi]
0

Jag har också lite sådär en av mina marsvinsbebbar väger några gram mindre. Och är mindre. Men han är inte underviktig så..