Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1255 ggr
[Strawberi]
0

Marsvinsbebisarna gråter?

Som jag skrev i rubriken. Precis så de låter hela nätterna och jag får inte sova minsann. De piper och gnäller och Sophie är ju helt slut och vill sova. Men ungarna sover bara när Sophie diar de och då sover inte hon själv. Finns det något jag kan göra? Kanske stöd mata de så Sophie får vila sig lite? Jag känner mig jätte elak som bara ligger själv och sover och hon sliter med sina bebisar..

poppysmarsvin
0

Marsvinsbebisar "låter" i princip hela tiden. Deras mammor är rustade för det Flört.

[Strawberi]
1

#1 - me nde tar på min sömn därför är det ganska jobbigt.. Och sedan är de synd om min älskling. De skriker verkligen jätte högt p åandra sidan buren tills jag tar upp de eller något. :(

HLJB
0

Oj va jobbigt de låter. Ninnis ungar pep inte så mkt förutom när jag tog upp någon av dem för vägning osv, eller när jag tog upp mamma Ninni för att gosa och låta henne var ifred en stund.

Flört

Lyan
0

De kan inte vara hungriga då? Om det är så att Sophie inte har mjölk så det räcker? De ska ju inte gråta hela tiden…

[Strawberi]
0

#4 - jag vet inte. Men vägde de idag, de väger 149g ,147g och den lilla (min favvo) väger 128 gram bara..

Lyan
0

Går de upp i vikt som de ska?

Har inte jättestor erfarenhet av sådant här, jag har haft 2 mammor som jag fått mata ungarna extra, men honorna hade tillräckligt med mjölk bara att den ena blev väldigt smal hastigt och den andra hade 5 ungar där den minsta inte fick komma åt, men jag vet en tjej som har haft ett par honor som inte haft tillräckligt med mjölk, då sa hon att hon märkte det för att ungarna pep och grät, så fort hon började stödmata blev de tysta.

[Strawberi]
0

#6 - de är 1 vecka och 2 dagar. Vet inte riktigt vad såna bebisar ska väga.. Men jag tror de inte är det. Hon har ju bara två tuttar och de är tre bebisar. När någon blir utan piper den gärna..

FeliciaS
0

Stödmata tycker jag inte att du behöver göra, de har bra vikter och det bästa är om de diar och äter själva.

Jobbigt att de låter så att du inte kan sova. Det går nog över när de blivit lite äldre och inte diar så mycket, kanske får du härda ut tills dess *s* Öronproppar? Sova i gästrummet (om ni har något)? Eller flytta ut buren… :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Strawberi]
0

#8 - vi ska bygga om ena rummet och slå bort en vägg, så inget gästrum :( inatt var de tysta jag fick plåga mig själv med att stå med halvöppna ögon och hacka grönsaker. De var iaf tysta hela natten ;) tills klockan 9 och de är helt acceptabelt.