avbruten tand
Någon som vet hur lång tid det tar för en tand att växa ut igen. Vår ena gris har lyckats? att bryta av båda tänderna i undrerkäken…hur det vete tusan.
Det tog cirka 2 veckor för min marsvinsgrabb innan hans tänder i överkäken växte ut och han kunde äta hård mat igen. Han hade brutit av dem helt då. Helt utväxta lär de inte vara förrän kring 3-4v tror jag(hans tänder slogs ut ganska nyligen och den tiden har inte gått än).
Kan hända att du behöver slipa ner övertänderna lite så att de inte växer sig för långa nu när ditt marsvin inte kan slipa ner dem själv genom att äta hård mat.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
På bara någon vecka tycker jag att man kan se hur avbrutna tänder börjat växa igen, men jag är lite osäker på hur lång tid det kan ta.
Se till att ge mindre bitar av grönsakerna och hålla koll så att han får i sig hö. Framtänderna är ju bara till för att bita av med så marsvin brukar klara sig bra även utan fullt fungerande framtänder.
Hanna
det tog kaske tre till fyra veckor för min marsvinsgrabb att hans tänder skulle växa ut han tappade båda (hela) framtänderna uppe :D

ok, tack då vet jag. Hon käkar hö men för säkerhets skull ger jag henne även kligröt med lite av oxfords Critical Care i, hon är lite tunn just nu.
#1 jag ska hålla koll på överkäkens tänder…tack för tipset, detta hade jag nog inte tänkt på annars.