Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 2840 ggr
[findusen]
0

sharonfrukt till marsvin?

sitter här med elliot i knät och äter sharon och han tyckte det smakade supergott är det något jag kan ge honom eller bör undvika? kan inte hitta något om det……

[findusen]
0

någon som provat?

Moa-16
0

Nej. Vad inte ens vad det är för frukt(?) Är det ens en frukt?9 Alltid bäst att vara på den säkra sidan. Men varför frågar du om han redan ätit? Ganska kört om det var något giftigt,hehe. Men det tror jag inte.

Moa-16
0

…och så såg jag rubriken. Jag är lite efter idag, ursäkta. Det var en frukt ;)

Sisss
0

Har ingen aning faktiskt. Sharon är den nya apelsinen, sägs det ju. Massa vitaminer i den. Dock vet jag inte om man kan ge den till marsvin, men lite borde ju inte vara någon fara? Jag skulle dock inte ge han fören jag vet att det är 100% säkert.

godisgrisen
0

Det är sött så jag förstår att de gillar det! Det är en nyttig frukt så det borde gå utmärkt. Möjligt att man ska undvika allt för stora mängder just för att den är så söt.

[findusen]
0

han snusade efter det när jag åt, då lät jag honom smaka, men bara en tugga och han ville ha mer. hade det varit så supergiftigt att dom dött direkt hade det dels nog inte varit någon höjdare för oss att äta heller, och då hade man nog hört talas om det!

ska leta vidare o se om jag finner någon info om det :) har ju poppat upp så mycket "nya" frukter nu som man vill prova ge :)