Förändras pälsen hos marsvin?
Som rubriken säger så undrar jag om pälsen förändras hos marsvin med åldern. Jag har precis fått hem en liten hane 2 månader och jag vet inte riktigt vad han är för ras heller. Kanske är han en blandis. Får ta kort och visa men iaf, hans päls är korthårig och än så länge slät, men inte riktigt som en nonselfs. Pälsen är också väldigt mjuk och gosig kan man säga, det är som om det vore valppäls fast för marsvin :P Så, kmr pälsen förändras med tiden? Inget fel att behålla den såhär haha :)
Babypälsen är väldigt gosig och mjuk, när de fäller den blir pälsen "jämnare" och inte riktigt så mjuk :)
Hanna
Visst förändras pälsen :) Ungarna har väldigt mysig päls :P
#2 Ja, man kan säga att han är Nonself :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Okej, jag har aldrig haft ngn marsvinsunge med så mjuk päls som han har. Visserligen har jag heller inte haft så många :P När brukar dom fälla den ungefär? :)
jag tycker inte speciellt mycket om bebis pälsen.. Den luktar inte lika gott som de andras! Ja jag luktar alltid bakom örat på mina marsvin då vet de att det är jag ju haha ;)
De fäller ju bebis pälsen sen då kommer den ''normala'' pälsen ut :)
Okeej, då får jag lukta lite mer på honom och känna efter haha :) Men den är så gosig och go' nu
#6 - Bäbisgrisarna luktar ju jättegott! :P Kom inte och säg att du lyckats få illaluktande bebbar efter Sophie, hon var jättego att sniffa på när hon var en liten kotte ;)
Hanna
#8 - haha nej nej bara hon ska tvätta de efter jag har nosat och pussat de dyngsura! Och efter de luktar de blöthund om de! :(