Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 1088 ggr
marsvin-90
0

Kallt marsvin och magrörelser

Fick hem en skinny hona igår, idag satt hon o skaka i buren o va iskall, tog direkt upp henne la henne i en mösse som håller henne varm, inte nog med de kännde oxå o de rör sig i magen o e öppen lite med o hon e bara 3 månader gammal! Shit aldrig varit med om att något marsvin här varit dräktig så tidigt, så e väldigt nervös just nu över hur de kommer gå med henne! Men försöker ge henne vatten o proviva. Veterinären är inte här på söndagar så får vänta tills imooron. Hon kan även vara förkyld då hon transporterades igår i snöovädret. Men någon som varit med om liknande som kan ge mig tips på vad mer ja kan göra? Alla tips är välkommna!!

Rubrik ändrad av moderator.

Linnet
0

3 månader det lät extremt tidigt, fick hem en dräktig hona men hon var 4½ månad när hon fick ungar.

HLJB
0

Min Molly var ungefär 5 månader och fick en unge igår, gick jättebra.

Din är ju ännu mindre jag hoppas verkligen att det kommer gå bra!!

Abico
0

Spontant skulle jag säga att det viktigaste är att tvinga i henne mat och hålla henne varm.

Hanna 

marsvin-90
0

#3 Jo jag tänkte så med, dock kan man även tro att hon e förstoppad eller nåt med eller om hon bara e dålig i magen för hon har som torkat kladd i rumpan.

marsvin-90
0

Kan tillägga att hon väger 500g

marsvin-90
0

Ite enns säkert att hon e dräktig utan de kan ju vara att hon e förstoppad som de håller på o jobbar i magen. Dock ser de inge bra ut för henne =(

HLJB
0

#4 Det kladdiga kommer inte från körteln då?

marsvin-90
0

#7 Nope =/

marsvin-90
0

Nu är hon borta :'(

HLJB
0

Nä fy va tråkigt! Stackars er båda.

FeliciaS
0

Åh nej, vad jobbigt. Beklagar verkligen :(

Det har du kanske tänkt göra, men jag skulle meddelat uppfödaren på en gång.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

fia-mia
0

Nej vad tråkigt! R.I.P

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Abico
0

hmm.. mina inlägg försvinner.

Beklagar att hon inte klarade sig, jag skulle ha kontaktat uppfödaren som Felicia säger.

Hanna 

marsvin-90
0

#11 o #13 Jo försökte få tag på uppfödaren direkt ja märkte att Qessella inte mådde bra =( Men fick inte tag på henne förens hon va död.

R.I.P Qessella <3

Aristarcos
0

Ajdå, tråkigt att det inte gick vägen…

FeliciaS
0

#14 Så du har fått tag på henne nu alltså? :)

Vila i frid Qesella.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

thildatessie
0

nej vad tråkigt! RIP