Kallt marsvin och magrörelser
Fick hem en skinny hona igår, idag satt hon o skaka i buren o va iskall, tog direkt upp henne la henne i en mösse som håller henne varm, inte nog med de kännde oxå o de rör sig i magen o e öppen lite med o hon e bara 3 månader gammal! Shit aldrig varit med om att något marsvin här varit dräktig så tidigt, så e väldigt nervös just nu över hur de kommer gå med henne! Men försöker ge henne vatten o proviva. Veterinären är inte här på söndagar så får vänta tills imooron. Hon kan även vara förkyld då hon transporterades igår i snöovädret. Men någon som varit med om liknande som kan ge mig tips på vad mer ja kan göra? Alla tips är välkommna!!
Rubrik ändrad av moderator.

3 månader det lät extremt tidigt, fick hem en dräktig hona men hon var 4½ månad när hon fick ungar.
Min Molly var ungefär 5 månader och fick en unge igår, gick jättebra.
Din är ju ännu mindre jag hoppas verkligen att det kommer gå bra!!
Spontant skulle jag säga att det viktigaste är att tvinga i henne mat och hålla henne varm.
Hanna

#3 Jo jag tänkte så med, dock kan man även tro att hon e förstoppad eller nåt med eller om hon bara e dålig i magen för hon har som torkat kladd i rumpan.

Kan tillägga att hon väger 500g

Ite enns säkert att hon e dräktig utan de kan ju vara att hon e förstoppad som de håller på o jobbar i magen. Dock ser de inge bra ut för henne =(
#4 Det kladdiga kommer inte från körteln då?

#7 Nope =/

Nu är hon borta :'(
Nä fy va tråkigt! Stackars er båda.
Åh nej, vad jobbigt. Beklagar verkligen :(
Det har du kanske tänkt göra, men jag skulle meddelat uppfödaren på en gång.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Nej vad tråkigt! R.I.P
hmm.. mina inlägg försvinner.
Beklagar att hon inte klarade sig, jag skulle ha kontaktat uppfödaren som Felicia säger.
Hanna

#11 o #13 Jo försökte få tag på uppfödaren direkt ja märkte att Qessella inte mådde bra =( Men fick inte tag på henne förens hon va död.
R.I.P Qessella <3
Ajdå, tråkigt att det inte gick vägen…
#14 Så du har fått tag på henne nu alltså? :)
Vila i frid Qesella.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
nej vad tråkigt! RIP