Förlösa 20/2 2010
Kanske lite tidigt ute, men några här ifrån som ska dit?
Jag ska troligen ställa Bäckebo´s Rom Russin i Pet och Tindragården´s Peebles i Pet.
Rom Russins (Skinny) öron har fortfarande inte lagt sig ner :/ Någon som vet ifall de alltid kommer vara "lätta"? Hade annars velat ställa henne i ras. Men känns som att lätta öron drar av en massa poäng?
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Jag hade gärna åkt dit eftersom de e östras ja håller till på =) Frågan e bara om ja lyckats skaffa nå jobb tills dess o hur min situation ser ut just då. Alla mina 7 grisar e ju ute på foder nu, men hade gärna ställt de flesta av dem! Speciellt min nyaste gris "Ale´s" X-men som e skinny =)
Troligtviss kommer din skinny alltid ha lätta öron, de brukar lägga sig i tidig ålder om de kommer ligga ner resten av tiden. Iallafall så har de varit med mina skinny ja fött upp.
har du någon hemsideadrres till det stället?
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar

#2 Du menar http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/ ? så går du in på utställningar eller klicka direkt på första sidan till höger på Frölösa. =)
#1 Okej hade hoppats på att de skulle lägga sig ner så hon kunde ställas i ras då hon enligt uppfödaren är väldigt bra behårad.
Jag har aldrig varit på någon utställning eftersom att jag inte sysslar med sådant. Hehe. Men nu råkar det vara så att jag bor cirka 20 minuter från Förlösa. Är det så att man får komma och kolla? Jag vet liksom ingenting ^^,
#5 Vad jag vet så är det bara att komma och kolla :)
#5 Även om du inte är medlem i SMF så får man ställa ut en gång, så om du har lust kan du ju alltid prova. Jag lovar dig det är hur kul som helst! :)
Haha, jag ''vågar'' inte ^^ Mina är båda från djuraffären och har typ ''skönhetsfel'' osv. Dessutom vet jag absolut ingenting om hur allt går till. Har aldrig riktigt fått någon kläm på detdär. Men det skulle vara hur kul som helst att åka och kika lite :)
#8 Så där var jag också innan jag bara anmälde ett av mina marsvin och åkte dit, var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara ;)
Men jag tycker absolut att du ska åka dit och kolla, du kanske blir lite "klarare" med hur det går till.
#9 Jag åker nog dit och kollar läget, hehe :)
#8 Man får absolut åka dit och kolla :) Vid 10-tiden lär bedömningarna ha dragit igång, och då är det lite roligare att vara där.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#11 Okej! Ska se till att vara där då, det blir spännande :)

#4 Jaha okej, nej den chansen e minimal att de lägger sig ner, har du ingen närbild på hennes behåring så man får se? =)
Och en där man ser lite bättre behåringen vid nosen, men efter att ha sätt lite fler bilder så är nog Rom Russin lite för lite behårad då hon inte har så mycket vid öronen. Som jag förstod det så skulle dom ha hår från nosen och upp emot öronen?

#15-16 Oj vilka uppstående söta öron =P Ja hon ser ut o ha rätt lite behårig, de ska ju ha som ett V av päls i pannan o så toffsar vid öronen o en stor muff på nosen o så på tassarna med.
#17 Haha ja lite som elefanten Dumbo ;)
Ja vad bra förklarat har alltid undrat hur det ska se ut
Här kommer lite info för er som vill prova att ställa ut eller bara komma att titta.
Marsvinsutställning
I Scoutgården Förlösa
Lördag 20/2 med start kl.10.00
Cafeteria finns
Kom och se flera olika raser, långhår, korthår, nakna och strävhår
Gurkätartävling
Träffa uppfödare och ställ frågor
Fritt inträde
Är det första gången du ska ställa ut? Info hittar du på www.svenskamarsvinsforeningen.se/
eller kontakta Liz Knutsson
0730-512 633 eller via mail
liz.strandell@telia.se
-----------------------------------------------------------
DRIVE IN PET
I Scoutgården Förlösa
Lördag 20/2 kl.13-15
Välkommen att delta-priser till alla
Kostnad 25:-/marsvin
Ingen föranmälan behövs!
Varmt välkomna!
Vid frågor kontakta Liz Knutsson
0730-512 633 eller via mail
liz.strandell@telia.se

Ja nu börjar de närma sig! Några fler som kommer?
Ja kommer bara ha med mig lilla Woowoo som e till salu, o hjälpa till om de behövs på utställningen! =)
JAg kommer då jag ska döma pet ,men jag ska även ställa ut 4 rexar o 3 abessinier .OM ngn är intresserad så har jag två jättefina Abessinierhanar till salu
Abbylines All About us Brindle m lite vitt på nosen
AbbYlines Ybear .Golden white ,
lovande till utst ,avel o kel ,passar även till petutst då de är mkt charmiga grisar
Jag vill inte skänka bort dessa ,men jag tar bara 200 kr paret ,
De har vart sålda en ggr m kommit tillbaka ,de är 5 m gamla .
finns även 1 st Rexhane i Choklad creme ,ovanlig färg ,
är utst m bra kritik av eng domare 150 kr .
Blir detta en stor utställning? 

Nej den blir liten o gemytlig,,,,vi har ju "bara " Km o årsmöte inom östra till DRIVE in får vem som helst komma med sitt /sina marsvin dock ,
Det finns kunniga marsvinsfolk på plats om man har marsvisnrelaterade frågor .gott kaffe ,choklad ,bullar o toast ,
även jag tar emot frågor ,Pernilla 0730 68 63 60
Lycka till idag :)
Hanna
Pga av det dåliga vädret kunde inte jag ta mig dit, mamma ville inte riskera att köra av vägen med två marsvin i bilen. Och det ville inte jag heller. Känns lite surt att vädret inte var bättre hade ju längtat efter att få ställa ut. Hoppas det var en trevligt dag för er som var där :)
#25 - Jag förstår henne! Här har vi beslutat oss för att ha en hemma-dag. Bilarna går inte ens att få fram under snön ;)
Hanna
#26 Ja här är det likadant, klass 2 varning är det också enligt vädret. Men nu peppar jag inför utställning 20 Mars i Västerlösa :)
#27 Och jag tillbringade nästan 4 timmar på tåget igår innan det till slut kom tillbaka (backade) till utgångspunkten efter att ett godståg spårat ur på en igenisad växel framför oss och blockerat spåret. Det var bara att ge upp resan till Stockholm och min mammas födelsedag som jag och dottern var på väg till.
(Sedan skulle jag ha levererat 3 marsvin också, så jag hoppas att köparna finns kvar tills jag kan ordna transporten längre fram…den ena lät lite tveksam när jag ringde. Typiskt nog hade jag inte tagit ngn handpenning denna gång eftersom det blev bestämt bara för ett par dagar sedan.)
Hoppas att ni som är i Förlösa har en trevlig dag trots snöovädret och att ni fattar visa beslut på årsmötet!
#27 Detta snöoväder ställer till en himla massa problem. Och jag som bara önskade lite snö till jul *suck*
Ni som var där, hur gick det för er? :)
Hoppas det har gått bra för er idag. Väntar med nyfikenhet på resultat :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#25 Jag kunde heller inte ta mig dit idag, ingen som vågade köra :/ Lite tråkigt, men så är det :)
#32 Skönt att höra att det inte bara var jag som inte kunde ta mig dit pga av vädret. Men tråkigt för dig som hade så nära :/ Och ville se hur en utställning går till.
#33 Jo, jag vart ju aningen besviken :/ Men det kommer fler gånger, kanske? :)
#34 Ja det kommer absolut fler gånger :)
VI var en liten m tapper skara på sveriges minsta KM ….
Grattis till de få tappra o tack så jättemkt till Helena som dömde KM i Ras .
Vi får som sagt var hoppas på mga mga fler i Västerlösa.
Pernilla