Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 605 ggr
fia-mia
0

Skulle ni ta en kull då?

Det här är bara små funderingar och inget jag direkt planerat ska bli verklighet:

Jag har ju två tjejer, som är född i september, omplaceringar med okänd bakgrund. Eller jag har ingen koll på längre bak i släkten men har träffat mamman, syskonen och sett bilder på pappan. Jag har alltid drömt om att ta en kull nån gång, men inte just på dessa två. Jag kan det jag behöver veta om avel osv. Jag har intresserade köpare. Jag skulle inte ta en kull och sälja djuren till nån som avlar vidare men jag vet att dessa personer bara vill ha kelgrisar. Hennes temperament är bra. En gris skulle få stanna här.

Skulle ni ta en kull i mitt fall? Det rör sig om en kull och hon ska inte bli avelshona.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Linnet
0

Ser inget hinder för det, har du intresserade köpare så är det helt ok tycker jag. Själv föder jag bara upp kelisar och ibland på marsvin som jag inte vet nåt om bakgrunden.

HLJB
0

Jag hade kanske gjort det :-)

Abico
0

Jag skulle inte ha gjort det. Med en okänd bakgrund kan det finnas vad som helst bakom henne. Även om hon är frisk och trevlig så vet man inte hur hennes pappa var t.ex.

Du skriver att du drömt om att ta en kull, men inte just på dina nuvarande tjejer. Jag skulle ha skaffat en till hona, med känd bakgrund, och tagit en kull på henne istället.

Hanna 

godisgrisen
0

Om du är väl påläst, medveten om riskerna och marsvinet är friskt så varför inte!?

fia-mia
0

Tack för allas svar! Ska fundera lite mer på det. Skulle egentligen ha köpt en till gris förut men eftersom det aldrig blev nån skulle jag gärna ha en egenuppfödd.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

FeliciaS
0

Jag håller med #3.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus