Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1251 ggr
[Maijah]
0

Imorrn är det kastrering!

Japp, i morgon ska min Elvis äntligen kastreras:) Sen ska han få bo ihop (eller ok, efter ca 1 mån) med mina honor. Han är en riktigt tjejtjusare så han kommer nog tycka att han hamnat i himmelriket;) Kl.10 ska vi va där så vi får åka ganska tidigt eftersom det tar ungefär 2 timmar dit. Sen får han gå på handukar ett tag, med galler emellan till småkillarna (tänker inte ha hela buren med handukar då den är för det första 200x80 och sen så smutsar ju småkillarna också ner) och de ska bytas 1-2 ggr per dag:) Antibiotika äter han i en vecka. Köper även med mig Critical Care ifall han skulle krångla med ätandet.

Kastreringen kostar 750:-+Critical Care Oxbow 170:-+ lite handukar vi köpt och så. Så allting kostar ungefär 1000:- tillsammans, tycker det är ett ganska bra pris:)

Mälarensmådjursklinik är där han kommer att opereras och de är jätteduktiga på marsvin där så det känns tryggt:)

Uppdaterar lite imorrn innan vi åker & sen när vi kommit hem, nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra!

shintaida
0

Går inte det på någon försäkring? Jag vet inte, nämligen…

Vad KUL för honom att gå med tjejerna! Flört

HLJB
0

Hoppas allt går bra!

ponytails
0

All förebyggade veterinärvård, såsom kastration går inte på försäkring.

#0 Känn ingen panik med handdukar. Jag har provat utan och det går precis lika bra att städa spånet varje dag.

Det där med bölder som är en sådan vanlig komplikation har jag tidigare skrivit här i MIF om. Det är inte bakterier som tar sig in genom det suturerad op-såret. Det är en reaktion på den tråd som man snörper av kärl, sädesledare och bukhinna inne i marsvinet.

Ev böld uppstår efter 3 veckor. Håller tummarna att din gris slipper det. Lycka till!

[Maijah]
0

#1 Ja han kommer nog att tycka det är riktigt roligt;) Fast tror damerna kommer vara lite irreterade på honom i början:P

#2 Tack, det hoppas jag med!

#3 Tack du med ^^ Ja jag vet att man kan köra med spån med, men jag tycker det känns bättre med handukar. Han kommer få gå på det i 1-2 veckor tror jag. Vi får se… Ja jag hoppas att min "lilla" kille slipper dessa otäcka bölder:S 

Men det är bara att tänka positivt, och jag får väl lita på kliniken de är ju duktiga så det borde gå bra:)

[Maijah]
0

Ok snart åker vi ^^ Önska oss lycka till!

[WeepingWillow]
0

Lycka till lilla Elvis! :)

godisgrisen
0

Lycka till!

Abico
0

Håller tummarna för att allt går bra :)

Hanna 

Arinah
0

Hoppas allt går bra. Berätta när ni kommer åter, är intresserad av alla erfarenheter som går kring kastrering. Funderar själv på att kastrera en av mina. Lycka till!

Lyan
0

Lycka till!

Oj, vad Critical Caren var dyr! Här kostar det 40kr

Cavia
0

Hur har det gått????

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

FeliciaS
0

Hoppas allt har gått bra *håller tummarna*

#10 Det finns olika storlekar på påsarna ju. Vet dock inte vilken storlek någon av er syftar på.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Jag gillar inte riktigt att inte ha hört något på tio timmar.. Allt har gått bra?

Hanna 

Royalz
0

Man brukar väll lämna in på förmiddan och hämta tillbaka på eftermiddan, och dom hade 2 timmars kör tid så det har nog gått bra :) Hoppas det iaf.

thildatessie
0

hoppas hoppas!