År 2007´s första kull hos mig
Jopp så är det.
Åkte iväg på kalas runt 17:30 i går och innan vi for på kalaset gav jag mina änglar mat , Å då var alla burarna toma *dvs inga bebisar fanns där*
Kommer hem vid 23:30 och va finner jag jo två små pälsklingar som e såå söta så jag ropar på karln min som vart dö förälskad i dem båda.
Min hona Elektra e den stolta mamman som gjorde matte paff hehe.
Trodde minst hon hade 2-3 veckor kvar och att min andra högdräktiga hona skulle föda först men icke sa Nicke Elektra ville bli mamma illa kvikt.
Den Stolta pappan är min Sheltie hane Eddie.
Ursäkta den suddiga bilden men ska ta ny senare idag när karln min kan hjälpa till och fota lite hehe.

Oj vad fina! Grattis!

Helt underbara gumman. Längtar så till jag få se alla dina underbara djur. Bara 1 månad kvar nu. Grattis Elektra önskar Starangelsgänget i Partille. Kram på er alla.

Dom var verkligen jättefina !! Grattis !!

Gud vad söta :) Grattis!

tackar tackar allihop.
ja dom va då riktiga överasskningar
Jättesöta och fina! :) Grattis och skönt att det gick bra (inga förlorade ungar som Sera
)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Helt underbara!

tackar tackar jag e såå förälskad i dem
Kors vad söta!
Får marsvin bara runt två ungar förresten? Har för mig att dom får fler

Det varierar vanligast är 2-3 st men det kan va 1 det kan va 4 eller 5-8 st hehe
impad att det blev två med tanke på att det var hennes första kull 
Jätte söta var dom :P
Grattis.
Jag känner igen det där med att "råka" hitta ungar i buren.
Jag blev lagom överaskad när jag kom hem till en marsvinsbur med dubbelt så många marsvin som den jag lämnade på morgonen innan skolan, grejen var att honan var inköpt bara en vecka tidigare och att jag inte visste att hon var dräktig (lite tjock dock XD). Tyvärr dog hon i kalkförgiftning då ungarna var runt 8 dagar :(
Hoppas det går bra med bebbarna, ser fram mot fler bilder :)
Kram Hanna
Hanna
#15 Överlevde ungarna?
Mvh Felicia

#15 hehe visst blir man paff.
Jag undrar som #16 överlevde ungarna ?
Verkligen fina! Gratis!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#16 + #17 - Jodå, det var tre stycken och jag hade dom i en "plast låda" med sågspån, lite hö och en flaska med varmt vatten i som jag lagt i en strumpa. Så under någon vecka matade jag dom med rivna morötter, riven gurka och någon vitamin sak. En av dom behöll jag, han blev tre år, en utav dom andra fick min syssling (den honan fick senare en super gullig unge, men tyvärr dog hon nyligen) och den tredje sålde vi.
Dom verkade inte ha tagit någon skada utav att lämna mamma så tidigt, det enda vi märkte av var att killen jag behöll var ganska klen hela livet, kanske därför han dog så tidigt. Men det var isf. något från första dagen, han var nämligen betydligt mindre än sina syskon.
Kram Hanna
Hanna
De är jätte söta :D - mer bilder! :)

Guuud så söta bilder på marsvinsbebbarna :)
#19 De var säkert lite svaragare p.g.a att de inte fick i sig den mjölken de behövde från mamman. Du hade kunnat ge standardmjölk från ko m. lite honung då ko- och marsvinsmjölk nästan har samma innehåll :)
Mvh Felicia
Åååh nästan dutchtecknade *fiiint*

Tackar tackar hehe.
ja dom e så söta såååååå.
Verkligen jättesöta :-)

#31 Tack , ja dom har verkligen tagit både mig och gubben min med storm.
Vi har försiktigt börja hålla dem korta stunder nu för å vänja dem.
Elektra tar det bra å låter oss kela med dem men hon håller ett hök öga på oss hehe 
#32 Ja, det kan man förstå. Att vara mamma till de sötnosarna, ja då kan man vara stolt - man vill ju inte direkt gå miste om de ;)
Mvh Felicia
Vilka öron *L*
Undra om h*n växer i dom såsmåningom?
Jättegulliga bebbar som sagt.
#28 - Okej, jag ska tänka på det om jag skulle hamna i samma situation någon mer gång, fast jag hoppas jag slipper ^^
Kram Hanna
Hanna
På nästan alla djur så är öronen färdigväxta när de föds så det är kroppen som ska komma ikapp och inte tvärtom. På marsvin är det nog så eftersom att de måste kunna höra när rovdjuret anfaller, så att de hinner gömma sig =P Naturen har alltid en mening :)
Mvh Felicia
Så söta ! :) Grattis !

Tackar tackar .
ja dom e ju snart 1 månad gammla och pälsen växer så det knakar lite större har dom allt blivit.
Och som Xtanlover sa så är öronen på de flesta djuren fullutveckalde bid födseln.
Och dom små damerna har faktiskt växt i sina öron riktigt bra,
Lovar att ta nya bilder på dem så ni får se dem.
De är så fina!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Verkligen jättesöta :-)

Tack allihopa