1,7 kg marsvin!
Buseman är nog världens tjockaste gris!
Han väger ca 1700 gr! Det går inte att banta honom, för han är som Skalman. Ät- och sovklocka.
Trasan väger lite över 1500 gr. Och han är aktivast.
De har ingen bur eller stängsel/staket. De har fri tillgång till hela köket 24 timmar om dygnet.
Nu har dom fått en aktivitetsboll med frö i, som dom måste putta på för att få något.
Den är populär hos Trasan. Han har lärt sig. Och Buseman har lärt sig, att om Trasan puttat på bollen så ligger där säkert frön! Smart, eller hur?
Inte kan vi banta dom. För dom mår inte dåligt, vad vi ser. Dom ska ju inte köpa nya jeans eller så. 
Men det ska matte göra….sen…..
Hahaha, trivselvikt? 
Hanna

Kan man få se en bild av dina omtalade småttingar? :)
Jaaa, det är det verkligen! För dom trivs SÅ kanonbra med den ständiga friheten.
Riktiga tiggare har dom också blivit. 
Fina pojkarna :)
Hanna
Jaa, jag älskar dom av hela mitt hjärta! Även när dom gnager på möblerna i köket. På samma plats - guldplats - kommer min sambo! 
#7 - Bor din sambo också i köket? 
Hanna
Hahahaha….nä, han är rumsren, så han har fått tillgång till hela huset, på det villkoret att han sköter sig själv på dass.
Och så är han en sån go´ sängvärmare…som SNARKAR!
Ibland, bara…
#9 - Haha, det var ju bra ;)
Hanna

Trasan är finast #jävig#
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Om han har tillgång till hela köket kan jag tänka mig att han rör på sig kanske mycket? Muskler väger ju mer än fett, så han kanske är ett litet muskelpaket helt enkelt? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Oooh, nä! Inte om Du menar Buseman, Felicia!
Han är rätt o slätt tjock som en gris!
Han är lat och bekväm. Trasan vill ha flyg och fläng och försöker att få Buseman med på lekarna. Men icke, då!
#11 Cavia
Jaavisst ääär han fin, min lille gullesnutt! JumJums Lightfoot, heter han ju egentligen! 
Det är han som lärt sig tigga som en hund. Han smyger sig på en i köket, så man kan bli livrädd! Och där sitter han och "svälter" och ber så snällt om en minimajs. Och så klart får han det!