Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 1543 ggr
tjorve
0

Höbonde i Göteborgsområdet

Hej! Jag har inte behövt köpa hö på ett halvår sen sist jag handlade av en bra bonde. Nu var hans hö slut så jag behöver nya tips på vart man kan köpa hö billigt!

Jag har redan kollat Blocket och det finns rätt många som säljer. Vill därför ha tips av någon som köpt hö ganska nyligen runt Göteborg. Det ska vara fint hö som passar för marsvin, och alltså inte så grovt.

Kom igen och hjälp mig nu! :) Det är säkert fler göteborgare som vill ha tips om var man kan köpa bra hö av en bonde. Och jag vet att ni sitter inne med flera guldkorn.

Abico
0

Jag har varit och hämtat jättebra hö från en bonde för några veckor sedan, han bor dock utanför Alingsås i Vagnshed/Långared.

Annars föreslår jag att du kollar på Hömarknaden, därigenom har jag hittat mina senaste höbönder och det fanns ett par närmare Göteborg också sist jag tittade :)

Hanna 

Abico
0

Vet också att det finns en bra bonde i Rävlanda som säljer till en del marsvinsuppfödare, har inga kontaktuppgifter till denne dock och det är ju en bit bort.

FeliciaS och emelie92 har också en bra bonde i närheten av Göteborg.. Men jag vet inte mer än så ;)

Hanna 

FeliciaS
0

Jag kan pm:a dig med telefonnr till bonden jag köper hö av, han bor på Hisingen.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#3 - Det var närmre än min i vart fall ;)

Hanna 

tjorve
0

Tack för alla tips! Team work <3

[Strawberi]
0

nu kommer jag här och förstör med mitt västmanland! Men jag hitta en bonde ganska som tar 90 öre/kg är inte det billigt? :o

FeliciaS
0

#6 Jo, det är väldigt billigt :) Fjolårshö brukar vara billigare iofs, eller hö som inte håller jättebra kvalitet. Sedan tror jag priset hänger ihop med tillgången, nära en "storstad" som Göteborg får man nog räkna med att priset är lite högre.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#6 - Jo, det var billigt! Fast det kanske är gammalt hö eller något, förra årets skörd. Eller så säljer han bara jättestora lass, så att det blir en del pengar ändå. Jag betalade 160kr för 70kg sist.

Hanna 

[Strawberi]
0

#38 - hmm vet inte får kolla nogare. Tror de stod 2,5/kg för hö och 90öre/kg på halm…