Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 935 ggr
thildatessie
0

Vad ska man göra??!

Hej,

såg precis en annons om två marsvin i halmstad som är till salu pga allergi. med det är bara det att en hona och en hane, 4 månader gamla. vet inte om det är syskon eller något. står ju inte heller om hanen är kastrerad… skulle ju kännas lite dumt om personen som säljer är medlem på iFokus och ser detta men det är ju inte bra om honan blir dräktig så tidigt.. vad gör man ? ska man mejla henne eller något? skulle ju vilja ta dem sj men har ingen hane som jag skulle kunna sätta hanen med. och själv ska han ju inte vara. hjälp? vet att det finns folk som har omplaceringshem här som kanske skulle kunna ta dem, vet ju inte. han kanske är kastrerad men men..

Rafflan
0

Ev kan du mejla och fråga om hanen är kastrerad, om dem bor ihop, hur dem är i temperamenet, fråga lite som om du är intresserad.

Vill du hjälpa dem om svaret du fär inte är så bra kan du ju ta dem och omplacera hanen :)

fia-mia
0

#0 Läste om dem också! Skulle gärna ta dem men bor långt bort och har föräldrar som inte tycker jag kan hjälpa "alla djur"

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

thildatessie
0

jo jag vet men som jag har sagt i en annan tråd så vet jag inte om jag har möjligheten nu, vill att dem ska ha det bra och jag åker utomlands ca 3 ggr per år. två gånger av dem är pappa hemma så det fixar sig men vi ska ev åka någonstans i år där pappa ska med, och då kan det ju bli problem .. vill ju att dem ska ha det bra

Denna kommentar har tagits bort.
HLJB
0

Vet att Diva här på mif har frågat och om jag inte missminner mig (eller blandar ihop annonsen med någon annan) så hade djuraffären sagt att dem kunde bo ihop. Hanen är vad jag vet inte kastrerad.

Binajis
0

Jag har mejlat och frågat. Hanen är inte kastrerad och säljaren menar att många marsvin aldrig parar varandra och att dessa antagligen är ett sånt par eftersom det inte hänt något än.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Linnet
0

Hur korkad får man vara, inte hänt nåt än, dom var ju bara 4 månader, honan är ju säkert dräktig. Dessutom bodde dom ju i på tok för liten bur.

zandrisen
0

Läste också den annonsen och fick ett hugg i hjärtat nästan, hade lust att åka ner och hämta dom själv men bara de att jag har redan 2 hanar som går jätte bra ihop.. och får inte plats med mer grisar hemma.. Rynkar på näsan

diva
0

Jo jag har mailat tjejen i fråga och gett henne råd om att sära på dom genast och det var djuraffären som sagt att det går bra att ha en hona och hane tillsammans. Har inte fått nå svar på det råd jag gav henne

diva
0

Jag sa även att hon skulle ändra i annonsem om att honan eventuellt kunde vara dräktig. Synd jag bor i norrland annars hade jag tagit henne omedelbart själv.

Linnet
0

#9 men vad var det för djuraffär, helt sjukt att man säger så. Men folk måste ju ändå fatta att hona+hane=ungar.

diva
0

#11 Jo man tycker ju det. Som du sa skrev jag åt henne också.

FeliciaS
0

Jag brukar mejla en del blocketannonsörer faktiskt. Den här mejlade jag om både olaglig bur och hona+hane. Det tråkiga är att höra det okunniga svaret - "men djuraffären sa det"…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

thildatessie
0

jag vet inte vad jag ska göra, mamma och pappa kommer nog inte att gå med på det men jag kanske kan prata med dem.. ingen annan här som har möjlighet? tkr så synd om dem

diva
0

#14 Jag bor tyvärr för långt bort.

Tina
0

Intresselistan har en tjej bosatt i Halmstad skrivit upp sig, har ni hört med henne?

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

thildatessie
0

okej, nej. ska man mejla henne eller? :S

Tina
0

Ja precis. Glad Du kan ju länka till blocket annonsen i mailet.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

thildatessie
0

japp. skrev precis till henne :) får se hur det blir nu. skulle vilja ta dem sj men det går inte

thildatessie
0

ser nu på annonsen. honan är såld…  och nu vill hon ha 600 ist för 700:-

diva
0

Jag förmodar att hon inte sa att honan eventuellt är dräktig så den nye ägaren kan få en liten överraskning om hon nu är dräktig

thildatessie
0

joo, det är ju inte bra. det kan ju vara första marsvinet för  den nya ägaren, den kanske inte  vet något om ungar osv. eftersom dem bodde i en så liten bur så kanske den fortf bor i en sån för att den nya tror att det ska vara så.. åh, varför ska allt vara så jobbigt.hopppas att det blev ett bra hem iaf, så att hon inte bllir såld igen för ev ungar, och att dem isf blir sålda till djuraffär