Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1072 ggr
HLJB
0

Nya golvburen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte helt klart än men visar en bild ändå. Ja de syns ju på webkameran också iof. Marsvinen blev jätteglada!

Atensia
0

Oj, oj vad fint! :) Går alla dina honor där?

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

lomsen
0

Waooo.. verkligen snyggt ordnat, hur mycket spån går åt, nu har du minst lika stort som jag eller?Glad

HLJB
0

#1 Ja alla mina 9 honor + lilla Vitamin som föddes 20/2.

#2 Den är 230x140. Vilken av dina menar du, hörburen? Jag tror den är lite mindre (vad jag minns) än min men din är ju stor dem med.

Det går nästan en hel bal med spån… men så behöver jag nog inte byta mer än varannan vecka, så det kommer kosta ungefär 100-150kr per månad i spån… Men det är de värt.

Binajis
0

Wow! Snyggt Glad

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

HLJB
0

#4 Tack!

[Maijah]
0

Där är nog grisarna riktigt lyckliga! ^^ Fin blev den också:)

HLJB
0

# Jo dem är glada! Tack!

freddiie
0

Nej vad stor och fin! :D

Lyan
0

Snyggt! Min erfarenhet av stora burar är att det går mer spån att fylla dem men sedan går det mycket mindra att underhålla dem eftersom man inte behöver slänga allt.

Binajis
0

#9 Samma erfarenhet här :-)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

HLJB
0

Jag märkte skillnad bara när jag satte in en kattbajslåda i varje bokhyllebur och lite spån i botten och massa hö, det är mest där dem kissar så de var ju lätt att tömma varannan dag ungefär men jag bytte ändå allt spån varje vecka.

Fast nu kommer jag se hur länge se hålls, minsta lilla lukt och jag byter rubbet.

FeliciaS
0

Hur fint som helst, så skulle jag med vilja ha det :) Kan tänka mig att flickorna trivs. Hur är den gjord, är det någon slags "träram" runt? Vad har du i botten? *nyfiken*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

thildatessie
0

jättefin !! en sån skulle man haft ;)

godisgrisen
0

Avundsjuk jag är så avundsjuk…

Rafflan
0

Å gud vad jag blir avensjuk på alla dessa stora fina öppna burar :O

Hm, kanske ska råka skicka katten till skåne (a) hehe nej, han e för mysig ^^

annaforsgren
0

Superfint! Tänk om alla marsvin fick ha det sådär bra:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

HLJB
0

#12 Jag har en träram runt och plastad vaxduk i botten.

FeliciaS
0

#17 Ah, okej :) Är botten någon träskiva eller är det bara vaxduken mellan spånet och golvet?

Mvh Felicia

HLJB
0

vaxduken ligger direkt på golvet den här gången. (i den här versionen)

freddiie
0

Jag önskade att jag fick plats :C Hur är det egentligen att ha buren på golvet när man ska städa? Hur går det med ryggen? Funderar på att skippa benen på min nya burså att den blir klar snabbare :P

FeliciaS
0

#19 Okej :)
**
#20** Är det en bokhyllebur tycker jag absolut du ska ha ben, både för din och grisarnas skull. Jag har båda mina burar upphöjda från golvet, det är guld värt.

Mvh Felicia

HLJB
0

#20 Jag de är enklare och skonsammare för ryggen om man har dem på  ben. Men jag kommer använda en skyffel till den här buren och då behöver jag inte få ont i ryggen, hoppas jag-.

freddiie
0

#21 Jag vill nog ha ben, men jag hittar inga som "passar" Just nu har jag en bur på ben, sådana där tunna, runda metallben, och buren vinglar RIKTIGT MYCKET. Vart finns det ordentliga, tjocka ben att köpa? Nej fy, nu snor jag ju tråden. Sorry, Ts :(

FeliciaS
0

#23 Kolla länken (bilden på min bur längst ner i artikeln). Det är två spånskivor som sitter ihoplimmade + skruvade i 90 graders vinkel. Tål mycket belastning och funkar kanonbra :)

Mvh Felicia

HLJB
0

#23 På Ikea finns det jättebra ben! Köps en och en så man kan välja antalet själv. Vika Curry heter dem, kostar 30kr st tror jag.

[Liinda]
0

Åh vad fint och stort dom har det! Skrattande

[Liinda]
0

Kollade in din webkamera nyss och jag totalt fastnade där i flera minuter för Vitamin var så söt när han sprang runt som en liten tok och busade Skrattande

HLJB
0

#27 HAHA!