Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 1088 ggr
Arcticas
0

Utställning i Luleå 27 februari

Den 27 februari så anordnar SMF Polar utställning i Luleå. BIS domare är Bettan Gileborn-Sundberg och Camilla Lundstedt dömer pet. Polar kommer även att ha sitt årsmöte samma dag kl. 11.00 därefter startar utställningen.
Vi kan ombesörja hämtning/lämning från flyg/tåg om det är någon som kommer långväga ifrån.
Sista anmälningsdag är 15 februari.
Mer om anmälan på SMFs hemsida .

Jag kommer naturligtvis. Har inte riktigt bestämt mig för vilka djur jag ska ställa. En rexhona som just gått upp i seniorklass (är egentligen mitt dotters) blir det iaf. Ev 2 rexjuniorer samt en himalayahane också i ras. Min dotter tar säkert med 2 st i pet också.

Någon av er som ska dit?

HLJB
0

Jag kommer med några av mina grisar. Skrattande

elin85
0

#0 Jag funderar på att komma, men är inte helt säker. Har en hona som är jättefin att ställa i pet, men hon är ganska bestämd av sig och gillar inte när man petar allt för mycket på henne. Det blir väl avdrag för dåligt temprament om ett marsvin inte är sammarbetsvilligt? :/Hur går det med din himalayakull förresten? Är de inte födda än? Förvånad Ska Fadäs med på utställningen? :)

jossan-pt
0

Jag kommer, vilka som ska få följa med än har jag inte riktigt bestämt, men det blir två eller tre stycken…

Arcticas
0

#2 Klart du ska komma! Tempramentet är bara en av 7 bedömningspunkter.
Jag antar att du syftar på den kullen som skulle komma någon gång från mitten av januari. Tyvärr så är det nog bara för mig att inse att hon är inte dräktig Rynkar på näsan.  Första gången som en himmis har misslyckats hos mig.

Fadäs kommer inte med. Däremot så har jag fått hem en äldre himalayahane från min uppfödning som jag tänkte visa. Han saknar ett cert för att bli champion så jag hoppas han får det nu. Måste bara komma igång med att trimma honom. Just nu ser han ut som ett troll.

elin85
0

#4 Då får jag väl komma ändå =) Vad synd att det inte blev några ungar :( Jag som hade tänkt mig en unge (kanske) hade ju passat så bra nu när det är utställning. Typiskt! Men jag kan ju alltid ta mig en nära titt på din hane för att se ordentligt om de är så vackra som jag minns dem. Jag har ju trots allt aldrig hållit en himalaya eller ens varit nära en, bara sett en av dina på håll.

Binajis
0

*Check*

Är det någon som åker från Stockholm upp till Luleå-utställningen…? Inte så troligt kanske, men jag ville kolla. Jag vann nämligen en tävling på Djurhem.ifokus och priset var en gallerbur som transporten krånglar lite med. Jag bor i närheten av Sundsvall och kan plocka upp buren vid E4:an.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Arcticas
0

Sista dagen för att anmäla!

Jag och min dotter kommer med 7 st marsvin. Skönt att man inte behöver trimma till petklassen. Håller tappert på och kämpar med trimningen på himalayahanen. Han gillar det verkligen inte, så jag hoppas att jag slipper ställa ut han mer efter den här gången. Eller om jag ska prata klarspråk; Hoppas han får det sista certet, för då tänker jag inte ens fundera på att ta med honom någon fler gång.

#6 Jodå, det kommer utställare från Stockholm. Tyvärr (för din del) så är det flyg som gäller.

HLJB
0

Jag har anmält 4 marsvin, tre honor och en hane ;-)

Linnet
0

#8 Vilka ska du ställa ut?

eemmaL
0

jag har anmält 5 marsvin SkrattandeSkrattande

HLJB
0

#9 Ninni, Tuva, Smulan och snygge Tim!
Tungan ute

Linnet
0

#11 Spännande, man kanske skulle komma dit och kolla.

HLJB
0

#12 Jaa! det tycker jag du ska göra. Måste ju se hur de går för "din" lilla Smulan. *glad* Annars berättar jag ändå sen.

elin85
0

Tyvärr har jag nu ingen att ställa, har velat fram och tillbaka =( Jag får satsa på hösten istället och ta med hela "flocken" då istället =)

Arcticas
0

#1, #3, #10 Kul! Då syns vi där!

#12 Ja, det tycker jag att du ska göra. Förhoppningsvis så får du smak för utställningar och SMF Flört

# 14 Men jag vill att du kommer…. Det är inte bara utställning. SMF Polar har även årsmöte och en ny styrelse ska utses. Det finns även ett par motioner (se MM nr 1/10) som vi ska tycka till om. Bla annat så handlar det om satinernas framtid som jag vet att du har åsikter om. Så till dig och alla andra vill jag säga: Vill ni vara med och påverka, kom på årsmötet!

HLJB
0

Jag kommer på mötet också. Flört

Thl1
0

Jag kommer nog till utställning. Dock utan djur, då marsvinet som är i rätt ålder är sjuk. Synd, då det var ett tag sen jag var med. :)

Myosotis
0

Och hur gick det för er som var där?? *nyfiken*

HLJB
0

#18 Det gick bra för ett av fyra för mig. Min lilla Smulan fick silverkort, hp rosett och kom bis pet 4 och fick alltså två snygga svartröda rosetter.

moonlights
0

Jag ställde ut fyra self blackar och 1 pet hona. Moonlight´s Campana blev BIR och fick cert och Moonlight´s Thundercloud fick CK. Jag ställde också Moonlight´s Max och Moonlight´s Campana i uppfödargrupp och där fick jag bästa uppfödargrupp 1. Och pet honan fick ett silverkort. 

Så jag är riktigt nöjd =)