Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1907 ggr
Lyan
0

Lilla Ebba

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ju hem Ebba för en månad sedan ungefär. Trodde inte hon skulle överleva men det gjorde hon :-D Hon är fortfarande väldigt smal men bor ihop med de andra nu och är pigg och äter som en häst.

Har börjat kallas för Skrikan för hon visslar HÖGT och ofta.

Hon visar mycket symtom på äggstockscystor men verkar inte lida av det.

Äntligen har jag tagit lite ordentliga bilder på henne så jag tänkte visa upp henne lite. Hon är häftig!

Lyan
0

.

Lyan
0

Detta är det enda långhåriga hon har, ser jättehäftigt ut med en liten svans :-)

Lyan
0

Kolla hennes tass

Lyan
0

Hon är helt tväremottecknad hela hon

[Liinda]
0

Hon är ju verkligen jättevacker :D Häftig teckning!

Lyan
0

Lite pälsriktningsfel har hon allt ;-) Pälsen växer rakt bak på ryggen och faller rätt ner på sidorna, det står ut tussar både här och där och så har hon "kryllor" på skuldrorna där pälsen får som en lock rätt ut från kroppen. Och sedan då den söta tofsen till svans

Lyan
0

Jag plockade bort skrovel från hennes spenar när hon kom, allt gick inat att få bort men med tanke på bilden går det att föreställa sig hur mycket hon faktiskt hade :-(

thildatessie
0

sååå söt! stackars att hon har det med spenarna, är inte det sånt som dem kan dö av? :(

svansen var jättesöt med :P min Tessie har en sån "vivel" på huvudet, och Thilda har hår som växer konstigt så att det ser ut som en sån svans som vissa hundar har, svårt att förklara men bra att ditt marsvin mår bra. sötnos är hon  :)

Lyan
0

#8 Nej, det är inget de dör av. Om du söker på äggstockscystor får du upp en del. Fast det kan vara jobbigt för dem för de är brunstiga i princip hela tiden.

Jag hoppas hon får leva länge till men vi får se. Hon är pigg och glad och det är det viktigaste men det ser otäckt ut att hon är så smal bara drygt 600g

FeliciaS
0

Vilka häftiga färger hon har :) Häftigt!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

thildatessie
0

#9 okej, bra då.  men kommer inte det att bli bättre då? med vikten.

#10 håller med dig! :)

[Maijah]
0

Så fin hon är ^^ Hoppas verkligen att äggstockscystorn inte blir värre för henne, men det finns ju marsvin som levt/lever med det utan större problem så hopp finns det:)

Lyan
0

#11 Vet inte, bara att vänta och se :-(

Visst är hon cool! Har nog inte haft någon som är SÅ multifärgad

FrippeKurre
0

vilken sötnos<33