Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1400 ggr
lovelybirma
0

Vi har blivit med Alwin :)

Ojsan! Idag när vi var i djuraffären för att köpa hamstermat till hampisarna steg ju givetvis jag in i djurrummet för att titta lite på djuren…

Sen körde vi hem med världens sötaste marsvinspojke som vi döpt till Alwin!!!! Vad som hände däremellan minns jag inte!! Haha!! Han är så fruktansvärt söt! Kommer från en liten uppfödare fick jag veta, sällskaplig, snäll & pigg för övrigt. Personalen brukade ta upp & kela med honom! Jag ställde alla frågor man kan tänka sig förutom en, hur gammal han var! Men jag tror han är runt 8 veckor gammal. Jag ska ta bilder sen på honom!

Han har för lång päls för få virvlar för att vara abessinier. Hmm.. Jag ska ta bilder på honom så ni kan gissa!

Imorgon ska vi leta efter en kompis till honom då någon annan köpte hans burkompis tidigare idag så han satt själv :(

(Jag kommer lägga upp massor med bilder så småningom, därför har jag lagt tråden under Bilder&Filmer)

Abico
0

Haha, been there done that ;) Den historien slutade med en underbart personlig svingubbe på 8 år.

Om han bara har två virlvar på rumpan kan han vara peruan.. Annars känns det troligt att han är någon långhårig virvel.

Hanna 

lovelybirma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alwin :)

lovelybirma
0

lovelybirma
0

Abico
0

Awww.. Så söt ^^
Jag skulle kalla honom misslyckad peruan ;) Eller långhårig virvel, det senare låter bättre :P I färgerna golden/white

Hanna 

Tina
0

NÄMEN! Vilken sötchock jag fick nu! Skrattande
Förstår att du inte kunde hålla fingrarna borta från honom. Flört

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

[Liinda]
0

Oj han var ju jättesöt! Han såg riktigt charmig ut! =)

FeliciaS
0

Vilken söt liten Alwin :) Små långhårsbebisar är svåra att motstå :P Sa de bara att han kom från uppfödning, eller angav de namn på den?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Strawberi]
0

Gud så söt han är! :D

Chieko
0

Han var verkligen supersöt!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Marsvinlove
0

Hjälp så söt han är, en riktig liten charmör ^^ Har du hittat nån kompis till han, tänker du köpa från djuraffären igen eller från uppfödare/privatperson?

Fridaaaa
0

Han är nästan likadana virvlar som min Tova =) Så då är hon också en "misslyckad Peruan" eller långhårig virvel? Hobn är omplacering =)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Abico
0

#12 - Kanske får jag onda ögat på mig om jag går omkring och sätter "misslyckad peruan"-stämpel på alla långhåriga marsvin med virvlar här och var ;) Men ja, så kan man nog kalla henne. Eller långhårig virvel då.

Hanna 

HLJB
0

Åh så söt liten en

Abico
0

Fast det kan bli lite fel om man kallar marsvin för misslyckade peruaner om de inte har någon peruanstam alls. #0 kommer ju från en "uppfödare" (begreppet kan ha lite olika innebörd om man pratar med zooaffärer) och då känns det som om det kan vara så att han kommit ur en peruankull. Men Uppfödaren som talas om skulle kunna vara en grossist också och då är det nog troligare att han "bara" är en långhårig virvel.

Hanna 

Fridaaaa
0

#15 Min vet jag inte vad hon har i sig, vet bara att hon är "blandras" (pet):P

Sisss
0

Nej, vilken liten sötnos! :D

queenlinnea
0

Den dära sötsaken hade jag inte heller kunnat motstå! ;)

lovelybirma
0

Hej igen! Huruvida han är en "misslyckad peruan" eller inte spelar ingen roll, i mina ögon är han elit peruan, haha. Lille godingen!

Nej men han kommer från en privat uppfödare som föder upp marsvin i liten skala. Ingen reggad uppfödare. :) Åkte tillbaka till djuraffären idag igen nämligen :)

Jag har inte hittat en kompis till honom än med har pratat med en  uppfödare idag & väntar på svar imorgon :)

Fler bilder kommer imorgon :D

[WeepingWillow]
0

Åh så söt ^^ Har det där busiga utseendet som min Michie har. Finkille :)

thildatessie
0

nej men åh så söt!! förstår dig! GRATTIS,hoppas att ni hittar en bra liten kompis till honom Skrattande

lovelybirma
0

Hej! Idag fick Alwin ÄNTLIGEN en kompis! :)

Rafflan
0

bild? :D

lovelybirma
0

Det kommer :) LOVAR!!

Rafflan
0

Vad kul med en till liten gris, nu måste väl Alwin bli glad ;D

thildatessie
0

:D

lovelybirma
0

Alwin är super glad! Det är Melwin också!! Gick jätte bra att sätta ihop dem, de blev givetvis presenterade för varandra på neutral mark sen städa vi buren så den blev ren & Alwinluktfri :)

Melwin är köpt i en annan djuraffär.

Bilder kommer upp efterhand!

lovelybirma
0

Myser i huset tillsammans..

lovelybirma
0

Såhär bor vi!

lovelybirma
0

Melwin är en liten Coronet!!

lovelybirma
0

Söte där!

[WeepingWillow]
0

Nämen titta :) Va söta dom är tillsammans, ser ut att bli bra kompisar ^^

lovelybirma
0

#32 Jadå! Vi är sååå positivt överraskade här hemma! De äter tillsammans, sover tillsammans & trivs i varandras sällskap! Alwin har verkligen lääängtat efter en kompis!! :)

thildatessie
0

måste bara fråga, är det både spån och toa-lätt du har i buren?

[WeepingWillow]
0

#33 Han ser faktiskt riktigt lycklig ut :) Va roligt för er alla att dom kommer så bra överens ^^

lovelybirma
0

#34 Jag har blandat spån med Toalätt.

thildatessie
0

#36 ok, funkar det bra? :)

FrippeKurre
0

Nä vilka sötnosarOskyldig

lovelybirma
0

#37 Ja =)

Lyan
0

#16 Tova är semilånghårig så hon är inte ens en misslyckad peruan :-) Hon är en helt, vanlig söt långhårig virvel som råkat få (en kort) peruanlugg :-)

TS: Vilka sötnosar! Misstaget att råka titta på grisarna i djuraffären har nog alla gjort, här har det följt med både det ena och det andra hem Skäms. Lycka till!

Fridaaaa
0

#40 Okej :P Ja hon är ett charmtroll hehe ^^

lovelybirma
0

Glömde säga att jag fick stamtavla med Melwin & att han är reggad i SMF :)

Lyan
0

#42 Vad kul! Då kan du ju ställa honom också om du vill :-) Fast i pet går det att ställa utan stamtavla också.

Blev helkär i Melwin! Svartvita är sååå snygga!

Fridaaaa
0

Tycker att dem är grymt söta båda två :)