Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1770 ggr
[Maijah]
0

Förlåt gubben...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

för att jag utsatte dig för kastreringen. Det gör så ont i mig när jag skriver detta, min älskling överlevde inte. Allt gick bra, han vaknade och hade börjat äta, men sen slutade hjärtat helt plötsligt att slå. Pappa & jag han inte änns ta tillbaka honom, Marianne som utförde operationen frågade om jag ville se honom en sista gång, men det ville jag inte. Skulle inte klarat att se honom ligga där. Förlåt min älskade mysgubbe, gud va jag saknar dig redan! Dumma mig som bestämde mig för att kastrera dig… vet att jag nog inte borde klandra mig själv, jag ville ju inget ont, men jag kan inte hjälpa det.

Det är svårt att beskriva med ord hur mycket jag tyckte om honom, och vilken sorg jag känner.. Har inte orkat gå in här & skriva nått försen nu. Tårarna rinner hela tiden, känner mig hemsk.

Vila i frid finaste Elvis.

NinaS
0

Så sorgligt… Stor kram till dig!

Lyan
0

NEJ! Usch stackars dig! Vet inte vad jag ska säga, jag är verkligen ledsen för din skull Gråter

Moa-16
0

Gud, mitt hjärta stanna några sekunder. Var tvungen att läsa igen. Nej! Vad hemskt. Stackars dig;-( klandra inte dig själv! Det är sånt som händer,tyvärr. Han fick ett jätte bra liv med dig! Och har det bra där han är nu.

Abico
0

Åh, nej! Usch, jag tyckte väl att det var skumt att du inte skrivit något igår.. Det kändes som om det inte gått som det skulle.

Vila i frid Elvis

Hanna 

[WeepingWillow]
0

NEJ inte Elvis :( Stackars liten. Men det va ju inte din mening att det skulle sluta så, han skulle ju få va lycklig med tjejerna, du ville bara det bästa för honom.

Jag blev hemskt ledsen när jag såg det :( Anade att det inte gått så bra eftersom du inte skrev i tråden.

Många kramar till dig!

Sov gott Elvis

luneas
0

Nej… :-( Är hemskt ledsen… Men klandra inte dig själv, du valde en av sveriges absolut bästa veterinärkliniker så han borde ha klarat sig! Förstår att det känns fruktansvärt just nu men du får inte lägga skulden på dig själv. :-(

freddiie
0

Åhnej :'( Jag beklagar verkligen ! Tycker inte att du ska se det som ditt fel, du gjorde ett val för att göra det bättre för honom Ekvus,

Tröstkramar ! Sov gott Elvis

Cavia
0

Men fy så tråkigt! Många tröstekramar till dej…"mina" flickor tröstar dej lite hoppas jag…

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

fia-mia
0

Nej va tråkigt men som de andra säger ska du inte klandra dej själv!

R.I.P Elvis

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

godisgrisen
0

NEJ!

Jag säger som de andra, du gjorde det som hade varit det bästa om det gått som du tänkt dig. Jag är så ledsen för din skull. Var redan orolig för honom och förstod nästan att något hänt när du inte skrivit något här inne…

Stora tröstkramar från oss.

shintaida
0

Har Dig och Elvis i mina tankar! Sörjer med Dig! Gråter

Jag har tänt ett fint litet ljus för Elvis, så han hittar rätt till Marsvinshimlen.

Vila I Frid, Lille Elvis!

elin85
0

Usch så orättvist! :( Jag lider verkligen med dig. Du som verkligen ville göra det bästa för honom och så hände det som inte får hända :'( Tröstkramar! Och som de andra redan sagt, det var itne ditt fel, du är en jättebra matte :)

Fridaaaa
0

Usch :( Stackars dig *tröstkram*

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sisss
0

*tröstkram!*
Klandra inte dig själv, det är det värsta du kan göra. Det var inte ditt fel, man kan inte bestämma över sånt tyvärr :(
Beklagar verkligen! :(
R.I.P

FeliciaS
0

Åh nej, fy så hemskt Gråter
Beklagar verkligen och skickar ett stort gäng tröstkramar. Du får inte klandra dig själv för att det gick som det gjorde, det var verkligen inte ditt fel. Usch, vad ledsamt, det som verkligen skulle ha blivit så bra för lilla gubben.

Vila i frid söta Elvis.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Maijah]
0

Tack jättemycket för alla snälla kommentarer. De värmer verkligen!

Det är så svårt när djur går bort, jag gråter & gråter. Men känner mig samtidigt tom på nått sätt. Ja ni har nog rätt om att jag inte ska klandra mig själv, det ändrar ju ändå inte på något, och jag ville ju trots allt bara ha kvar honom och ge honom ett bra liv.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer just nu, men det är skönt att ha ett sånt här jättebra forum där man kan få lite tröst. Klart hela familjen & så tröstar en också, men att ha alla er härute som skriver så fina & tröstande saker gör att det känns lite lättare. Ni är så himla snälla som bryr er, tack! Jag uppskattar det verkligen.

Abico
0

#16 - Här har de allra flesta förlorat älskade smågrisar, och de som inte har gjort det kan ändå tänka sig in i situationen tror jag. Så alla vet vad du går igenom :(

Hanna 

tensing
0

Det som hände var inte ditt fel. Du hade goda intentioner och tänkte klokt. Att han skulle kunna vara kvar och trivas med honorna. Olyckligtvis finns omständigheter både hos djur och hos människor som kan ge komplikationer i samband med operationer. Man kan t ex ha ett svagt hjärta utan att någonsin veta om det.

Förlåt dig själv. Du gjorde allt du kunde och det bästa nu är att bevara Elvis ljust i minnet. Han är säkert uppe i marsvinshimlen med andra kompisar och släktingar.

[Maijah]
0

#17 Ja så är det nog, detta är nog nackdelen med alla djur, man fäster sig så mycket vid dem och sen försvinner de en dag och då blir man så otroligt ledsen.

#18 Tack du med, ja han kanske träffar sin pappa däruppe. Eller så blir han ett nytt marsvin någonstanns.Ja jag ska ta & förlåta mig själv nu, det var ju trots allt inte min mening att det skulle bli dåligt alltihop.

[Strawberi]
0

Detta kom som en smäll i ansiktet… Stackars Elvis.. Massor av tröstkramar till dig! Och sov gott lilla Elvis… Hoppas du får det bra med alla dina honor på ängen i himmelen!

queenlinnea
0

Åh, vad ledsamt :( Men klandra inte dig själv! Han har det bra i marsvinshimlen.

Vila I Frid Elvis.

[Colina]
0

Så väldigt tråkigt! Dock hoppas jag du kan trösta dig med att han inte visste vad som skulle hända, han var inte sjuk och led, han bara somnade bort.

Din tråd har hjälpt mig i min fundering angående att kastrera en unge jag har hemma. Jag kommer avstå och låta honom flytta med brorsan istället.

[Maijah]
0

#20 Det gjorde det för mig med. Han har det säkert bra nu. Thanks.

#21 Mmm jag ska försöka, tack.

#22 Ja han hade ju iaf ett bra liv när han bodde här. Tycker det låter bra att du avstår. Jag kommer då aldrig mer låta kastrtera en hane, inte efter det här! Vågar inte ta den risken mer.

Aristarcos
0

Åh vad tråkigt, klandra inte dig själv, om någon ska klandras är det nog tyvärr vetiernären… :( Du ville ju bara att han skulle få det bra framöver… Många kramar från mig..

Fridaaaa
0

#24 Jag tycker inte att man kan klandra någon eftersom han vaknade upp efter nakosen och var pigg och åt. Han kanske hade svagt hjärta eller någonting sånt som var orsaken? Det är sånt man aldrig vet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maijah]
0

#24 Tack, men som #25 sa så kan man nog inte klandra någon. Veterinären är en av sveriges bästa smådjursveterinärer, så jag kunde nog inte ha valt en bättre klinik.

Känns lite bättre idag förövrigt. Ska strax gå och byta fleece till tjejerna. Väldigt bra det här med fleece, men man måste tvätta ofta.

Creation
0

Fy, så tragiskt Gråter Jag beklagar.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Mari
0

Ja verkligen tragiskt, jag "utsatte" också min lilla älskling för kastrering som inte heller gick vägen, dock dog han inte lika snabbt som din utan jag stödmatade honom i någon vecka tills han plötsligt en morgon (den dagen han skulle in för avlivning) dog i mina händer :/

Jag beklagar sorgen Gråter Vila i frid vackre Elvis!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Maijah]
0

Mm tack jättemycket ni också!

Idag är det en vecka sen han försvann…usch va jag vill ha tillbaka honom nu. Men det kan inte hjälpasGråter 

Jag har ju iaf 5 st små grisar kvar, och när de poppar runt och skriker efter godis så går det inte att vara ledsen, mina små pälsklingar tack för att ni gör mig glad!<3

FeliciaS
0

#29 Jag vet att det är otroligt jobbigt att försöka tänka positivt, men tur nog har du i alla fall två söner till honom :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Maijah]
0

#30 Ja det har jag ju iaf^^ Dock vet jag fortfarande inte om de blir kvar eller inte, känner fortfarande att de behöver mycket mer tid och jag vill ju helst bara ha en bur.Har inte varit så mycket alls med någon av marsvinen på senaste dagarna, men det är nog för att jag är lite nedstämd fortfarande. Om det blir så att de kommer att flytta så måste det bli snart då jag har börjat fästa mig vid dem ganska bra nu, Coffee är helmysig i knäet just som hans pappa var, och Baileys är som deras mamma, busig & snabb som sjutton och inte nått gosigt marsvin direkt. Vet att jag kommer ha svårt att släppa dem nu, och värre blir det;)