Lyckad hopsättning av hanar
I dag har jag satt ihop två par med hanar, med lyckat resultat. Först en 3½ månaders, som inte gick ihop med sin burkompis, så jag hämtade tillbaka honom för en vecka sen) med en 2 månaders, det var ju inga problem.
Sen har jag hämtat hem burkompisen i dag, han var visst den dominanta. Honom har jag satt med en 2 årig hane och än så länge funkar det bara bra, den äldre springer efter den lilla, knorrar lite och den lilla springer undan. Håller tummarna att det ska gå vägen.
så bra!
Skönt, hoppas det funkar i fortsättningen också:)

Jo hoppas det, särskilt som vi hade en mindre lyckad hopsättning förra veckan.
Hoppas de funkar! Inte kul när dem bråkar och bits…

#4 Har inte varit nåt bråk alls, den vuxna hackade lite tänder när jag satte ihop dom på golvet, han jagar den yngre ibland, han ska väl visa att det ärhan som bestämmer, fast för ett tag sen så satt båda två i huset tillsammans.
Låter jättebra!
Så skönt :)
Hämtade du hem båda hanarna som kvinnan du sålt till sa inte funkade tillsammans?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#7 Ja, jag hämtade en för nån vecka sen och den andra i dag, så det känns bra.
#8 Okej :) Ja, vad bra!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Va bra att det funkar:D Det är inte kul alls när de håller på och bråkar.
Kul!

Nu på morgonen började den yngre, ca 4½-5 månaders hanen, som går med den 2-åriga hanen att hacka tänder. Han var ju den dominanta, när han gick med en nästan jämnårig, men ska väl ändå vara i underläge mot en 2-åring. Få se hur det går under dagen.