Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 683 ggr
Lusthan
0

Nytt marsvin till flocken

Jag har precis gjort en intresseanmälan på ett till marsvin till flocken. Har bara två hittills men känner att det börjar bli dags att utöka lite. Särskilt eftersom planen är att jag ska fixa ny bur och grejer framöver också. Nu är det dock som så att vi har bara en bur så introduktionen kommer ske väldigt snabbt här hemma i så fall. Är det okej att göra så eller måste jag ha en annan bur till att börja med? Om det går helt åt skogen så kommer jag naturligtvis behöva en till bur eller göra mig av med henne men hur brukar det gå enligt er erfarenhet? Jag kanske behöver fixa en bur till så länge ändå?

Linnet
0

Det kan bli lite gruff, men det brukar ge sig. Men ju större bur desto bättre.

Lusthan
0

Mmm, jo jag kan tänka mig det faktiskt. Jag tänkte att jag kan ju prova och i värsta fall så får jag akuthitta en bur någonstans ifrån. Har ju transportbur som grisen kan sitta i under tiden jag fixar ny bur om det krisar riktigt.

Lusthan
0

Kan berätta att det blev ingen mer gris här. Insåg att eftersom vi bara har en bur och inga pengar för tillfället så funkar det inte att ha ett till fullvuxet marsvin i den buren vi redan har. Jag måste kunna få plats med de jag har till att börja med. Hade jag åkt och tittat på henne hade hon säkert följt med hem direkt men det kunde jag inte riskera.

Min plan är i alla fall att jag ska kunna bygga något utav en IVAR-hylla. Exakt hur får jag se. :)

Ska åka till Byggmax för att se vad de har och vad jag kan göra med nät och grejer. Tanken är att jag ska ha något som gör att katterna inte kan ha ut höet på golvet och så att grisarna får stort utrymme att springa på även om det är på höjden så tänker jag att det är bättre än det de har nu. Då kan jag kanske bygga fina hus och grejer och också.

När jag har fixat det så kan jag säkert ta några bilder. Vi får se hur det blir och när det blir. Måste ju ha pengar också.