Återförena hanar?
Lotus kommer hem igen på fredag! Omplaceringshemmet kom fram till att det var helt fel att ta honom härifrån och skilja Lotus och Udo ifrån varandra.
Lotus har gått ensam sedan han åkte, men Udo har jag försökt introducera till andra hanar utan annat resultat än slagsmål efter någon dag. Udo är den som börjar, han tom sliter ner galler och allt bara för att slåss.
Tror ni det kommer att återförena dem? De kom så bra överens tom när de var ute på golvet efter tjejerna. Jag vet att Udo inte är elak, han är bara stenhög på testosteron för han är fortfarande i slyngelåldern. Jag kan tänka mig att han är så desperat för att han är ensam.
Men har han fått "smak" på att mucka gräl nu?
Tror ni det kommer funka? De kommer naturligtvis att introduceras försiktigt med varandra under uppsikt i flera dagar, men jag är rädd för att det är kört. Det har hänt så mycket med Udo under tiden, han har alltid varit en dominant hane men ifrågasatte aldrig Lotus ledarskap, men nu är det ju annorlunda. Udo är äldre och ännu kaxigare.
Svårt och veta tycker jag:/ Hoppas verkligen det funkar iaf!
Synd att de kom på det så sent, de borde ju fått bo ihop… 
Det är svårt att säga hur de kommer bete sig innan, och framförallt om man inte känner marsvinen. Men se till att sammanföra dem ordentligt, enligt "konstens alla regler" så har du i alla fall byggt upp största möjliga fördelar :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Nu sitter de ihop i en nystädad bur med min kassa spån som stinker terpentin så den borde hålla flicklukterna borta. Har även satt upp tyg runt kanterna på buren för att det ska lukta mindre flicka.
De är nybadade och skrubbade så de luktar bara schampoo (för mig iallafall), fuktiga fortfarande.
Har ingen inredning i buren så de inte ska kunna tränga varandra och så luktar all inredning andra marsvin, tyckte det var dumt att blanda in ännu fler dofter. De har två högar med hö och lite godis utspritt.
Lite spänt är det och som jag misstänkte är det Udo som ensam står för muckandet. Jag hoppas det ska funka för Lotus är så lugn och trygg i sig själv.
Udo blev alldeles till sig när jag släppte ihop dem och efter ett par minuter flög han på Lotus, jag körde ner handen och särade på dem och då lugnade Udo sig, tror att det var en överslagshandling. Efter det lugnade han ner sig. Han kör upp rumpan i Lotus ansikte, försöker göra sig stor och tuff och hota Lotus och Lotus bara glor på honom precis som han tänker att GUD, vad löjlig du är, ge dig!
Håll tummarna!
Vi håller alla tummarna & tassarna här hemma för att de blir kompisar igen! Hoppas verkligen allt går bra, är ju inte roligt att ha ett bråkande par.
Udo är verkligen en elak dj**ul! De var lugna i morse när jag tände men Lotus har ett par mindre bett på ryggen och en reva på nosen. Udo har inte en skråma! Så Lotus är snäll att han inte ens försvarar sig. Fast det är nog bra för hade han gjort det tror jag ärligt talat Udo hade flippat ut totalt och slagit stackars Lotus fördärvad :-(
Jag vill inget hellre än sära på dem för jag är så rädd att Udo ska skada Lotus mer, men eftersom de inte har rykt ihop på allvar försöker jag ha is i magen och se om Lotus lugn kan smitta av sig på min perversa, elaka testosterontonåring
#5 Is i magen och stort tålamod är det som gäller ;)
Satte du ihop de i buren eller på en stor neutral yta?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#6 I en bur då golvet är "kontaminerat" med tjejdoft. Buren är 190*75cm så den borde räcka tycker jag.
Udo låter varken Lotus röra sig eller äta, han verkar vilja ha Lotus som en möbel för det går alldeles utmärkt att gömma sig bakom Lotus när han blir rädd, men gud nåde Lotus om han försöker gömma sig bakom Udo.
Jag ger det dagen ut och funkar det inte ska Udo bort! Jag avskyr honom för att han är så elak! Det spelar ingen roll vad jag för han är ändå aldrig nöjd! Så om det inte funkar betalar jag en kastration av Udo men han måste åka så fort som möjligt för jag tål inta att se honom
Låter nästan lite som när mina svin tryckte ner Piraya, de vaktade henne, viktigt är ju att ha mat precis över allt så de kan ta sig en nypa hö då och då.. hoppas han inte får mer stryk Lotus..