Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1441 ggr
[Jessica-B]
0

Hur låter de/ser de ut när marsvin hackar tänder?

Har inte haft marsvin så länge, så jag är som sagt ännu inte haj på alla läten och betéenden. Obestämd

[Maijah]
0

Tja hur ska man förklara? De hackar helt enkelt med dem så det låter ljudligt hack,hack,hack ungefär:P Och sen hackar munnen väldigt snabbt, ööh va inte så enkelt och förklara.

Royalz
0

Det låter som när dom hackar tänderna ;) Det hörs när dom gör det. Det låter som om vi skulle klappra med tänderna.

[Jessica-B]
0

Hmm okej, för jag har sett att mina pojkar "tuggar" när man just tagit upp dom. Alltså, från att ja INTE sett dom äta på något. Så jag började undra där ett tag xD Förstår att de kan vara svårt att förklara haha. Men vad tror ni? De bara käkar eller? :O

Royalz
0

Tror dom njuter när dom gör så :) Va en som sa det till mig, för undrade samma sak :) Dom liksom låter med munnen som om dom tuggar men det finns inget att tugga.

Mina gör så när jag kliar dom i öronen och under hakan :)

godisgrisen
0

Jag brukar säga att de gör en skallerorm för det låter så.

[Jessica-B]
0

Aha :O De va en bra beskrivning (antar jag eftersom att jag inte hört det haha). Då har de nog inte "gjort en skallerorm" i famnen på mig. Utan bara tuggar på nått :P

Ska se om de kanske finns nått klipp på youtube, man vet ju aldrig. Är helt sjukt fascinerad av marsvinsläten xD så jag har börjat fördjupa mig lite i de ;)

Royalz
0

#6 Tror #5 menade när dom hackar tänderna..

Mina låter iaf som du beskriver i #3 när dom kommer upp i famnen och tycker att nått är skönt, t ex att jag kliar dom under hakan.

[Jessica-B]
0

http://www.youtube.com/watch?v=JeruyMbPN8g

Sökte på Teeth chattering på youtube och fann denna video. Är de så de låter när de hackar tänder kanske? :o

emelie92
0

Japp, så låter de.

FeliciaS
0

#8 Jajamän. Haha, härlig gäsp på slutet ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Jessica-B]
0

haha ja ;D