Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 2048 ggr
[jejjas]
0

Västras KM den 6/3

Vika härifrån ska ditt? Tänk på att anmälan går ut den 8/2 allså på måndag..

Jag och anna kommer =) ska sätta mig med anmälningarna i kväll tänkte jag.. Ska bara gå igenom djuren först =)

Den enda själkrivna grisen är Skade =)

NinaS
0

Jag tror jag ska dit, för att gå på årsmötet. Ska inte ställa ut.

FeliciaS
0

Jag ska dit, ska ju döma pet ;)

Tänkte ställa två stycken i ras också, troligen Kurkuma och Hera.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Hmm… vilket håll ligger Älvängen åt då? ;)

Hanna 

FeliciaS
0

#3 Lite norr om Kungälv bara :)

Mvh Felicia

Abico
0

Sedär, eniro har svaret. Det var ju inte så farligt långt härifrån.
Jag kommer, men vad jag ska ta med är en annan fråga… Kanske dags att prova ställa något nytt ;)

Hanna 

[jejjas]
0

Ja Hanna i bland kan det va kull å ställa nytt =) jag kommer ha med två djur som jag aldrig stält tidigare =) vill säga om jag får regget på den ene förts

FeliciaS
0

#5 Vi kom väl överens om det Oskyldig

Mvh Felicia

Abico
0

#6 - Ja, det är kul :) Lämnar både Vincent och Kira hemma den här gången åtminstone. Men jag har inte helt bestämt mig för vilka det blir ännu.

#7 - Jovisst, kanske ;)

Hanna 

FeliciaS
0

#8 Haha, klart :)

Mvh Felicia

emelie92
0

Anmälan kan väl inte ha gått ut 8/1 ?? Jag anmälde mig bara för någon dag sedan så det kan inte stämma.

Jag skall iallafall dit med ett svin och vara med på årsmötet.

[jejjas]
0

ojdå fel av mig 8/2 XD är litte rörig i huvudet i dag märker ja XD

Sandra-B
0

#10-11

Jag ändrade till den 8/2 i trådstarten.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[jejjas]
0

Tack sandra =)

HumlanochJuvel
0

Hade varit roligt,  men då årsmötet är före så kommer inte jag. Men alla som ska dit: lycka till :)

[jejjas]
0

Är vi bara 4 härifrån som ska ditt? Nu har vi bestämt vilka som ska medDet blir

Gp Skade Pet

Imargo´s O+fasia Pet- ost

Sparta´s Crazy Lou Pet-ost

Gucci Pet Ost

Gulliver Pet

MaCahan Pet ost

Billy Boy Pet Klippta

Rufus Klippta

Så för oss blir det 8 djur ditt och 10 hem =)

Fiona
0

Herregud jag hade missat an anmälningstiden gick ut i morgon!! Vet inte hur jag ska lösa det med att få in pengarna i tid, hinner inte springa till banken i morgon! Aja får försöka lösa det, blir nog mina två nytillskott som får följa med i sådana fall.

Snobben: pet

Aurora: pet & ras

Frågan är, Aurora har ingen stamtavla men ser ut som en self, får man då ställa henne i den klassen? Har för mig att de är så Obestämd

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

emelie92
0

#16 - Nej, du får inte ställa henne i Ras om hon inte är registrerad, och att man skriver i U + E är nog också obligatoriskt.

Någon som vet mer exakt?

Abico
0

#16 - Registrering krävs för att ställa i ras.

Hanna 

Abico
0

Jag har anmält idag.
SCh GP Starlight's Sweet Miss Blue, 22 månader - Pet
Angcas Pia Sava Kvast, 20 månader - Pet

Inte en chans att jag sätter igång och trimmar inför ett Inofficiellt KM ;) Därav endast petklass. Tyckte att Vincent kunde få stanna hemma också, det är cert vi vill ha och det blir det inget på en sån här utställning. Så Irma följer med, jag har 0 förväntningar på henne. Får hon mer än 86p så är jag nöjd.

Hanna 

Fiona
0

#17 & 18 vad dum jag är! Klart att det behövs… Måste kolla med förra ägaren, kan kanske va så att hon har ett!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Jessica-B]
0

Nämen! Jag som bor så nära älvängen : o Varför har jag inte marsvin för än? haha. Nu blir jag avundsjuk på er allihop Rynkar på näsan

FeliciaS
0

Gaah, jag har ingen aning om vilka jag ska ta med *s*

#16 Åh, kul! Ser fram emot att träffa dem :)

#19 Kul, verkligen! :) Irma inleder sin utställningskarriär!

#21 Du kan alltid komma dit och titta in en stund :)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#16 tar du med dig Nisse dit med =)

[Jessica-B]
0

#22 haha det vågar jag nog inte ;D

FeliciaS
0

#24 Jodå, det klart du gör ;) Vi marsvinsutställare är heeelt ofarliga :P

Mvh Felicia

[Jessica-B]
0

Men eh Förvånad får man komma dit för att bara kolla? *klia sig i huvet*

Abico
0

#26 - Självklart, bara att kliva på. Nu är det hä bara KM så det brukar vara mindre än en vanlig utställning, men det är kul att titta ändå :) Se till att du kommer efter årsmötet bara, innan dess händer inte mycket :P

Hanna 

[Jessica-B]
0

Vad står KM för haha? *helt borta* xD Hade vart kul å träffa nåra ifokus'ar :)

Abico
0

#28 - Klubbmästerskap :) Det är bara SMF Västras medlemmar som får ställa ut på detta KM, övriga lokalavdelningar har egna klubbmästerskap. Eftersom det är en inofficiell utställning delas det inte ut varken silverkort eller cert och resultaten räknas inte i statistiken till årets marsvin.
Klart att du ska komma :) Det är massor med folk härifrån som kommer och vi är snälla allihop ;)

Hanna 

[Jessica-B]
0

Ska fundera på saken ^^, Låter spännande. Är dock lite blyg av mig haha. Vi får se ;)

Fiona
0

#23 Ja de kan jag ju göra om de passar dig? =)

Nu är de betalt så ska bara skicka iväg anmälningarna nu! Blir bara pet med båda, haha frågan är hur de kommer gå med dom små busarna. Skönt att de är ett KM så att de inte blir så stort för dom första gången ^^

Jenny

FeliciaS
0

Snacka om att jag är ute i sista sekund, kan verkligen inte bestämma mig för om jag ska anmäla någon… Hur svårt ska det vara O.o

Mvh Felicia

Abico
0

#32 - Då bestämmer jag att du ställer Hera i pet och ras. Klart!
Har du fullt upp så kan jag visa henne åt dig.

Hanna 

[jejjas]
0

#31 ja det går jätte bra =)

jag har i alla fall anmält å betalat nu så jag är helt klar =)

emelie92
0

#32 - Ta med Frideborg! :D

FeliciaS
0

#33 *hrm* Jag har aldrig haft sån här beslutsångest innan >.<

#35 Hon väntar åtminstone till april :P

Mvh Felicia

Abico
0

#36 - Hera kommer att vara grymt fin i kroppen om du inte tar med henne.

Hanna 

Fiona
0

Vilka pettar ska du döma förresten Felicia? ^^

Jenny

FeliciaS
0

Nu har jag anmält Hera till ras :P Tar med Saga till racet också om hon är i bra form.

#38 Jadu…, bra fråga *s*

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Är det någon som fått bekräftelsen än?

Fiona
0

Nepp ingen bekräftelse här inte, fick dock ett mail nu där dom kollade om man skulle sitta med på årsmötet eller inte.

Jag kommer inte anälnda till Älvängen förens 10.15, någon som vet hur långt det är till uts. lokalen från stationen?

Jenny

Abico
0

#40 - Nepp, men den kommer nog snart :)

Hanna 

[Maijah]
0

Lycka till alla ni som ska dit!^^ Jag kan ju noll om utställningar och har aldrig ställt nån gris heller, men önska lycka till kan jag ju göra iaf;)

freddiie
0

jag kanske dyker upp och kollar lite på er :) Mest bara för att kika på hur det går till, att ställa ut någon gris det vågar jag ju helt klart inte *s*

FeliciaS
0

#44 Det vore jättekul, gör det :)

Mvh Felicia

Fiona
0

Får se om jag kommer, dom visste inte om dom kunde lösa det med incheck eftersom jag kommer en halvtimme försent…

Jenny

[jejjas]
0

#44 klart du ska komma =)

[jejjas]
0

Någon som fått bekräftelsen i dag??

Abico
0

#48 - Nepp. Men är det inte senaste tisdagen innan utställning som det ska skickas ut?

Hanna 

[jejjas]
0

#49 Det brukar vara en vecka innan

FeliciaS
0

Jag har inte fått någon bekräftelse i alla fall. Men den kommer nog snart :)

Mvh Felicia

Abico
0

Nu har jag fått bekräftelsen :)

Hanna 

[jejjas]
0

Jag med fick smärre slag 14 ost Förvånad

FeliciaS
0

Jag har också fått den nu :)

#53 Ja, det var inte dåligt!

Mvh Felicia

Abico
0

#53 - Haha, fast du har ju anmält ett helt gäng så hälften måste väl vara dina egna? ;)

Hanna 

[jejjas]
0

#55 jag ska bara ha 4 med mig :)

Fabiola
0

jag och syrran har 3st ostar sammanlagt med oss. så vems är de 7 resterande :)

Fiona
0

Jag kommer tyvärr inte. Mitt tåg anländer inte förens 10.15 vilket betyder att jag missar inchecket, det har aldrig vart något problem förut bara man säger till före att man inte kan komma i tid. Men av någon anledning gick det inte den här gången, blir lite små sur för hade verkligen sett framemot att ställa dom.

Men de kommer väl fler chanser… Lycka till ni andra!

Jenny

Abico
0

#58 - Det är väl för att årsmötet börjar klockan 10.00. Man vill nog inte gärna skjuta på det eller avbryta för att sköta incheck.

Hanna 

Fiona
0

#59 Men de skulle inte ta lång tid att ta dom efter mötet ;)

Jenny

Abico
0

#60 - Det är möjligt :P
Men du, hur är det nu - vart kommer du ifrån? Vi kör från Alingsås och kan utan problem plocka upp dig på vägen om det blir bättre.

Hanna 

Fiona
0

#61 Falköping, kan vara i Alingsås tidigast halv nio så de blir för sent antar jag. Eller vart ligger Älvängen och hur åker man dit? Men tack ändå!

Jenny

Abico
0

#62 - Jag tror inte att det är längre till Älvängen än till Rävlanda härifrån. Typ. 30-40 minuter. Så det kan nog gå att hinna ändå.

Hanna 

[jejjas]
0

#63 det tar ca 36 min från alinsås till älvängen ;)

Fiona
0

#63 Oj tänkte att inchecket va slut 08.45 Tyst Men det vore jätte snällt om jag kunde få åka med dig :)

Jenny

FeliciaS
0

Jag och Emelie åker buss, går dem som de ska är vi framme 09:17.

#65 Incheck är ju slut först 09:45 ;) Så då borde du hinna :)

Mvh Felicia

Abico
0

#65 - Inga problem som sagt :)

Hanna 

[jejjas]
0

HUr går det för er andra med förberedelserna? själv har jag bara lite tassar kvar :)

HumlanochJuvel
0

Lycka till alla som ska dit :)

Tane
0

har 4 kvar att bada + alla andra förberedelser

Abico
0

#68 - Haha ;) Jag klippte idag klorna på Tilda och Irma… Det är väl ungefär så långt jag kommit *s* Det känns som om det är så lite att förbereda med bara två pettar, men imorgon kväll lär det vara full fart.

Hanna 

Fiona
0

Har börjat med lite tassvård men inte så mkt mer ;)

Jenny

[jejjas]
0

#72 så du kommer i väg ändå?

Vill du låna  Nisse längre så är det okej :) så du vet att honan blir parad ordenkligt :)

Fiona
0

#73 Japp de gick att lösa så jag åker med hanna! vad bra tänkte pratat med dig förut men glömde helt bort det!!

Jenny

FeliciaS
0

Jag tar inte med mig något marsvin ;)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#74 du kan låna han så länge du vill =)

#75 Varför inte??

FeliciaS
0

#76 Har bara anmält Hera till ras, men hon får stanna hemma. Hennes päls är inte i tillräckligt bra skick och hon har tappat formen på sistone.

Mvh Felicia

Abico
0

2/2 marsvin badade och någorlunda fixade, transporten lyckades jag få fram också (trillade och höll på att fara i betonggolvet, men missade och hamnade i höbalarna istället ;)

Rena sovmorgonen imorgon, åker hemifrån strax innan halv nio.

Hanna 

Fiona
0

#78 Haha skönt att du landade mjukt iaf!

Hmm jag funderar på om jag ska lämna Aurora hemma, hon är lite lös i magen verkar det som. Eller inte lös men pluttarna är inte i vanlig konsistens så det känns dumt att chansa. Hon är annars klar så nu återstår bara Snobben!

Jenny

Abico
0

#79 - Alltid något ;) Men jag lyckades andas in en halv näve hö och sitter här och hostar och fräser ännu *s*

Ajdå, du får väl se hur det ser ut imorgon innan du åker. Men det är ju bra ett inoff. KM så hon missar ju inte så mycket om hon stannar hemma. Kan du skicka ett SMS när du närmar dig Alingsås, när tåget passerat Norsesund eller så? Jag väntar på stationen :)

Hanna 

[jejjas]
0

Jag är helt klar =) badade av Lollo och gucci med annas hjälp =) så i morgon är det bara lite tassar och öron som ska fixas med, men djuren är lugnare på plats =)

Fiona
0

#80 Näe exakt. Har tyvärr inga pengar på min mobil Tyst Men tåget ska vara framme 08.28, om det är försenat så hör jag av mig på ett eller annat sätt! Men de får jag verkligen hoppas att det inte är

Jenny

Fabiola
0

Jag är färdig med de djur som finns hos mig men Tanja är inte färdig än tror jag.

Abico
0

#82 - Nåja, det går nog ändå :)

Hanna 

Fiona
0

Nu funderar jag på att skita i att bada Snobben, pälsen känns mjuk & fin och ren. Bara för att jag struntar i det nu så lär jag väl få avdrag i morgon ;)

Jenny

[jejjas]
0

Nu säger jag god natt ses i morgon =) våran bil kommer 07:10 och hämtar oss Glad

FeliciaS
0

#86 Godnatt ;) Oj, jag som får njuta av sovmorgon (åker 8:35) :P

Mvh Felicia

Fiona
0

Pust, båda grisar badade, pannkakor stekta så nu är de bara lite packning kvar!

Sov gott så ses vi i morgon Glad

Förresten Hanna mitt mobil nr om du behöver nå mig, 0767963682. Men kom ihåg att jag inte kan svara på sms ;)

Jenny

Creation
0

Lycka till imorgon allihopa! :-) Jag ser fram emot att höra om resultat och hur årsmötet gick.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

bustroll
0

Hur gick de för er?

[Strawberi]
0

*nyfiken*

Hur har de gått? :p

Abico
0

SCh GP Starlight's Sweet Miss Blue fick 91p och blev 1/6. I finalen BIS Pet 7 :)
Angcas Pia Sava Kvast som gjorde utställningsdebut fick 90p och blev 4/7 - helt klart godkänt!

Till min stora förvåning fick GP Caviecares Vincent rosett på slutet, han blev nämligen BIS Pet 5 i Västra 2009!

Hanna 

[Strawberi]
0

#92 - låter ju bra! Läste på din blogg imorse du skulle dit då var de bara hålla tummarna hela dagen! :)

HumlanochJuvel
0

#92 Det var ju jätte bra:) Grattis!

Abico
0

#94 - Humlan blev bästa klippta i västra 2009 :) Grattis!

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#95 Tack så mycket!  Är det sant?! :D Wow va roligt! 2009 också? :D Humlan blev det nämligen 2008 också :D Gud så stolt jag är över min tjej <3 Blev hon BKL i västra 2009 1 eller 2? :) Fick hon dela platsen med någon?

bustroll
0

Grattis! roligt att få Årets bästa… i västra :)

Grattis Hanna för dagens placeringar också (:

Abico
0

#96 - Ja, jag vet att hon blev det 2008 också :D Jättekul! Näe, hon var nog ensam på platsen. Kanel fick något också.. gurkätning?

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#98 Kanel har varit ganska duktig i gurkätning så kanske var det gurkätning hon fick pris i :) Jag vet faktiskt inte, hade inte en aning om att Humlan blev BKL 2009 x) Var inte på utställningen idag heller så vet inte men kanske någon annan vet om Kanel fick något…?

[jejjas]
0

Nu är jag hemma och alla djuren är på plats i sina burar =)

Alla fick mellan 89-90 p Både Skade och Gucci gick upp i pet final. Skade blev oplacerad..

Gucci blev Bästa pet 1 Förvånad..

Stälde både billy och Rufus i klippta.

Rufus blev bästa klippta 1  Skrattande.

Sen fick (jag)  Billyh Boi en rosett till Nämligen Bästa klippta i västra  2009  2 Förvånad..

Jag höll på att tappa hakan när sofia sa de =) Så jag är mer än nöjd med dagen =)

HumlanochJuvel
0

#100 Vad bra det verkar gått för alla som var där! :) Grattis! (Vem blev bästa klippta 2 , Rofus eller Billy?^^)

freddiie
0

Jag var ju där och kikade lite :-) Dock begav jag mig hemmåt mycket tidigt då jag blev lite ledsen över att inte tagit med mig något marsvin själv *s* Och jag hade ont i halsen :O Men grattis till alla! Av dom marsvinen jag såg, så var ALLA fina! :-D

Fiona
0

Snobben kammade hem 90 p i petklassen och gick vidare till final Skrattande Sen att han va ensam i sin klass är en annan femma ;) I finalen blev han dock oplacerad men tog hem Bästa racare 5!

Grattis ni andra =)

Jenny

[jejjas]
0

Glömde ju det bästa =) fick ju hem min Rolfy i dag med =)

FeliciaS
0

Det var otroligt många fina pettar idag! Verkligen, supersvårt att döma. Men jätteroligt förstås :)

#100 Ja, grattis igen - Gucci var verkligen i perfekt skick idag :)

Mvh Felicia

Fabiola
0
Lodur blev bis pet jr 2:a och bästa skinny junior.
Salsa blev bästa Ost och bis pet 8:a.
FeliciaS
0

Bilderna är redan uppe - länk! :) Själv lyckades jag fastna på rätt många *s*

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Jag fastnade på endel jag med , men mäst i bakgrunden =)

Abico
0

Oj, vad fort bilderna kom upp :)

Hanna 

Tane
0

ja verkligen :) fina bilder :)

Fiona
0

fina bilder som vanligt!

Jenny

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.