rexuppfödare i skåne?
vet ni om det finns någon uppfödare av rexmarsvin i skåne?
det spelar ingen roll om det är reggad eller oreggad..
SMF 266 Abbylines har rexhannar o honor till salu för lev till Landskrona holmbergpernilla@gmail.com
de är i färgerna chocklad creme på hanar o cremeagouti creme samt cinnamon på honorna ….finns även vuxna honor till salu i silver samt i creme ,,de vuxna till kelhem ,ej avel ,
ungar 250 kr ….vuxna 10o kr st ….
ok, vad jag är ute efter är främst en vit hona till kel.. har länge velat ha en helvit strävhår, gärna en snygg p.e 

Jag känner inte till någon som föder upp rexar i Skåne som jag kan komma på nu iaf.
Teddy är iaf betydligt vanligare och det finns det några stycken.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Caviecares har rex, visserligen bor Lena inte i Skåne men hon åker ner till Sydvästras utställningar ibland.
Hanna
anledningen till att jag i första hand söker en rex är att det trevligaste marsvin jag någonsin haft var en rex… Lövås Trulsa Trasseltös..
men det kanske är lättare att hitta en teddy härnere..
#6 - Transport går nästan alltid att lösa om man bara vill, människor är ett väldigt resande släkte och de flesta har inga problem med att ta med sig ett marsvin en bit på väg mot en liten ersättning :)
Vill du ha rex så ska du självklart ha en rex!
Hanna
#7 problemet är att jag ofta har svårt att möta upp, spec om det är över en timmes bilväg bort..
har inte hittar någon rex ännu iallafall..
är det någon som vet om Lövås har lagt ner? har mailat på de adresser jag har men det kommer bara tillbaka..
det var så längesen jag pratade men henne med.. flera år sedan.. när jag bodde i småland så var jag ju hemma hos dem och såg alla deras fina rexar som bodde så himla mysigt..
#8 - Lövås hemsida är väldigt inaktuell i.a.f. 
Hanna
#9 det var det jag tänkte.. att den är ju inte uppdaterad på flera år.. så någon anledning till det finns säkert.. 

Lövås är inte längre aktiva. En av mina favoritgrisar, Lövås Pimpinett, är därifrån. Ett supermysigt marsvin som är hur go som helst. Dessutom har hon gett kanonungar.
puttar upp för vit rödögd rex (eller kanske en lilac/white, finns lilac på rex förresten?)
har surfat lite och kollat curly med.. en sån skulle jag kunna tänka mig.. vit rödögd..
har inte alls bråttom att skaffa fler marsvin då vi har så det "räcker" men det är kul med förslag..
gillar korta nosar bäst om jag inte skrivit det innan (kanske borde göra en riktig köpes tråd istället)
jag har rex i llac ,choklad o i tricolor ,så visst finns det ,
pnila
#13 tack för svaret :) vad bra att de finns iallafall. har du några kullar på g längre fram som det kan komma vitt och lilac i?
Det är ju svårare att hitta en ex. rex i den färg man önskar eftersom de inte färgavlas. Men är du inte för specifik hittar du nog en passande :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#15 det spelar inte mig ngn roll om det tar 5dagar, 6 mån eller 2 år att hitta det marsvin jag vill ha
så någon gång ska jag nog på min vita eller vit/lilac rex
ja eller curly då.. eller båda