Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 711 ggr
freddiie
0

Marsvinen gå i lekhagen under natten?

Att lämna marsvinen ute i lekhagen(inomhus) under natten, är det något som är möjligt. Eller är det bäst att sätta in dom i buren igen? Vad tycker ni? :)

Lusthan
0

Hoppar de ur lekhagen? I så fall är det kanske inte så bra att ha de kvar när man inte har uppsikt men annars borde det ju vara ganska lugnt så länge man inte har hund eller katt som vill leka lite.

FeliciaS
0

Det tycker inte jag spelar någon roll, om det finns vatten och hö åt dem. Jag hade min ena bur på golvet med luckan öppen ut till en hage på 1,5*1,5 m i några veckor när jag hade hona och hane ihop (för parning). Det var kanonbra för dem båda, de var väldigt aktiva och tyckte det var jätteskoj! Man får se till att ha någon bra material på golvet också, annars blir det förstört. Om man har vaxduk eller någon filt (rekommenderar absolut något som håller tätt!) så får man se till att grisarna inte äter för mycket på det bara. Självklart måste hagen vara säker också, så att de omöjligt kan ta sig ut. Det som jag ser som det största problemet är att det blir väldigt skräpigt om man inte har något med bottenmaterial i, men orkar man städa undan det så ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Rafflan
0

Jag har dem i lekahagen när jag satte ihop dem efter att den ena gått med hona, la ja filtar i botten, satte in hus, en låda med hö, en toa låda, vatten i skål och grönsaker spred jag ut, lätt dem bo där i 36 timmar innan jag vågade flytta dem till buren igen ;)

Dem måde prima :)