Hur kan någon göra så?
Hur kan man bara lämna oskyldiga små marsvin ute på gatan mitt i vintern i en låda? Tur att någon hittade dom och lämnade dom till polisen, och nu bor dom i en fylle cell tills dom får ett nytt hem.
kolla länken "Fyllesvin" här finns hela händelsen. //Zandra

Det var nog någon som tröttnade och inte hittade någons om ville ta dom. Tyckte ändå det var 'bra' att dom la dom på gatan så att någon hittade dom, och inte mitt ute i skogen.
Tur att någon hittade dem och lämnade in dem, fast jag tycker att det är synd att dem ska sitta i en fyllecell… Inte speciellt bra miljö för marsvin, fast bättre det än att sitta ute i en kartong.
Hoppas att dem får ett bra hem sen :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Usch, lämna dem ute i snön, det finns ju omplaceringshem som faktist kan ta emot dem :/
#2 varför inte en fylle cell? tror inte dem bryr sig om att dem behöver bo där i 10 dagar, finns säkert skäl att dem inte kan bo i tex fika rummet ;)
#3 Fyllecellen är så trist och bara ett litet fönster till (i alla fall dem i k-hamn)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jadu, det finns idioter lite överallt. Stackars grisar:/ Men de va söta iaf;)
#4 behöver marsvin fönster? :O det har jag visst missat ;)
Jag tror inte vi ska förmänskliga djur, marsvinen bryr sig inte om hur det ser ut. Så länge det inte är för kallt, rent å fräscht å dem har bra med vatten å mat är dem nog nöjda ;)
Det finns alltför många idioter i världen :/ Hoppas de kommer till någon bra, marsvinskunnig ägare där de får stanna livet ut. Buren ser ju ut att vara allt annat än i lämplig storlek.
#6 Fast dagsljus är faktiskt något som påverkar hälsan..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Gud vilken sötnos grisen som visades upp var! Hoppas att någon kan ta hand om dem, jag bor så långt bort 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se