Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1321 ggr
Jillsan4
1

Färg på hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag undrar om någon kan hjälpa mig med vad det är för färg på min hane. Tacksam för svar

Jillsan4
1

Här är på andra sidan

Jillsan4
1

Uppifrån

idipidi
1

chocolate/cream/white

FeliciaS
1

Men oj vilket vackert marsvin! Jag hade ett marsvin som var Choklad, och han var mycket mörkare. Fast på huvudet är han ju mörk, på baken ser det ju nästan ut som lilac! Cream och Vit är det iaf :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

_Anna93
1

oj vilket underbart marsvin värkligen fint! gillade den färgen verkligen jag har aldrig sett den färgblandningen förut.

FeliciaS
1

Lilac/cream/white skulle jag definitivt säga. Men jag är ingen jätte-expert på marsvins-färger men chocolate är mkt mörkare (iaf han jag hade).

Mvh Felicia

idipidi
1

Chokladfärgen bleks av creamanlagen så det är absolut en choc/cr/wh. Ingen ideal chokladfärg, men likaväl en choklad.

Lilac har klarröda ögon utan någon mörkare ton.

Bifogar bild på en choc/cr/wh coronet.

alimina
1

#7 gud vilken skönhet :)

FeliciaS
1

#7 Okej :)

Gäller det även black? Min coronetkille är golden/black/white men den svarta färgen på baken är snarare grå - men är ju black ändå…?

Mvh Felicia

idipidi
1

#9 Det är för att han är långhår. På långhåren blir färggerna oftast urblekta när pälsen växer. Du kan ju se att den korta pälsen på huvudet är mörkare.

Men jo, svart bleks också lite i kombination med cream.

ScarsOfAnAngel
1

Skrev och frågade på ett engelskt forum vid samma tillfälle som Jillsan la upp frågan med bild här  och engelsmännen anser att han är Blue roan/Cream/White

Men vilket som så är han super fin och ger dö söta troll ungar

idipidi
1

Men det finns ingenting som heter blue roan… :) Färgen blue finns inte och han är definitivt inte roan.

MosieSassa
1

http://www.rabbitandcavydirectory.com/Breed_Gallery/Cavy_Breed_Gallery/Peruvian.htm

Sökte på internet efter "blue" marsvin, bara för att se vilken färg det skulle kunna representera i Sverige.

Den som på dennna sidan står som ble roan ser (tycker jag) svart & vit ut. Det är det fjärde marsvinet som är aktuellt.

idipidi
0

Jo, i USA kallar man black roan för blue roan.