Färg på hane

chocolate/cream/white
Men oj vilket vackert marsvin! Jag hade ett marsvin som var Choklad, och han var mycket mörkare. Fast på huvudet är han ju mörk, på baken ser det ju nästan ut som lilac! Cream och Vit är det iaf :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
oj vilket underbart marsvin värkligen fint! gillade den färgen verkligen jag har aldrig sett den färgblandningen förut.
Lilac/cream/white skulle jag definitivt säga. Men jag är ingen jätte-expert på marsvins-färger men chocolate är mkt mörkare (iaf han jag hade).
Mvh Felicia

#7 gud vilken skönhet :)
#7 Okej :)
Gäller det även black? Min coronetkille är golden/black/white men den svarta färgen på baken är snarare grå - men är ju black ändå…?
Mvh Felicia
#9 Det är för att han är långhår. På långhåren blir färggerna oftast urblekta när pälsen växer. Du kan ju se att den korta pälsen på huvudet är mörkare.
Men jo, svart bleks också lite i kombination med cream.

Men det finns ingenting som heter blue roan… :) Färgen blue finns inte och han är definitivt inte roan.
http://www.rabbitandcavydirectory.com/Breed_Gallery/Cavy_Breed_Gallery/Peruvian.htm
Sökte på internet efter "blue" marsvin, bara för att se vilken färg det skulle kunna representera i Sverige.
Den som på dennna sidan står som ble roan ser (tycker jag) svart & vit ut. Det är det fjärde marsvinet som är aktuellt.
Jo, i USA kallar man black roan för blue roan.