Att gnaga på
Har precis blivit marsvinsägare igen efter några års uppehåll.
Är lite nyfiken på tips att gnaga på. Vet om att grenar m.m är väldigt bra.
Har kottar från pinjeträd hemma.. kan de vara ett allternativ eller kan de på något sätt vara farliga för min lilla tuss?
Någon som vet? är ju väldigt onödigt att chansa..
tack på förhand /Annika
Måste erkänna att jag inte har så stor koll på vad de kan gnaga på eller ej men gå hellre ut och hämta en tall gren eller om du vet någon som har Åppelträd och skall beskära dom nu så är det idealet!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Kottar ska du inte ge… Ge gärna grenar från frukträd, björk, sälg, bok, hassel eller lönn. Och hö förstås, det ska de alltid ha :) Även knäckebröd kan du ge någon gång i veckan - helst en av grövre sorterna.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

jag ger grenar samt kottar ibland visste inte att detta är farligt.De verkar som att du bara har ett marsvin men de ska man verkligen inte ha!!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#3 Vet inte om det är farligt men jag har bara hört att man inte ska ge det till sina marsvin ;) Fast det är ju någon anledning till varför man inte ska det…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#4 mitt ena marsvin älskar de
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
nej nej jag har två små goa flickor. precis hämtat hem dem idag. då jag skrev tidigare idag så var bara den ena bokad.. men så hittade vi en liten tjejkompis till henne :]
Då låter jag nog kottarna vara och använder dem till annat istället :)

okej:)
Jenny