Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1214 ggr
gummish
0

Överaktivt marsvin?

Kan marsvin vara överaktiva? min ena hane får sällan lugn i kroppen och hoppar runt,piper, tjuter och springer rundor i buren hela tiden. Hans burkompis blir en aning trött på honom ibland och väljer ofta att gömma sig så han får lugn och ro.Dem är lösa varje dag långa stunder i hela köket så han borde inte vara trött på sin bur. Är det normalt att marsvin kan bete sig så? Har haft marsvin länge men aldrig sett  detta beteendet förr… blir ju lite orolig att han inte trivs eller så=( skriv gärna vad ni tror.

elin85
0

Hur gamla är marsvinen först och främst? Och hur stor är buren? Jag tycker bara att det låter som ett väldigt aktivt marsvin med mycket spring i benen. Att han springer runt tycker jag låter som ett tecken på att han trivs. Ett marsvin som inte trivs tror jag hellre blir stillasittande, typ apatisk.

gummish
0

Han är född i september 09, deras bur är 100x60 dock är planerna att bygga hyllburar till alla marsvinen för jag gillar inte alls att ha dem i burar, vill ha stor yta med olika hus och krypin till dem.

elin85
0

#2 100x60 var en storlek jag aldrig hört talas om, är det en gallerbur? Om så, är den inte 100x50? I vilket fall blir de säkert glada för en större bur, men är den 100x60 så tycker jag att den är okej storlek när de får springa på golvet också. Då är han nog bara ovanligt aktiv :)