Vad för kamera har du?
Ja, vilken kamera fotar du marsvinen med? :-) Har du tillbehör kan du räkna upp dem också(objektiv, blixt, etc.).
Du får gärna lägga upp en exempelbild tagen med kameran också.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag har en Olympus MY Tough 6000 men sparar till systemkamera.

Jag har en egen Nikon D40 med ett macro och ett 70-210 objektiv till :)

Jag har en kompakt kamera Samsung som funkar, dock har blixten pajat nu så de är ingen höjdare…
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Själv har jag en hrm.. okej Casio ex-z1000 just nu.
Men jag ska snart bli med systemkamera! :-) D90 med 18-105mm VR objektiv är det tänkt, men planerna kan ändras. Det är ännu någon månad kvar tills jag skaffar den kameran.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag har en Nikon D3000 med 18-55mm VR objektiv, men har aldrig orkat lära mig den^^ Så kör på auto hela tiden om bilderna blir oftast väldigt mörka.. Får väll ta och lära mig den snart ;) Skulle nog köpt en bättre kompaktkamera istället :p
Jag har en Nikon D200. Till det har jag ett gäng olika objektiv. Favoriten är Nikkor Afs 80-200/2,8 men det fotar jag i första hand hästar med. När jag fotar marsvinen använder jag ett 50mm om vi är i "studio" dvs på begränsad yta. Annars har jag ett 85mm eller en 24-70mm. Inomhus fotar jag nästan alltid också med en externblixt för att få till rätt ljus.
En av mina favoritbilder, "studio" bild.
#8 gillade din bild! Fin

Canon EOS 355D :-)!!! Denna underbara kamera har uppdaterats genom åren och heter numera 500D…

#7 det är verkligen värt!jag gjorde det men fick spara läänge.. även fast jag köpte på mellandagsrean. :) men det var det som sagt värt
Jag tycker iofs att du gör fina bilder än då men det är ju alltid roligt att känna sig lite proffsig ;)
#16 Ja precis:P Men jag har nog inte pengar för en ny kamera just nu:S Får vänta lite grann.
#17 jo, men då blir det ännu roligare sen :)
jättefin ju! ser nästan ut som en systemkamera-bild :D
#20 Tack:P Fast den är snyggare om man klickar upp bilden större:)
En vanlig digital, en Samsung Cybershot 7,2 mega pixels som är otroligt hållbar faktiskt. Den har åkt i govlet flera gånger och vår dotter har hanterat den lite ovarsamt. ;)
Men en systemkamera är på önskelistan!
# åh tack så jättemycket det värmde.
Man borde fota dem mycket oftare, det är ju kul ju…
Jag har en Nikon D3000 som jag är helnöjd med!
Här är en bild på katten Tusse.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Nikon D90 :)

#30, japp det är Filip =)
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#31 Oki, alpaca morrhår är så krulliga & söta^^

Jag har en Canon EOS 450D med kitobjektiv, ska gå en ordentlig fotokurs samt spara ihop till ett macroobjektiv snart, kanske tom lära mig redigera bilderna ordentligt, jag gör inte min kamera rättvisa :P
Har även en rätt bra kompaktkamera, en Panasonic Lumix nånting nånting (har glömt vad den heter!) Den är bra när stora kameran är för klumpig eller om man vill filma en snutt.

Har hittils tagit med en canon kompaktkamera. Men när jag fyllde 18 i måndags fick jag en systemkamera. Canon 400D. Är supernöjd med den så nu kommer det fotas massor! Har tagit ca 800 bilder redan sen i måndags xD

En Nikon D60, funkar bra till mitt sporadiska vardagsfotande
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
#40 Jag är så överfötjust i den färgen på marsvin, grymt söt! ;)