Oooiiii Oooiiiiiii!
Nu skrek marsvinen när jag gick uppför trappan, särskilt Luuka :-D Fy vad glad jag blir! Luuka är värsta brandalarmet, och skriker alltid på kvällarna. Om jag vänder mig i täcket, så skriker han. Popcornskutt bjuder han alltid på också :-D
Kommer ni ihåg när era marsvin började skrika på er? :-D
Mina skriker fort jag pratar ^^ Och om jag frågar om dom vill ha mat ;) Förut var det bara Maya men nu hakar Flora på också. Fanny är tyst än.
Mina har jag haft i tre månader. De är cirka 5 månader gamla. Agda och Edna började att skrika på mig för någon vecka sen när jag stod i köket och gjorde sallad till mig, då visste de att det var dags för de att få sin kvällsdos av gott gott. :)
Har två pratkvarnar och de roliga är att de lär varandra. Stå på bakbenen och se söt ut - kvittra eller gny - minsta prassel ur kylen och de skriker. Tänk att de kan vara så omättliga och vansinnigt söta :-)
Tack o lov är de tysta som möss nattetid och sover sött.
Man blir så lycklig av det. På loven eller när jag är hemma hela dagarna skriker de när jag går uppför trappan. Är jag på rummet länge utan att prata med dem börjar de också. Sötgrisarna
Mina börjar skrika när kl närmar sig 20:30 men MaCahan skreiker så fort man öpnar kylen då han står i köket XD och blir bortskämd 3 månader och bäger över 800g 

Hrm, första gången… Mina nuvarande grisar, de två som kom först, var 5 resp. 8 veckor och rätt blyga den första veckan. Men jag tror de kom igång med att skrika efter mat när man gick i trappan, i alla fall efter 2 veckor :) En av grisarna som bor här föddes här och hon kom in i rutinen som liten bebis, när hon och syskonen var runt tre veckor sjöng de fint med resten av gänget ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
jag gillar inte mina tre små pojkar… På kvällen *suckar* och morgonen *ångest nästan* De är så högt att mamma kan vakna ibland.. De är tokiga, de hör mig när ajg sätter foten på första trappsteget då är de högt gap gap gap. Ursh gillar inte det ljudet på morgonen eller mitt i natten man får ju förjuttsingen panik..
Mina tar i så öronen fladdrar när det är dax för middag^^ De blir helt tokiga:P
De började skrika från dag ett typ:P Inte de yngre dock, men nu är det full rulle;)
Mina har nog gjort oljud från sig, Från dag ett-.-'