småprat i knät?
Nu har ena marsvinet börjat med att småkurra, gny i knät (nästan samma ljud som när de är ute och springer på golvet).
Ska man tolka det som prat? Glad eller orolig?
Just ikväll så verkade hon SÅ nöjd och riktigt gosade in sig och slappnade av. TV:n var på så möjligtvis pratade hon med den.. 
Nån som känner igen?
Hmm jag vet inte riktigt vilket ljud du menar nu? Mina kurrar/gnyr i knäet ibland om man tar på dem någonstanns där de inte vill, då tycker de det är obehagligt. De gör inte så på golvet, då de gillar att vara ute.
Men jag tror inte det är det kurr/gnyende som du menar?
Mina pratar i knä på mig också. Har jag båda samtidigt i knä så låter de ganska mycket. Inte högt eller så men rätt mycket. Det är inte samma skrik som när de ropar på varandra på golvet. Det låter helt annorlunda.
mina brukar småprata lite när man har dem uppe och kliar dem ngn stans där de tycker det är mysigt.. 
Ja, det är lite konstigt. Det är inte protestkurret som när man kliar på "fel" ställe. Utan ett mer lågmält småkurr som påminner om när de går runt på golvet och vill ha koll på varandra. Håller på nästan oavbrutet men hon verkade nöjd, så jag antar att det är bra. Bara nytt (man tror at man känner dem efter ca 3 månader iaf).