Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1693 ggr
[Strawberi]
0

.. då var det fredag igen!

Ja, fredag.. Vad hittar ni på för skojj denna helg då? Skrattande

Själver har man lite att göra, och på söndag fyller ju Sophie ett år! :)

Abico
0

Ikväll ska jag ta det lugnt efter en alldeles för intensiv vecka, hade planerat att städa burarna ikväll men jag blev kvar i Göteborg extra länge eftersom jag letade efter födelsedagspresenter till två kompisar så jag skjuter nog på städningen till imorgon.

Imorgon kväll blir det fest, två Sofia fyller år 13-14/3. Temat är After-ski ;) Det ska bli kul, jag har aldrig varit på kalas i mössa och skidglasögon.

Lilla Sophie, att det gått ett år redan :D
Gamla morsan fick brev idag så nu är hon registrerad som champion :)

Hanna 

[Strawberi]
0

#1 - åh du har minsann lite att göra i helgen ;)

Jo tiden går så fruktansvärt fort… Min systerson (som blir 6 år iår) ska börja förskolan, jag som trodde han var 4 .. Vad har jag gjort de 2 senaste åren kan man fråga sig HAHA!

[Liinda]
0

Jag kämpade mig igenom dagen och bussfärden hem så nu ligger jag utslagen i soffan hemma med feber och halsont. Så min helg lär bli väldigt lugn

[Strawberi]
0

#3 - du får ta och krya på dig! :)

[Maijah]
0

Det kommer lite släkt hit idag, bland annat min storasyster & farfar.. Så blir det väl tårta imorrn då min syster fyllt år precis och jag fyller snart:P  Annars så har jag precis städat i burarna & resten av helgen tänker jag ta det lungt/vara på datorn/sova/vara med grisarna, antar jag, jag har även ledigt på måndag så det blir lite längre helg denna gång^^ Har inte direkt planerat nått särskilt egentligen, skönt ska det iaf bli att få sova ordentligt!!!! (Ja, jag är duktig på att gå och lägga mig för sent, nästan lite fööör duktig på det;)

neverendingstory
0

Har varit hemma under dagen och städat hos flickorna. Nu sitter jag och har precis mailat till en tjej som jag ska ta en teddyhona av om det blir någon hona när kullen kommer. Till kvällen blir det väl bara att slöa framför tv:n tror jag.

I morgon planerar jag att försöka åka till ikea och köpa lite bra-att-ha grejer bl.a till marsvinen. Ska bara övertala pojkvännen att skjutsa mig (a)

fia-mia
0

Jag ska äta mat och sen ska jag sova direkt. tror ja börjar bli sjuk så jag ska bara tycka synd om mig själv

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Creation
0

#2 Känner igen mig Tungan ute Min 8-åriga låtsassyrra är fortfarande 4 i mina ögon!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Strawberi]
0

#8 - de växer ju för fort… Man börjar bli gammal (eller?)

Creation
0

Men ja, min helg var det… ifall inte planerna blir hindrade av någon oförutsedd anledning så kommer det att bli systemkameraköp imorgon. Skrattande Jag är grymt taggad! En D90 ska det bli.

Så resten av helgen lär väl ägnas åt att lära känna kameran och göra i ordning mina första testmotiv(marsvinen :p) genom burstädning och bad. Utöver det lär jag väl träffa pojkvännen och plugga lite matte. That's my weekend!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#6 - Åh, IKEA! Jag behööööver åka dit, sista klädrullen tog slut igår… IKEA:s är bäst och fram till att jag skaffar nya får jag gå med ständigt marsvinshåriga kläder.

Hanna 

neverendingstory
0

#11 jo ska också köpa ett gäng klädrullar tänkte jag. Måste ha en i handväskan xD med långhårig hund, långhårig katt + marsvin känns det som om jag har päls själv :p haha

[Strawberi]
0

#12 - hahahaha.. Min kappa ska ni se, när man väl rullat av allt hår så är det tillbaka på en gång. Svart och pälsdjur = DUMT!

fia-mia
0

#13 Vi djurnördar borde ha kläder av vaxduk XD

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[jejjas]
0

I kväll ska jag dricka lite vin färga året och umgås med sambon Skrattande

[Strawberi]
0

#14 - de kommer säkert bli statiskt så är vi ju pälsklädda på riktigt HAHA! *fick en lustig bild i huvudet*

#15 - det lät riktigt mysigt! :)

[Liinda]
0

#4 Tack =)

freddiie
0

Tvtablån på fredagar suger så jag får någo sätta på någon film och mysa lite med grisarna :]

Abico
0

Solsidan går väl klockan 21.00 ikväll? Det får inte missas :P

#15 - Färgade du inte håret för bara några dagar sedan? ^^

Hanna 

[Strawberi]
0

#18 - fredagar har aldrig ngt vettigt på tv man får sätta sig och slukas av en bra bok ist! :D

queenlinnea
0

Jag har åkt på urinvägsinfektion, så jag är lite lagom halvdöd sådära! Så det blir TV:n hela kvällen och så måste jag nog packa klart tror jag :) Grismys blir det nog också eftersom att jag ska vara borta från dem i en och en halv dag, wäää. *snyft* ;)

freddiie
0

#20 Orka läsa böcker! :O Dessutom fungerar det inte så bra när man har ett litet monster i knäet som gnager på boken och sidorna *s*

[jejjas]
0

#19 jäpp det gjorde jag men det va bara ett steg mot färgen jag vill ha Tungan ute

Abico
0

#23 - Okej :)

Hanna 

Abico
0

Jag ljög föresten när jag berättade vad jag gjorde ;) Har suttit sedan igår med crufts på medan jag surfat (det är det bästa med en 22" skärm, två fönster intill varandra). Det är faktiskt riktigt underhållande. Häftigast var tidigare då en papillon vann hela agillity klassen, som den sprang! *s* Fast uppfödar BIS:et eller vad det var var urhäftigt att se också. Intresserade kan ju klicka in och titta, tror att det är live-sändning ett par timmar till. [http://www.dfscrufts.tv/

](http://www.dfscrufts.tv/)Åhh, nu är det en urfin Basset hound uppe. Jag har varit facinerad av den här rasen jättelänge. Har haft en återkommande dröm om "Basseten Bosse", han rusar över en grön äng, öronen flyger åt alla håll och kanter och skinnet åker fram och tillbaka i ansiktet på honom när han tar sina språng *s*

Här kommer en Blood Houng, massor med skinn som åker när den rör sig ;) Egentligen är det rätt hemska raser kan jag tycka men jag är rysligt facinerad ändå…

Hanna 

[Strawberi]
0

DET ÄR THIS IS HOW WE DOIT :D <3333

[WeepingWillow]
0

Bara skit på tv o dumma äggstockscystor på min Michie, ingen rolig fredag alls :( Kom hem från Egypten i onsdags, saknar värmen o solen! Men nu ska jag inte dra ner er i fördärvet, kunde ju varit värre, det kunde varit måndag!

[jejjas]
0

nu har man färgat håret så nu ska man skrubba rästen av kroppen med, Tungan ute

Abico
0

Åh, Faraohunden från Sverige vann! :D Jättefin!

Hanna 

[Strawberi]
0

Nää ursh illamåeendet kommer krypande. Jäkla skit, jag man får fortsätta spela på internet så tänker mn mindre..

[jejjas]
0

Men fy va rött hårtet blev när jag fönat det Förvånad

[Strawberi]
0

#31 - rött hår som är så fint! :D

Abico
0

Nu börjar snart Solsidan!

#31 - Hahaha, var det meningen att det skulle bli rött? Jag skulle färga mitt hår brunt i somras och kom ut ur duschen med rött hår…

Hanna 

[jejjas]
0

#31 jo det är det allt =)

#32  jo då men kanske inbte riktigt den röda jag väntat mig :O hade väntat mig en mer rödbrun å inte RÖD

ellenbellen
0

Jag skulle vilja ha rött hår! Men jag är för feg för att färga håret i någon färg alls jag :o

/Ellen (:

[jejjas]
0

#35  bara att färga det =) jag har haft alla möjliga fäger på mitt hår XD

[Strawberi]
0

#36 - rosa ? ;)

Moa-16
0

Jag har haft rosa hår. Men då var jag typ 10 år. & det var sprutfärg. Ta det istället. Bara att tvätta ur. Och ni kan byta varje dag utan att bli hår lösa efter ett X-antal "färgningar":-d

neverendingstory
0

Har haft svart, rosa rött, brunt och lita allt möjligt i olika perioder.. Men nu är jag tillbaka väldigt nära mitt naturliga.. Kopparrött :p

[Strawberi]
0

#38 - hade rosa hår i 2 månader. Riktigt knallrosa :DD De var många som kollade på mig, hahaha förstår inte varför :(

neverendingstory
0

#40 har jag också haft.. man syns typ på 50 meters avstånd :p

[Strawberi]
0

#41 - haha jo precis, men jag är ganska ''kort'' så jag kan dölja mig i folkmassan ;)

neverendingstory
0

#41 skillnad för mig som är 1.81 lång xD

[Strawberi]
0

#43 - OJ 181?! jag är ''bara'' 154. Och har inte vuxit på 2 år…

neverendingstory
0

#44 ja jag är sjukt lång xD det är ofta ganska jobbigt faktiskt. Skulle gärna dela med mig några centimeter till någon som vill ha :p

[Strawberi]
0

#45 - inte jag tack! Är nöjd över vara kort då passar min klädstil mig bäst. Är man över 170 så ser det bara hemskt ut!

Abico
0

För att ge mig in i längdsnacket: Jag har krympt med 1cm på två år! Flört Så nu ligger jag stadigt på 156cm *s*

Hanna 

[Strawberi]
0

#47 - lite kort du med! Haha jag ser kortare ut än jag är faktiskt, men du ser så lång ut :o

Hade ett problem idag, med min korthet skulle tända lampan jag sträckte mig så mycket jag kunde men de saknades 2 cm för jag skulle nå :(

neverendingstory
0

Jag vill krympa! xD typ 170cm skulle vara lagom

[Maijah]
0

Jag är 170 cm, helt ok tycker jag:P Men jag skulle gärna va lite längre faktiskt, kan jag få några cm från dig #49?;)

neverendingstory
0

#50 självklart! Skickar dom på posten ;)

[Liinda]
0

Jag är också för lång! 178 är jag :( Jag har alltid tyckt att 174 skulle vara lagom men nej det tyckte inte min kropp haha :P

[Strawberi]
0

då var fredagen slut och då är de alltså söndag om 1 dygn WIIIHHIII
Nu säger jag godnatt så hörs vi ^^

Abico
0

#48 - Haha, ser lång ut? Det beror nog på vem jag står jämte ;) En av mina bästa kompisar är 1½ huvud längre än mig… Det ser hemskt ut när vi fotograferas stående ihop ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#54 - min f.d pojkvän var 183 och jag 154. Det såg bara dumt ut faktiskt, sedan har jag en vän som är 184 eller 185 hon har lite problem med krama mig. Och det ser faktiskt bara dumt ut när vi är på kort tillsammans. Man ser ju ut som en dvärg! :o

[WeepingWillow]
0

Nu vart det lördag då, skönt att man vaknade med huvudvärk o ont i halsen när man skulle va duktig o träna i flera timmar Skrikandes Skulle ju bli första gången efter semestern!

Kan meddela att även jag är lång haha, 1.76 är jag ;) Vilket är optimalt tycker jag, man kan skylla sin vikt på att man är lång, en kortis kan omöjligtvis veta vad en långis ska väga haha o man når alltid alla hyllor i kök o liknande men man är inte så lång att folk stirrar konstigt på en.

Klart, fötterna är ju bra stora haha. Vad har ni andra för skostorlek egentligen? Jag brukar undersöka detta :P

[Strawberi]
0

#56 - *s* haha jag måste också träna faktiskt.. Jag vakna av jag sov på min arm och den var helt borta, hade världens konstigaste dröm inatt också!

Jag har 38 på fossingarna :)

[Maijah]
0

Jag har 39-40 beroende på vilka slags skor det är:P

Abico
0

Jag vaknade riktigt tidigt idag, innan klockan 10.00 - på en lördag! *s*

38 i skor här också.

Hanna 

[Strawberi]
0

#59 - jag brukar gå upp sju vissa lördagar! D=

[WeepingWillow]
0

Men jag var riktigt peppad igår "YES imorrn ska jag träna tills musklerna blöder!" Men nu går det ju inte :( Kan ju gå dit ändå men det är inte så bra hehe.

Okej 38-39 verkar va en vanlig skostorlek det har mamma också o hon är kort haha :P Syrran däremot har 36 :S rent teoretiskt borde hon välta eftersom hon ändå är 1.67 el nått sånt haha. Jag har iaf storlek 41 men det beror väl lite på skorna också. Har alltid sneakers o vans o sånt o det är ju bara skönt när dom är lite stora o glappar lite så fötterna får lite rum :)

Ni går upp alldeles för tidigt, det är lördag då ska man vakna runt 12 :P Jag vaknade dock vid 10 med enorm huvudvärk så det va inte att tänka på att somna om.

[Strawberi]
0

#61 - man sover inte bort hela dagarna nu för tiden, jag får inte göra det ens hahaha :( magen är hungrig för tidigt!

[WeepingWillow]
0

#62 Men det händer ju ändå inget intressant före klockan 12 :P Fast klart, bor man hemma fortfarande så kan ju föräldrarna bli lite griniga om man sover för länge :P

Men jag går upp 4.45 på veckorna så jag har lite att ta igen på lördagmornar om man säger så haha.

[Strawberi]
0

#63 - nä mamma säger inget, men jag mår dåligt av sova bort hela dagarna… Man får inget gjort för man är seg ända in på eftermiddan!

ellenbellen
0

Det är skönt att gå upp och rida ganska tidigt, för sen har man hela dagen ledig! :D

/Ellen (:

[WeepingWillow]
0

#64 Ja det är sant det :) På sommaren går jag nog hellre upp tidigt för att inte missa sommarvädret men nu har jag inte direkt nått att gå upp till om jag inte ska träna så jag kan lika gärna sova :P

[Liinda]
0

#56 Fasiken vad smart du tänker då :P Okej då tycker jag nu att det är lite bra att vara lång ^^

Jag är 178 och har sko storlek 39-40.

[WeepingWillow]
0

#67 Haha ja, visst är det :P Dessutom kan jag köpa killkläder i liten storlek o hävda att jag har small, även killskor passar på mina stora fötter :)

[Liinda]
0

haha smart, jag brukar faktiskt också köpa kläder på killavdelningen fast mest munktröjor :P Det har väl blivit en och en annan baggybyxa också :P

[Strawberi]
0

nu ni, bär de av ska på lite ärende så när jag kommer hem blir det bildspamm Cool

[WeepingWillow]
0

#69 Visst är det bra med kläder från killavdelningen :D Jag köper allt där, skjortor, byxor, jeans, tröjor, shorts, ja allt! Skjortor passar även bredaxlade ju med långa armar vilket inte skjortor på tjejavdelningen gör!

[Liinda]
0

Ja tröjor överhuvudtaget blir för korta vid magen oftast, så då måste man välja om man vill ha en kort men fint sittande tröja eller om man vill ha en lagom lång som är pösig :P

Abico
0

#70 - Underbart!

Hanna 

Cuyi
0

#73 Instämmer. Mmm.. till bilder Oskyldig

Söndagsångest idag! Skolan, usch. Jag trodde det skulle bli en lugn dag, men min simträning har blivit flyttad till idag. *suck* Så jag ska simma till klockan 21:00 Skrikandes Jag vill ju ta det lugnt :(

[Maijah]
0

Ingen söndagsångest här inte, har nämligen ledigt imorrn också;)Istället har jag ringormsångest typ. Men men, kan inget göra just nu, imorrn ska vi snacka med vet.

Annars så tjockar jag i mig lite läsk just nu, och har allmänt tråkigt:P

[WeepingWillow]
0

Jag har söndagsångest :/ Har haft en riktigt tråkig helg, utan träning som jag hade planerat. Imorrn ska man jobba igen, usch! Plus att jag ska ringa till djursjukhuset o bestämma datum för operation av min bebis :( Att ringa är ju en pina för mig så jag är nervös över det redan idag, att det sen dessutom är ett tråkigt samtal som bestämmer ödet för min lilla älskling gör det inte bättre :( Jag hade hellre haft Ringorm! Usch depp :(

neverendingstory
0

Har också lite söndagsångest.. måste hinna med att plugga lite idag xD

Abico
0

Nu ska jag ta med mig syrran ut i det fina vädret och köpa ett par kilo paprika, det brukar bli en bra promenad från affär till affär för att hitta bästa priset ;)

Hanna 

Moa-16
0

Jag har riktig söndagsångest jag! Imorgon blir det inte kul för mig:thumbdown:…..!

[WeepingWillow]
0

Alltså herregud vad det kliar! Det har kliat hela natten på mig :( Kom ju tillbaka från Egypten i onsdags med ett gäng härliga bett på hela kroppen, då mest på vaderna! Det är inte myggbett då jag fått fler sen jag kom hem och de är kvar mycket mycket längre. Vad ska man ta sig till?? Säkert några jäkla loppor el nått annat äckligt Skrikandes

Cuyi
0

Låter som loppbett Skrikandes tror jag fick det när jag var i chile när jag var fyra.. hoppas det inte är värre än loppr!!

[WeepingWillow]
0

#81 Blä för loppor! Jag har ju slängt alla kläderna som var med i tvätten o duschat flera gånger ändå får jag fler bett! Såg flera stycken som var med på resan som hade likadana bett, bebisarna hade det i ansiktet o jag såg en tjej som hade hela armen full.

Googlade på det nu o läste att en tjej hade kvar betten efter 3 veckor!! Hur ska jag stå ut Skrikandes

[Maijah]
0

#76, Ja du har en poäng där. Hellre ringorm (som vi antagligen har) än att behöva ge sin lilla älskling en ganska riskfylld operation, men du gör ju det för henne.

[WeepingWillow]
0

#83 Ja jag gör det för henne som är ung o vill leva med sina kompisar o för mig som inte vill förlora henne så jag hoppas hoppas hoppas att hon ska klara detta nu! Hoppas ni blir av med ringormen o att den försvinner för gott (om det är det ni har)!

[Maijah]
0

#84 Ja lycka till med henne! Håller tummarna för er:) Jag har redan intagit marsvinen i karantän i mitt rum, för säkerhetskull. Byter kläder när jag går in där och tvättar mig noga efteråt. Kan ju inte börja behandla innan jag vet vad det är, men jag är nästan 100% säker på att det är Ringorm, tyvärr:/ Oh gud, det kommer bli jobbigt detta, om det nu är det:/

[WeepingWillow]
0

#85 Tack det känns skönt att ha lite stöd :) Tur att du iaf inte har 25 marsvin i massor av burar i olika rum, usch det hade varit jobbigt! Men det är ju jobbigt ändå Skrikandes

[Maijah]
0

#86 Japp, tur är väl det att jag bara har 5 st grisar.

Vad gör alla ni härute nu då?:P Jag haaaar tråkigt.

[Strawberi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#87 - samma här måste sova snart är övertrött. Gick upp sju imorse…… *suckar* Ni får väl en gulli söt bild som piggar upp!

[Maijah]
0

#88 Jag är faktiskt inte trött alls, bara utråkad:/ Åh va söt den är!^^ Det är lilla Odelia va?:) För det var väl du som skulle hämta henne idag eller?

neverendingstory
0

Känns som att den här helgen har gått alldeles för fort :O Har ju inte hunnit med ens hälften av det jag skulle göra.. men IKEA besöket igår blev av iaf :p

Abico
0

Den här helgen har ju gått lika fort som förra *grr*
Fast veckan som kommer är så fullproppad av roliga (och kanske lite mindre roliga) saker och slutar jätteroligt så jag är taggad ;) Nu ska odjuren ha mat här låter det som.

Hanna 

[Strawberi]
0

#89 - yes det är lilla odelia! *o* Hon är vackrare irl än på bild, men är kär i henne!

[Maijah]
0

#92 Tänkte väl att det var hon, hon är superfiiin^^ Vill också ha en liten self buff! *avis*… Nu får jag väl drömma vidare om det, för några nya grisar nu lär det nog inte bli på ett tag. Måste bli av med denna Ringorm som vi ska kolla upp om det verkligen är först:S Uschamej vilket saneringsjobb jag antagligen har framför migSkrikandes

[Strawberi]
0

#93- hoppas du bilr av med ringormen fort! Hon är verkligen jätte vacker!

[Maijah]
0

#94 Thanks:)

Vi ska nog klara det, har tid till skrapprov på onsdag iaf.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.