Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 1351 ggr
godisgrisen
0

Dubbeln i Kungsgården 13/3

Vilka ska dit?

Vi åker nog men vilka vi blir vet jag inte än… Jag matten ska dit troligen inte husse han har ledsnat på utställningar som tar hela dan. Marsvinen blir Chokladfabrikens Lily i ras, Duettens Uffington (Uffe) i pet, Babinski i pet och troligen även Chokladfabrikens Luckybucket i pet. Så finns ett gäng till men av ekonomiska skäl nöjer jag mig troligen med dessa fyra.

Svea-
0

när & var ? kanske kan åka å titta i alla fall..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Abico
0

#1 - 13 mars i Mitts regi :)

Hanna 

fia-mia
0

Jag vill verkligen ställa ut men mina päron vill inte åka 5 timmar med bil och jag vill inte åka tåg. haha

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Arinah
0

Vill så förfärligt gärna ställa Elmer, men han hinner inte bli tillräkligt gammal. Åker dit gör jag och tar med mig lite pettar och Minerva från Chokladfabriken i ras. Bestämmer definitivt vilka pettar efter KM i Kallhäll.

#1 Vi ses!

Tina
0

Jag ska dit. Glad

Chokladfabrikens Mundungus och Chester ska för första gången ställas ut i Pet.

Det ska bli roligt, känns som evigheter sedan jag var på utställning.

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

luneas
0

Jag kommer förstås, jag är ju arrangör. :-) Vet dock inte vad jag ska ställa, har inte hunnit fundera så mycket på det ännu. :-)

Alla ni som anmäler - använd hemskt gärna webbanmälan! Det är supersmidigt för den som tar emot anmälningarna eftersom anmälan dyker upp automatiskt i katalogprogrammet.

Tina
0

Nu kommer jag med en puckad fråga. Skäms

Vad menas med dubbelutställning? Jag trodde att det var en benämning på utställningar som varar i 2 dagar…

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Cavia
0

Man kan enkelt säga att det är två utställningar under en och samma dag. Det är BIS 1 och BIS 2, både i ras och pet. Alltså har man chans till tex 2 cert, 2 silverkort och även 2 finalplaceringar med ett och samma djur, på en och samma dag.

Därför är det viktigt att man anger på anmälan vilket BIS man vill ställa sitt djur för, eller om man vill ställa för både BIS1 och BIS 2.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Knutte-love
0

Jag tänkte att jag skulle dit.=) Funderar på att ställa honorna i Pet.=) Mosaiques Qruella och Lina.=) Elr om jag bara tar Qruela. det beror på.=P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

[Strawberi]
0

Jag funderar på åka och kolla.. Skulle behöva lära mig lite mera jag! Ska prata med pappa och se om jag kan få sjuss.. Nu är de såhär jag är en liten (retard) tjej som inte riktigt förstå men, måste jag säga till någon/några att jag ska komma och kolla eller är det bara att åka? ;)

FeliciaS
0

#10 Bara att åka och titta :) Men jag tycker allt du ska ta med någon gris om du ändå ska dit, det blir mycket roligare för dig ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Strawberi]
0

#10 - jaja får väl ta med Sophie! ;)

Cavia
0

#10 med tanke på att du har rätt långt att åka till Kungsgården, så tycker jag du ska ta med nån liten gris och ställa oxå, jag menar lite långt bara för att åka och kolla ;) Men du är varmt välkommen, och har du nåt du undrar över så söker du upp mej som säkerligen sitter i sekretariatet och gärna hjälper dej =)

[Strawberi]
0

#13 - haha tack! Jag kan alltid ta med kitty också i klippt långhår.. Men hon måste först frisöras lite fniss! Jag skulle behöva någon slags anmäla dåva, har ni webbanmälan? Och vilken dag är sista dagen?

Cavia
0

japp, det funkar med webanmälan…och det är 1 mars som är sista dag…

[Strawberi]
0

#15 - okej tackar! Då får vi se då :-)

luneas
0

Kom igen och anmäl nu då hörrni! :-) Sista anmälningsdag är på måndag men ni får gärna anmäla innan dess… ;-)

[Strawberi]
0

just jäklar! Jag ska anmäla imorgon tror jag! Jag har en liten fråga.. Varför finns de pet2 och så? :o

Abico
0

#18 - Det står i petklass artikeln ;)
Det är två olika BIS.

Hanna 

godisgrisen
0

#17 Ja ja jag ska… kan inte riktigt bestämma vilka ju!

[Strawberi]
0

#19 - ohhh nu så får jag ta och läsa ^^

luneas
0

Nu börjar det trilla in anmälningar, trevligt!

Godisgrisen - du glömde en sak i din anmälan, kolla mailen! :-)

[Strawberi]
0

juste… Snacka om jag har fiskminne! Ikväll så ska jag anmäla mig :) hehe

Cavia
0

#22 Vad kul! Hoppas vi får mycket att göra så vi kan träna lite inför SM ;)

luneas
0

Idag är sista anmälningsdag till Kungsgården!

[Strawberi]
0

#25 - tror jag inte kommer har gått och blivit sjukt och de kan ta lång tid innan jag blir bra.. Men får se bestämmer mig senare under dagen! Så om jag skrickar via interenet får ni pengar & sånt imorgon eller är den ogiltig anmälan då?

Knutte-love
0

Fy! Jag kan inte åka dit. =( Hur mkt jag än vill så kan jag inte. min pappa kanske är i Irak och min mamma jobbar.=( Så det blir ingen utställning i Kungsgården för mej. =( Sen hinner jag inte Skicka in pengarna i tid. =/

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

luneas
0

Sista anmälnings- och betaldag är idag. Alltså är anmälan giltig om man mailar/skickar in via vanlig post eller webanmälan idag samt betalar in idag. Pengarna behöver förstås inte vara framme idag men överföringen ska ha skett idag iaf.

[Strawberi]
0

#28 - okej tackar ! : )

Cavia
0

I morgon är det dax, lycka till alla som anmält…mej hittar ni i sekretariatet, kom gärna förbi och säg hej =)

[Strawberi]
0

åh imorgon får alla lycka till, tyvärr kunde jag inte komma, vi får väl hoppas på nogon annan utställning^^

Abico
0

Lycka till imorgon!

Hanna 

FeliciaS
0

Lycka till alla ni som ska ställa :) Meddela oss resultat sen ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

godisgrisen
0

Hemma nu men så trött att jag nästan svimmar i soffan…

Duettens Uffington "Uffe" i pet Bis 2 90p (smutsiga öron). Bis1 (tvättat öronen) 92p, silverkort (nu Guldpet!) och placerad som etta i finalen grönsakshink och gul rosett med etta på!

Chokladfabrikens Luckybucket i Pet 89p och 90p.

Babinski i Pet 91p och 92p och silverkort.

Chokladfabrikens Lily i ras Bis 1 88p och cert! Bis 2 86p.

Abico
0

#34 - Stort grattis till fina resultat! :D

Hanna 

[Strawberi]
0

#34 - GRATTIS :D

Arinah
0

Tack Mitt för en bra utställning!

Vi fick med ett silverkort för Climp. Sen fanns det ju konkurens, bla från fina grisar från Chokladfabriken ;) så Imperio fick se sig slagen av Uffe pga lite gäddhäng.

Abico
0

Är det någon som vet vem det var som hade en eng. crested dark eyed white hane till salu? Jag är bara nyfiken :P

Hanna 

marsvin-90
0

#38 Jag var inte där men ja antar att du syftar på Diana XD Hon har haft en eng. crested DE white hane till salu ett tag, dock vet ja inte om den e såld nu. Har själv köpt min self buff hona av henne innan.

Abico
0

#39 - Men är det den dew hanen då? För han är ju jättegammal nu *s*
Diana har jag rätt bra koll på tycker jag, får väl ta och fråga henne ;)

Hanna 

marsvin-90
0

#40 Hon hade en liten bebis dew hane till salu för nån vecka sen bara. För ja minns ja va sugen, o hon hade även annons på blocket men den e borttagen nu.

Abico
0

#41 - Hmm… men den jag tänker på måste ju vara flera månader nu, han föddes nog i december..

Hanna