Äntligen lite mer på fotofronten!
Idag(eller ja, igår) skaffade jag mig en Nikon D90. Eftersom det var lääääänge sen jag visade några bilder på mina grabbar här på iFokus tänkte jag därför dela med mig av några av de foton jag tog idag.
Eftersom detta är min första systemkamera och jag inte har lärt känna den riktigt än får ni ursäkta om bilderna ser lite konstiga ut. ;-)
Jag börjar med att dela med mig av en bild på deras bur(togs jättesnabbt, jag brydde mig inte om skärpa). Jag tror inte att jag över huvud taget berättat om den här, när den byggdes i höstas? Den är i alla fall 157x67 cm till ytan och mina marsvinspojkar Cinnober och Dianthus bor där.
Muskelmassan ökade avsevärt hos grisarna när jag bytte till denna konstruktion från deras 120x60 gallerbur och jag har märkt att de är mycket piggare/gladare numera. :)
Klicka på miniatyrbilderna för att få se dem i bättre kvalitét och högre upplösning.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Kul att se raringarna. Dom har det ju kanonfint.
Marsvin 4-ever
.
Idefix Dianthus, jag hann göra lite "studiofoto" med honom. Det är svårt att fota mörka marsvin.
Helt otroligt att de fyller två år om några dagar… det känns som att de fyllde ett år igår. I själen är de nog fortfarande små poppande bebisar. ;)
Aaw vad söta killarna är louise! :D
Fuskigt med en D90, vill också ha. :P
Vad kul att du äntligen fått din kamera! :D
Nu blir det mer foton på pojkarna hoppas jag, men är dom inte mer än två år en gång? Det känns som om du haft dom typ. alltid ;)
Hanna
Sötgrisarna, vad fina de är. :) Det är så kul att få följa dem!
Va fina de är och har snygg bur med!^^ Superkul med systemkamera:) Vill också ha det ju! *avis*
Här kommer ett studiofoto på Cinno också. :) Han är helt klart mycket lättare att fotografera än svarta Dianthus.
Kan tillägga att alla bilderna är oredigerade, förutom burbilden som är aningen beskuren. Påminner om att det blir bättre kvalitét ifall man klickar på miniatyrbilden bredvid!
#11 Haha, jo, på ett sätt känns det så med. ;) Men som att de var bebisar de första tre åren jag hade dem eller så.
#14 - Fast det är klart, man får inte stirra sig blind på åldern ;) Vincent fyller ju tre år(!!) i år och han är fortfarande min lille bebis och mammegris *s*
Hanna

#14 Han ser så glad och pigg ut! Fantastiskt vacker!