Längtar till den 10:e april!!
Hon är lilac/golden/white :)
Åh, vad roligt! :D
Hanna
Ja, jag håller på att längta halvt ihjäl mig.^^ Men jag oroar mig för en sak, ringorm-trådarna … Hon kommer ju till mig via utställningen i Landskrona (har jag för mig), och oroar mig såklart för att få Ringorm, och min lille son är bara 4 månader gammal … Usch det är ju så smittsamt!
#3 - Know the feeling ^^ Sitter här och räknar ner minuterna tills jag får hem mina marsvin på lördag :)
Jag skulle köpa en flaska virkon på apoteket och tvätta marsvinet i. Själv tvättar jag allt som varit på utställning i virkon, annars kan jag inte slappna av :P
Hanna
#4 Det ska jag genast göra!^^ Hehe eller jag skickar nog sambon. 
Åhh vilken gullig! Jag skulle gärna vela träffa en skinny, ju mer jag ser på de ju mer gillar jag dem… Själv längtar jag tills vi får lön 
#5 - Det kan hända att du måste beställa en flaska för här i stan har dom inte virkon inne utan får beställa från annat håll, så se till att kolla upp det i god tid innan utställningen så du inte sitter där utan virkon sedan :) Och det är svindyrt att köpa från apoteket om man behöver mycket, men för bara ett marsvin är det förmodligen mer lönsamt att köpa därifrån ändå.
Hanna
#6 Jag har alltid älskat skinnys! När jag bodde hemma så hade jag en coronet-hane, men enbart för mamma tyckte att skinnys såg läskiga ut! >: Så istället för att hålla sitt löfte, så fick jag en långhårig pälsboll i julklapp, men jag har aldrig haft en så social och kelig gris som honom!<3
#7 Jo, det förstår jag. Men ska jag bada alla mina grisar? Har 3 stycken här hemma. Med tanke på att det sprids så fort!
Jag köper virkon på Granngården, vad jag minns så var det, iaf enligt min mening, billigt där.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
#8 - Bada bara det nya marsvinet, det är ju hon om någon som tar med det hem från utställningen. Eller ska de andra också dit?
#9 - Hur stor paket är det då? Jag har en burk på 500g som jag köpte för knappa 150kr på Jordnära (motsvarande Granngården) medan jag fått betala 80 kr eller något sådant för 10g på apoteket.
Hanna

Jag har nyligen hört mig för om Virkonpriser och på Granngården här kostar 5l (alltså 50g) 59kr, men de hade slut när jag var i desperat behov. Så jag köpte på apoteket, 10l (alltså 100g)för 199kr. Betydligt dyrare, men ändå betydligt billigare än att köpa 1l (10g) för ca 60-70kr på apoteket som jag först nästan gjorde. En liter räcker ju inte heller.
#8 Om du badar din nya skinny, doppa upp till öronen och sedan torka med en handduk eller liknande i ansiktet, så snart han kommer innanför din dörr så tycker jag inte att du ska bada dina andra marsvin. Transporten han kommer i skulle jag dock antingen slänga (om det är typ en kartong) eller spruta ordentligt med virkon.
Det var länge sedan jag köpte min påse, som jag tror räckte till 10 liter. Ska snart iväg och köpa en ny och då kan jag kolla upp det närmare. ;-)
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Jag är väldigt känslig för ringormssporer och drabbas lätt genom mitt jobb (djursjukvårdare). Speciellt långhåriga katter kan vara symtomfria smittbärare.
En gång hade jag hela kroppen full. Normal brukar jag bara få enstaka som läker ut av sig själv. Men denna gången var det för j*** rent ut sagt. Desperat hällde jag virkon över mig. Det var ingen skön upplevelse
Huden skrynklades sig som ett ökenlandskap, det sved och kliade! Fick duscha länge för att få bort smärtan…
Tänkte bara berätta så du vet att skinny kanske inte uppskattar det… Men jag vet att många här badar sin djur i det och man kan enligt tillverkaren dricka virkon, har min veterinär sagt!
Min Ringorm försvann förresten inte av virkonduschen… men jag är ju bara människa
Lycka till med din nya gris!!!!
#13 Herregud din stackare! Måste varit fruktansvärt.
Jo, jag sitter just och funderar över detta, nakenfisen har ju ingen päls som skyddar! Pälsbollar brukar kunna badas i virkon utan problem, men de har ju som sagt päls. Så jag vet inte om jag kanske gör mer skada än nytta?
Någon som har badat sin skinny i virkon?
Vad roligt! Hon är jättesöt, väldigt söt teckning i ansiktet :)
Jag badar alla mina (pälsade) grisar i Virkon när vi är hemma från uställning och de har aldrig tagit någon skada precis. Medlet kommer ju in på huden lika mycket på dem antar jag, så det borde väl inte vara annorlunda med Skinny? Eller?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Åh, vilken söt nakenfis!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#15 Okej jo där har du ju en poäng.^^
#16 Tack, och ja visst är hon urgullig!^^ Jättesöt bläs ju. ^^
Hon heter Oops Naked Wanda och kommer flytta hem till mig via utställningen.^^ Och såklart ska ni få se en bild på skönheten.