Veterinärer i Ljusdalsområdet?
Hittills har jag alltid gått till blåstjärnan djursjukhus i Göteborg med mina små marsvin. Just nu bor jag i Uddevalla och har tillgång till en snäll styvmor som gärna kör mig om jag behöver åka in till en veterinär. Men nu är det så att jag träffat en kille uppe i Ljusdal och tanken är att jag ska flytta upp dit i slutet på april. När jag flyttar dit upp kommer jag inte heller ha samma möjligheter till att åka bil till veterinären, eller dom kommer bli lite mer begränsade iaf då jag inte har någon egen bil. Men min killes föräldrar/vänner kommer säkert kunna ställa upp och köra om det inte är alltför långt iaf mot lite ersättning. Så nu undrar jag om någon här inne kan rekommendera någon bra marsvinsveterinär i Ljusdalsområdet?
Mvh Vic.
Jag vet ingen direkt i Ljusdal men i Hudiksvall finns det en som jag tycker är bra på marsvin, Hudiksvalls smådjursklinik.
Jag har ingen aning om hur långt det är mellan Ljusdal och Huddik men jag vet att de ligger i närheten av varandra :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#1 Vad bra det lät, det tror jag inte skulle vara någon större svårighet att få lite skjuts till :) Om det behövs operationer och sånt, gör dom även det där? :)
#2 Japp operationer görs där, kastreringar iaf men tror även att de gör annat med. Du kan ju alltid ringa och fråga i förhand så att du vet, de har väldigt trevlig personal :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#3 Ja, jag får göra det så jag vet vart jag ska vända mig om det händer mina små grisar något :)
Hudiksvall ligger väldigt nära Ljusdal har jag för mig, sen vet jag inte hur nära det ligger. Min farfar låg i Hudik när han innan han dog och de bodde en bit utanför Ljusdal i en by som heter Färila. Dit ska du nog kunna åka utan problem i alla fall om det behövs. :)
#5 Jo jag har åkt via buss mellan Hudiksvall och Ljusdal iaf och det tog inte mer än någon timme. Så det ska nog gå att ordna så man kan få skjuts dit och om inte annat är det ju inte så farligt att ta bussen dit heller :)