Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2518 ggr
J-M-M
0

Men om ett dör då?

Jag komm och tänka på en sak..

Om man "bara" har 2 marsvin och det ena djuret dör vad gör man då?Foten i munnen

Ska man köpa ett äldre marsvin då eller?! För då kan man ju hålla på hur länge som hellst…Skäms

elin85
0

Har du två hanar och ena dör är det ju inte säkert att du kan sätta in ett vuxet marsvin tyvärr. Det är många som har det här problemet. Deras ena marsvin dör och de blir "tillsagda" att han behöver en kompis och att det då är säkrast med en unge, men att personen i fråga inte vill köpa en unge till den "gamle" för den vill inte ha marsvin i flera år till och köpa nya kompisar när den äldre dör. Det är lite av ett problem… :/

Fridaaaa
0

Man kanske kan ha en unge på foder tills den gamle dör?:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

J-M-M
0

Ja Flört

Undrade bara eftersom jag snart ska få mina första marsvin och ville veta hur man gör när ett dör.

Moa-16
0

Då köper man ett nytt,hehe. Många som struntar i det. Dom vill inte ha fler,osv… Lite synd, att man inte tänker på det innan man skaffar marsvin. Dom är ju trots allt flockdjur. & det finns en lag. Synd att inte alla följer den.

Men det behöver du nog inte tänka på än på ett tag. Förhoppningsvis.

annaforsgren
0

Jag skulle ha en unge på foder/låna som #2 sa eller köpa en unge och sedan sälja den när den gamle somnat in.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

J-M-M
0

Nä,man får hoppas att grisarna lever i några år efter man köpt dom!Flört

[Maijah]
0

För mig är det ju inget problem, jag vill ha marsvin i resten av mitt liv känns det som^^ Då är det ju bara skaffa nya kompisar till den som bli ensam.

Men om man inte vill ha fler sen så skulle jag ha lånat.

emelie92
0

Antningen säljer du marsvinet eller lånar hem ett marsvin :)

Rafflan
0

Dem flesta skaffar/låna ett nytt, låter den gamla bo själv eller säljer gamlingen.

Personligen ogillar jag att sälja gamlingen då den förhoppningsvis är till åren och har bott hos sin ägare hela/nästan hela sitt liv och borde bli jobbigt att tvingas flytta då.

Och så ogillar jag att den ska bo själv, den är van av sällskap och är helt plötsligt helt ensam, stackars liten vad jobbigt :(

Så jag tycker man bör skaffa eller låna in en ny ;)

Creation
0

Det beror väl på om man vill fortsätta med marsvin eller inte. ;)

Men som övriga sagt…
Om man inte vill skaffa fler marsvin gäller det väl att låna hem ett annat marsvin eller att man säljer sitt kvarvarande marsvin. Vill man fortsätta ha marsvin köper man givetvis en kompis till sötnosen. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.