När syns kulorna?
Vitamin är 4 veckor idag och jag tycker hans kön likar mina äldre honors… Kan inte låta bli att nojja kring detta eftersom jag har flyttat han till ett av mina han par.
Ska ta bilder sen när gubben är hemma för han är inte still och de går inte att at bilder ensam med bara en hand.
Har sett bilder på Internet och där syns kulorna redan vid 4 veckor…
Om jag minns rätt så började mina killars kulor synas tydligt vid ungefär 2 mån tror jag. Det är individuellt hur fort de uvecklas. Men man ser ju ändå tydlig skillnad på Y (hona) & i (hane), vid fyra veckor tycker jag.

Mina hanar hade då en tydlig penis vid 4 veckor. Det gick INTE ta miste då.
Ska fixa in en bild sen.
Det är en hona…
Hanna
#5 Jag tycker det ser väldigt mycket ut som en hona, precis som jag tyckte på bebisbilden.
Har hon/han kurrat något?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
nu blev jag osäker…. brb måste kolla så mina är killar?!
#7,8 Men man ser ju att det är en plupp där?:S Nu bli jag förvirrad?
Kanske är bilden som är otydlig eller vad säger du TS?
#10 Ja, det är det som förvirrar lite, annars är det väldigt likt en honas.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#12 Ja jag håller med, det ser ganska mycket ut som en hona men man ser ju att det sticker upp en liten plupp? Hmm…
Jag tycker det ser ut som en hane men jag ahr ju inte haft bebispojke på länge så jag komme rinte ihåg hur han såg ut, däremot är ju alla mina honor o såg inte ut sådär när dom va små, men ni erfarna borde ju kunna se det bättre :/
#7 och 8 Shit!! Jag har ju satt h*n med Leo och Tim. Nej h*n har inte kurrat någonting och grabbarna verkar inte intresserade heller.
Linnet och hennes mamma var ju och tittade och de sa att han var en solklar hane, han måste ju vara en hane! *nervös*
#10,11 Ja när jag har kollat live så tycker jag de ser så likt ut som endel av mina vuxna honor, men på bilden ser de ju ut som en plupp där ovanför. Men live ser de mer ut som en "ring" med ett hål i.
Det är ju inte en snopp i vart fall… Skinnflik? Det är ju stor skillnad på #5 och #6. Den senare är klart en pojke.
Hanna
#16 ja de ser inte lika ut tycker jag.
Så vad gör jag tills jag vet helt säkert?
Sätta tillbaka h*n med honorna, eller låta h*n gå kvar med hanarna?
Ut från hanarna i vart fall.
Hanna
Buuu… sliter av allt hår snart. De här är INTE roligt alls! Kan ju inte låta bebisen bo ensam men vill inte riskera att han parar nån hona och heller inte att h*n blir parad av nån hane…

Jag fick en tanke… Är det en Hermafrodit? Det kanske inte är helt omöjligt..
Nu vill jag svära men låter bli….*** Måste säga att jag hann få en rejält hög puls och imorgon får jag säkert migrän efter att jag hann skrämma upp mig själv så där.
Vitamin är nu en solklar hane!!! Och nu vet jag precis hur jag ska kontrollera själv nästa gång om det händer igen och verkar oklart.
Till synes liknande en hona:
Ojdå, då var det en kille som jag sa från början då.
Usch, såg ju ganska läskigt ut *blä*
oj jisses vad förvirrande det ser ju ut som båda könen :S Jag börjar också fundera på hermafodrit vet inte om det är möjligt på marsvin?
#26 - jag har läst om tvåhuvade marsvin men inte hermafodrit?!
Va :O Det har jag aldrig hört om. Egentligen borde det ju inte vara omöjligt att ett marsvin är hermafodrit.
#28 Hermafrodit är väl tvekönad eller? Jag har läst om det någon stanns, så visst går det säkert. Är nog bara inte så vanligt (och tur är väl det?;)
Ja precis det betyder att dom är 2 könade. haha ja det är väl tur :P

Just precis, om man trycker så ser man tydligare, gör så även på små nyfödda bebbar, för att vara säker.
Tänkte väl att vi kan ju inte ha sett så galet, har aldrig hänt att vi kollat fel, även om ibland köpare ringt och vill komma så jag får kolla en gång till, för att dom tycker att deras ena hona beter sig som en hane. Men det har alltid varit rätt från början.

Gud så mystiskt! På #22 ser det verkligen ut som en hona och på #23 är det ju som du sa en solklar hane. Kanske är den tvåkönad? Utan penisen ser den absoulut inte ut som mina hanar (som ser ut som hanen i #19)

Men dom ser egentligen ganska lika ut, honor och hanar, men det är när man trycker som man ser riktigt säkert vad det är, för hanarna har också ett y fast inte lika tydligt som honorna, men på hanarna så är det ju en liten upphöjning/hål ovanför. Min 2 veckors hane ser också y-ig ut.

Nej, inte är han tvåkönad, han ser ut som en hane och inget annat. Jo, det kan vara lite svårt att se, men om man trycker så ser man ju bättre. Sen är det ju alltid svårare att se på en bild.
Min magkänsla har alltid sagt att det är en hane. Men han ser så olik ut alla bilder jag sett på hanar i den åldern. Och på Atsuma så var det ju igen tvekan han var ett tydligt litet i och inte de minsta y:igt.
Kan han se lite annorlunda ut för att är skapad av mamma+bror och därför även pappan=morbror? Alltså en avkomma från nära inavel.