Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: off-topic
Läst 1133 ggr
Abico
0

OT: Det gäller att börja tidigt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom man tydligen inte kan lära gamla hundar att sitta tänker jag att det är lika bra att börja träna lillebror (7 år) tidigt. Han har sedan han varit 3 år hjälpt till duktigt med marsvinen och är nu en fullfjädrad vattenflaskepåfyllare och tvättare.

Nästa steg är att introducera marsvin.ifokus, jag tänkte att han kunde hjälpa till med artikelskriveriet, vad tycker ni om det?

Jag tänkte spara kloklippningslektionerna till efter påsk ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

Det låter kanon! ;)
Supersöt broder du har också :)

Moa-16
0

Haha, det är bra att du utnyttjar honom ;) Eller har du mutat honom med godis? Men jag vet inte om han ska skriva Artiklar (?) Du får nog ge honom några böcker att läsa först. Om han kan läsa;-s

Abico
0

#1 - Visst gör det! ;) Barnarbete är billigt och effektivt.

#2 - *host* Bara en bit godis *harkel* Fast det fick han först efter att han hjälpt till ;) Jag tror att det kan bli jätteintressanta Artiklar - Han vet allt om Lego Star Wars t.ex. och har lärt sig stava till "deg" helt nyligen :P Läsa är överskattat ;) Men jag håller på att lära ungen Harry Potter, det är viktigt! Tanken är att när jag läst dem tillräkligt många gånger för honom så att han kan den utantill så är övrig litteratur onödig.

Hanna 

[WeepingWillow]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha va söt ^^ Men det blir nog lite sisådär med stavning o så va om han ska skriva Artiklar? Jag hade nog börjat med kloklippningen eller varför inte enbart låta honom göra de tråkiga sakerna typ städa ur buren :P

Min brorsa gillar också marsvinen men han är inte så där liten o söt! Syrran har varit väldigt hjälpsam genom åren o hon älskade mina första marsvin lika mycket som jag :D

Moa-16
0

#3 Okej… Men kom ihåg: Det är du som får ha ansvaret & ta klagomålen:-d

Abico
0

#4 - Äsch, skriver man i word så rättar den ju av sig självt ;)

Jag har också en syster som är rätt bra att sätta som marsvinsvakt när jag åker bort över helger och sådär. Hon har haft marsvin själv men blev allergisk mot höet.

#5 - Klagomål? Näsch. Tänk på att jag sitter med "skrivförbudknappen" *s* Det behövs bara ett klick för att bli av med klagomål ;)

Hanna 

Moa-16
0

#6 Hehe. Då blir det bara du & din bror kvar på MIF ska du se ;)

Abico
0

#7 - Åh, vad vi ska ha kul ;)

Hanna 

FeliciaS
0

Haha, det är bra att han är intresserad ;) Han pratade ju på ordentligt om marsvinen när jag var på besök sist *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#9 - Det kommer och går i vågor ;)

Hanna 

[Maijah]
0

Min syrra vill då minsan inte hjälpa till, gosa går bra men när det är dax för städning och kloklippning då försvinner hon;)

[Strawberi]
0

tss, jag har inga småsyskon men har en systers so på snart 6 år.. Han är livrädd för mina marsvin hahaha! han brukar mata de med hö men han vågar inte hålla i de!

FeliciaS
0

#12 Min lillebror är 16 år och rädd för marsvinen! Snacka om mes!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Min bror är cool, han är bara rädd för marsvinen när de biter honom i fingrarna ;) Vilket händer ungefär varenda gång han ska mata dom.. Jag har försökt förklara att det är dumt att stoppa in fingrarna i munnen på dom men det har inte riktigt fastnat ännu.

Hanna 

[Strawberi]
0

pahahha, douglas han klappar marsvinen. Men hålla i de kan han inte då säger han '' jag kan hålla när jag blir stor som dig nea!''

Moa-16
0

#14 Haha:bigeyes: Hur lyckas han stoppa in fingrarna i munnen på dom?? Låter hel skumt om du frågar mig….

Mina marsvin är ca 6 (två av dom) & 2 år & har aldrig bitit mig *stolt*Okej av misstag. Men det räknas inte ;)

Creation
0

Haha, vilken snäll lillebror du har, Hanna! :) Här får man göra allt jobb med marsvinen själv, trots att jag har tre fullt arbetsdugliga storasyskon. Får försöka muta dem med godis och se om det funkar. ;) Jag tror att chanserna är ganska små dock.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

fia-mia
0

Innan jag köpte mina ville brorsan dela på dem men han hann ångra sig, haha! "De är ju så jobbiga, för de gömmer sig när de är ute på golvet". Ganska logiskt att de inte går fram till honom, han går väl in dit max en gång i veckan. Men jag får väl ha en marsvinslektion så han får upp intresset

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

freddiie
0

Har en halvbror som har marsvin. Dock får har inte röra mina eftersom jag inte tror på att han tar hand om sina djur på rätt sätt *s* Tror dessutom bara han har ett! En storasyster har jag också som smyger in med gurkbitar till dom :P Resten an familjen är bara trötta på mina marsvin x)

Fiona
0

Hahha vilken söt bild!

När mina små kusiner kommer hit så springer 4åringen alltid upp på mitt rum direkt och säger "Oj dom behöver nog vatten, det kan jag fixa". Sen att det alltid finns vatten skiter han i Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

fia-mia
0

#20 Haha, så gör mina syskonbarn! "De har ju bara torkat gräs! de måste ha mat"

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Fiona
0

#20 Hahahaha

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg