Vaxduk och lim till bokhyllebur
Jag håller på och ska bygga en ny bokhyllebur och nu fattas bara vaxduk att sätta i botten.
Men vart hittar man det? Jag såg att det fanns på ica maxi men dock bara med en massa hemska mönster. Vart kan det finnas mer?
Sen undrar jag också vad man ska sätta fast vaxduken med? Kan man limma? Vad för lim ska man använda isåfall?
Jag limmade fast den med limpistol, fast bara i kanterna om du förstår vad jag menar :)
Kolla närmsta byggvaruhandel, dom kan tänkas ha. Jysk och ÖB säljer också vaxduk här i stan.
Hanna
Själv använde jag bara bred tejp för att få fast vaxduken. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag använde silikon(akvarie) att sätta fast min plastmatta med. Perfekt att foga med samtidigt.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jag köper genomskinlig vaxduk på Jysk för 49kr metern. den är bättre än vanlig vaxduk för den är tät och släpper inte genom fukt.
Jag gick till en golv handel typ och köpte en bit plast matta som blivit över från något annat för 50 kr och den var 95*200 jätte bra tyckte jag sen köpte jag lim och fixa dit.. 
Vaxdukar finns också på Åhlens :)

dubbelhäftande mattejp kan man köpa på ett byggvaruhus. det är smidigt!

Haha, i brist på annat hemma tog jag hammare och häftstift och fixade skiten, det var iallafall så jag kände det då! Fungerar great, ser lite skumt ut med häftstift bara ^^
Jag skulle använt plastmatta istället eftersom det är tåligare. Själv har jag samma till min bokhyllebur fortfarande som jag köpte när den byggdes -06. Vaxduk är betydligt tunnare och enklare att tugga sönder, det använder jag som skydd för golvet när marsvinen är ute t.ex. Plastmatta finns på golv- och mattvaruhus och ofta finns bitar över att köpa rätt billigt. Jag fyndade en ca 170*65 cm för runt 70 kr (men ett par år sen då). Sedan fäster jag plastmatta med dubbelhäftande tejp, det går att lyfta på och damsuga/torka under (om man inte har kanten så högt upp kommer det spåndamm in emellan som kan vara skönt att få bort). Dessutom vill jag kunna byta ut mattan när den är för sliten, utan att förstöra buren.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus