Lördag, äntligen!
Ojojojoj, veckorna flyger förbi och vi närmar oss påsken. Vad ska ni hitta på denna regniga(iallafall här) ?
Själv ska jag åka till Torp i Uddevalla och köpa marsvinsgrejor. Kompostgaller, nya hus, plexiglas, fler fleece filtar, nya skor är några av grejorna som ska köpas in :) Sedan ska jag njuta med en påse bilar och Körslaget när jag kommer hem :D
Jag ska åka till fjällen imorn så jag ska packa och städa hos marsvinen. Mormor och morfar kommer så vi ska äta våfflor tror jag. Katten ska få sin medicin (duktig katt att bli sjuk lagom tills man åker)

Jag sitter hos pojkvännen och väntar på att han sko komma hem från jobbet. När han kommer vid 16-tiden blir det vofflor. Sen blir det mys hela långa kvällen :)
Mvh Alexandra
j'vlar vad fort veckorna går! Imorgon flyttar KunKun, idag ska vi släcka ljuset, och inatt ställa om klockan!
#3 Tack för alla påminnelser! Men tänd inga värmeljus, de släpper ut svavel istället som inte heller är bra för miljön, haha
För mig blir det (ännu) en plugghelg. Med tre prov nästa vecka kan det inte bli mycket annat. Förutom att sitta med näsan i historie-, spanska- och religionsböcker blir det förstås tid med grisarna och så har jag varit i stallet idag. Regnet vräkte ner så jag hade ingen lust att rida, men fick lite andra nödvändiga saker gjorda istället. Imorgon däremot ska det vara uppehåll, håller tummarna för det.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ja, veckorna flyger verkligen förbi… här ska det pluggas matte.
Jag måste göra 55-89 matteuppgifter innan matteprovet på torsdag. Med 5 timmar matte i skolan denna vecka och några timmar matte hemma varje eftermiddag bör det gå… minst 55 uppgifter i varje fall. Har planerat att avverka 20-30st imorgon.
Fy, blotta tanken på vad jag har framför mig får mig trött.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
jag har haft fullt upp hela dagen, varit å hämtat hö och spån till djuren, varit å ätit mdag hos föräldrarna och även klämt hål på en fistel på hunden = mindre trevligt..
nu har jag grejat här hemma hält upp massa godis i en skål som vi ska ha i kväll.. hakat grönsaker till tacosen sen ska jag ställa mig och steka färsen sen sätta mig i soffan och mysa med sambon =)
Jag håller just nu på med att fixa och trixa med handukar, mat och hö samt massa andra Artiklar tills imorgon! Vi har farmor och farfar på besök också, precis ätit lite tacos. Hehe :)
Jag har just varit och handlat. Släpade ett jättelikt vitkålshuvud genom halva stan *pust* Men nu sitter jag och väntar på maten i vart fall, det var något innehållande pesto ;)
Inte mycket aktivitet idag f.ö. sov lääänge och sedan har jag bara "funnits" här hemma i mjukisbyxor och tjocktröja. Gosat lite med Kira magen och spelat Wow ;)
Hanna
Jag har vräkt i mig massa godis, igen :( Varför äter jag så mycket hela tiden haha. Är också lite orolig över min lilla sjukling. Bytte till vita handdukar i buren imorse o nu är det rött på några fläckar, undrar om det är blod el om det är resultatet av den röda paprikan hon fick igår kväll… Hoppas på det sistnämnda!
Annars har jag rätt tråkigt faktiskt!
#11 Känner igen det dära med att skylla på klockan på måndag! De flesta i min klass brukar lyckas med det.
Hahaha, Moa känner igen mig så väääl…. Men ajg gör det oftast med sommartiden (näre blir den här vinter tiden). Jag kan än idag sitta och tänka i sommar tid, men nu känns de så konstigt klockan är ju 23:51 snart tolv :C.. Men egentligen (vinter tid) 22:51
Själv sitter jag och lyssnar på min kära Håkan Hellström!
#11 Men tänk att vi får 1 h ljusare kväll, kan inte bli bättre ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Nu behöver jag ett förtydligande, vilket håll ska klockan gå åt? ;)
Hanna
#15 Du ska ta fram utemöblerna alltså ska du ta fram klockan en timma ;)
#15 - Hanna, klockan går medsols = höger
#16 - Våra utemöbler står ute året runt ;)
#17 - Hmmm… Det är jag inte så säker på, inte alltid :P
Hanna
#18 - någon som ätit snurrsylta med skruvsås?
#18 Men du kan väl tänka på utemöblerna ändå även om era står ute :P man tar ju oftast in dom på hösten o ut dom på våren :P
#20 inte vi… Vi har en altan så vi får aldrig snö på våra däremot ska vi köpa nya dynor! :D
Haha, hjälp
Det är ju ingen som ställt fram klockorna, eller? Jag vågar inte riktigt ta första steget för då är jag fel föralltid sedan…
Hanna
Hanna, jag har ställt alla klockor! Tror jag.. Undrar om den i köket är omställd *s*
Ugh, måste klockan vara så mycket… :p
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.