Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1122 ggr
queenlinnea
0

Vad kan man täcka hålen med?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just precis. Har varit och inhandlat en sådan sänglåda som jag ska sätta gris i. Dock är det ju hål i bottnen, marsvinen kanske skadar sig. Ni som har sådana.. hur gjorde ni? :)

/Linnea

elin85
0

Hur stora är de där och var har du köpt dem? *nyfiken*. Vad ska du ha för underlag i buren? Om du har tidningar under underlaget behövs ju iaf inte hålen täckas :)

Abico
0

Men fyller du med spån så borde det väl inte vara något problem att det är hål i eller?

Hanna 

queenlinnea
0

#1&2 Ikea! ;) och den är 70x75 om jag såg rätt i mörkret. Jag använder ju toa-lättpellets i vanliga fall, så jag tänkte använda det, eller får jag skaffa spån då.

elin85
0

#3 Du kan ju använda toa-lätt om du vill det, eller blanda spån och toa-lätt. Vilket material du använder bestämmer du ju helt själv. Själv har jag tidningar+handduk+fleecefilt+lakan som underlag i min bur och sedan en hö- och avförningslåda med kattsand och träpellets i. Många olika saker, men jag och marsvinen är jättenöjda =)

queenlinnea
0

#4 Ja okej, jo visst kan jag det :) Vill bara inte att dom ska vricka tassarna eller nått *o* Men då kör jag på toa-lätt som vanligt och någon avföringsbox ^^

Abico
0

Alltså oavsett vad du använder för underlag så fyller det ju upp hålen…

Hanna 

queenlinnea
0

#6 Ja det förstår jag ju, men jag är nojjig och tänkte att dom kanske trampar snätt eller nått :p

Abico
0

#7 - Du kan ha någon plastmatta eller vaxduk i botten under spånet/toa-lätt  som täcker hålen :)

Hanna 

Royalz
0

Sätt en silvertejp över bara :)

tjorve
0

vem ska bo i buren? det låter lite litet för två marsvin..

Creation
0

#10 En 70x75 yta har aningen större area än en 100x50 bur. Det är väl ändå okej. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Moa-16
0

Hm, fundera oxå på det.. Varför ska du ha marsvin i en sån där? Tycker det verkar lite i minsta laget.

luneas
0

Jag har såna där lådor och precis som flera andra har sagt så fyller ju spånet ut de där hålen. Det finns inte ens chans att marsvinen kan skada sig på det. :-)

poppysmarsvin
0

Jag har också sådana lådor - eller HADE… Jag tycker de är hemskt bökiga att skura jämförelsevis med komplementlådorna. Den "ruggliga" ytan gör det krångligare än vad det hade behövt att vara.

Jag har haft flera sådana lådor bredvid varandra och mina grisar har glatt hoppat emellan. Hålen behöver du inte bekymra dig om ett dugg! Skippa silvertejp eller annat "jox" då sådant bara samlar urinrester och skräp. Men som sagt, jag har avvecklat dem då de tog allt för lång tid att skura (jag skurar varje vecka..).

queenlinnea
0

Alltså, jag får hem en hane på söndag och då har jag en ensam hane som ska omplaceras som endast ska bo i den i en vecka, så det är därför.

tjorve
0

#11 såg det när jag räknade ut, men det kan ju aldrig blir för stort!