Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 2811 ggr
Abico
1

Vad gör du just nu? #7

Såg att den andra tråden kommit upp och eftersom den är så lång är det väl lika bra att starta en ny :)

Hanna 

Abico
1

Jag har precis inspekterat Kira, och även om det är omöjligt är hon myyycket större runt magen idag än i fredags ;)

Och jag har fortfarande inte bestämt mig för vad lilla Crest-tösen ska kallas… Hanen däremot är en solklar Poppe.

Hanna 

Lexxi
0

Ska försöka slita mig härifrån för att sätta mig och plugga inför de två prov jag har i morgon.. 4 prov totalt den här veckan..

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Abico
0

#2 - Låter underbart ;) Hade tre inlämningar idag och nu tror jag inte att jag har något prov innan nästa vecka.

Hanna 

Lexxi
0

#3 Nja inte direkt ;p skulle dessutom lämna in en grej på fredag egentligen. Men pratade med läraren och fick skjuta fram det. Tack gode! Vet inte hur jag ska orka xD

Mvh Alexandra

Abico
0

#4 - Fyra prov är på tok för mycket på en vecka! Obestämd
Hos oss är hela veckan rätt flummig för tvåorna har EU rollspel tisdag-onsdag så alla samhällslärare är involverade i det (och på en samhällsskola blir det inte många lärare kvar till oss då) vilket innebär att dom flyttat runt och våra lektioner helt knasigt och satt in märkliga föreläsningar. Imorgon ska det komma någon och prata om feministiskt självförsvar ;)

Hanna 

Lexxi
0

#5 Låter skönt :p Vi har en stenhård vecka nu innan påsklovet. Kommer vara såå glad när det är fredag :p

Styrteknikprov idag, ellära och elinstallation i morgon, elektronik på torsdag.. Alla tråkiga ämnen också -.-' xD

Mvh Alexandra

[Strawberi]
0

Kollar svampbob facebook och bilddagboken… Och är trött som en idiot… Jag la mig 5 imorse vakna runt halv tio nu är jag jätte  trött, ska sova snart haha

Fiona
0

Läser bloggar och väntar på att min tårta ska bli klar!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[WeepingWillow]
0

tvättar, äter potatismos o kasslersås, kollar friends o lyssnar på nån som bankar i väggen. Fullt upp :P Och jag är såååå nervös inför onsdagen!

Lexxi
0

skäller på mig själv för att jag inte kan låta bli att kolla in här när jag egentligen borde lägga all tid på att plugga.. MIF är helt enkelt beroendeframkallande xD

Mvh Alexandra

Fiona
0

Ska ut och cykla med hästen

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Maijah]
0

Har äckligt ont i huvet och vill veta vad det är mina småttingar fått för något, förhoppningsvis inte nått som kräver massa sanering.

[WeepingWillow]
0

Märkte just att Lily brunstar, suck det känner ju såklart Michelle av så hon går på högvarv, så även Lily, stackars December som får ta allt! Kanske inte så bra att Michelle blir extra uppjagad nu ett par dagar innan operation :/

Abico
0

Jag har spelat Wow en stund och nu ska jag strax se på tv ;) Aktivt värre.

Hanna 

[Strawberi]
0

Tröstäter som vanligt.

queenlinnea
0

Jag har precis fått ihop en fluffig ''kladdkakstårta'' and oh yes, jag är ett kakmonster!

[Liinda]
0

Jag sitter och degar men jag borde seriöst börja plugga till mitt prov jag har på onsdag. Vertebrater det lär inte bli lätt :/

[jejjas]
0

Jag har precis tagit en socker kaka ur ugnen =) och nu skitter jag å väntar på den sista plankan på farmvill behööver bara en till så är mitt stall klart =(

Abico
0

Usch vad jag har ont i huvudet nu. Jag ska strax krypa i säng, har bara en sådär 10 odjur som behöver tystas med kvällsmat först ;)

Fick just reda på att dom flyttat på folktandvården… Toppen. Jag har tid imorgon, mitt på dagen (mycket lägligt med 1,5h hem från skolan), och får springa från tåget för att hinna i tid. Men det ska väl gå. Om jag hittar stället vill säga.

Lokalsinne är inte min grej och jag har ofta 0 koll på var jag är någonstans ;) Då underlättar det inte precis när man börjar flytta på saker och ting. Jag tycker synd om mitt pensionärs-Jag, stackars lilla Hannatanten kommer ha massor med problem att hitta rätt här i världen.

Hanna 

Abico
0

Nu är grisarna nattade. Jag upptäckte att jag har problem med smeknamn på djuren *s*
Mosaiques Ice-Scream som bott här ett tag ihop med Kira har kallats för Isse Pisse, det sista var inte riktigt meningen men det liksom kommer av bara farten och dök upp sedan jag hittade honom gul i hela ansiktet efter en het natt Flört
Nu har vi lilla Ice Option som också är här tillfälligt och han har börjat gå under namnet Poppe (Ice Option->Oppe->Poppe). Men så skulle jag ge honom mat precis och satt och lockade på honom och ur mig slinker "Snoppe Poppe". Jahapp, grattis - jag har gjort det igen.

För övrigt har jag här hemma; Greta Feta, Kira Bira, Tilda Vilda & Irma Birma

Det måste ju liksom rimma.. Usch, jag tycker synd om mina djur *s*

Hanna 

Lyan
0

Du behöver inte vara orolig!

Mina djur har kallats och kallas HummerDummer, MiaPia, MattisPjattis, Lullebulle, EllenBellen. Det är dem jag kommer på på rak arm :-P

Nu ska jag gå och sova! Kan knappt skriva rakt längre, Natt Natt på er

Creation
0

#20 Haha, stackars avelshanar :p resten var faktiskt helt okej. Inte värre än Tjockis(Dinno) och Tok(Cinno). ;) Av någon anledning finns det inget roligare än att kalla djur för tjockisar.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Strawberi]
0

#20 - hahahaha hanna du är för rolig.. Jag brukar rimma på Sophie för hon har blivit riktigt tjock (eller nää) hon har iaf fått världens hänghaka mamma och jag kan stå och skratta åt henne i flera timmar hon är ju så söt! Sen zita pita blir det atomatiskt.. kitty pitty, har hänt jag säger ett annat ord när jag ska rimma *skrattar*

Jag har nyss gosat med Odelia men hon ville ju gärna vara med och skriva här på datorn inte ligga stil och sova inte alls…

Abico
0

#21,#22, #23 - Skönt att jag inte är ensam ;)

#22 - Det får de allt stå ut med, tänk vad mycket roligt jag bjuder på i utbyte *s*

Hanna 

[Maijah]
0

Måste verkligen plugga fysik då jag har prov imorrn, och jag fattar noll! Och inte blir det bättre för att jag fortfarande har skitont i huvet. Suck, kanske borde börja då…………………………………………… fast ska nog göra något lite roligare först;)

Fiona
0

Uppdaterar bloggen!

Jenny

Abico
0

Käkar glass och funderar på hur man transporterar marsvin från Australien Flört

Hanna 

Fiona
0

#27 Haha det får du någ fundera på ett tag ;) Synd att du inte sa till lite tidigare, mina släktingar kom precis tillbaka därifrån!

Jenny

Abico
0

#28 - Ja ;) Vad är snabbast liksom - att flyga över typ. Ryssland/Europa och hit eller ta andra hållet och över Amerika? Och hur lång tid tar det att åka båt? :P

Haha, vilket erbjudande. Du får säga till nästa gång de åker ;)

Hanna 

Creation
0

#27 Oj, funderar du på att importera ända därifrån, Hanna? =P Hur kommer det sig? Eller var det en allmän funderan?

Jag tycker nog att England har bra fina dewar ändå… ;)

Abico
0

#30 - Haha, näe. Inte på allvar i vart fall ;) Har pratat lite med en uppfödare när nere som har riktigt fina self och eng. crested dew's och hon ville skicka mig ett par *s*

Hanna 

[WeepingWillow]
0

Tvättar idag igen, har precis ätit nån extremt salt variant av omelett, nu kommer jag bli sådär äckligt törstig igen ikväll! Dessutom har jag myst med Michelle o fotat henne lite, hur söt får man vara liksom!

Creation
0

#31 Det innebär minst 24h flygtid till Australien, vanligen ca 30h. Med väntetiden tar det väl två dagar. Är det ens lagligt att transportera marsvin så länge? :-P I så fall får man väl pausa någon dag i en av mellanlandningsländerna.

Det är förresten mycket, mycket närmre till Australien via Asien. Jag tror inte att det finns något flygbolag som skulle arrangera resor till Australien via USA.

Men jag förstår att du är suktad ;)

[Strawberi]
0

Jag sitter här, har nyss tränat och gjort allmän nytta idag… *stolt*
Nu är jag trött väntar på klockan ska bli halv åtta så halv åtta hos mig börjar :)

queenlinnea
0

Jag sitter och tycker synd om mig själv, jag har lyckats med att få tre spruckna blodkärl i mitt vänstra knä. Jag ska aldrig mer simma! :(

[Strawberi]
0

#35 - oj? hur fanken gick det tll Lea? o__o

queenlinnea
0

#36 Jo, haha jag var i simhallen idag med klassen och var väl lite för häftig med mina rörelser i benen så rätt var det är så klickar det till bak i knäväcket och jag börjar skrika å ha mig så dom fick dra upp mig, jag kan fan inte stå XD

[Strawberi]
0

#37 - men lea… Fysatan vilken smärta..

Nu väntar jag på bea men hon loggar ju inte in 8<

FeliciaS
0

Har pluggat matte inför provet imorgon :) Eftersom jag inte gjorde ett prov förra veckan blir det tre stycken nästa vecka :O Tur att det är lov sen! Nu är det alldeles snart dags för grisarna att få kvällsmat.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lexxi
0

Sitter i skolan och har styrteknik med allas våran fovoritlärare.. inte..

Sedan blir det att plugga inför det 4:e provet den här veckan som vi har i morgon

Mvh Alexandra

[Strawberi]
0

fixar min myspace :D

[WeepingWillow]
0

Sitter o väntar på att kl ska bli 16 o ingen veterinär ska ringa mig… Kollar på nyhetsmorgon så länge.

Abico
0

Sitter och äter bullar, Hattings kanelsnäckor var goda men lite torra. I fortsättningen blir det kanelgifflar ;)

Jag vet inte hur jag hamnade framför datorn, skulle bara hämta min kalender. Egentligen sitter jag och räknar matte. Är det någon som vet hur man får fram vad radien är om det enda måttet som finns är omkretsen? Jag tyckte att det kändes som om radien var en fjärdedel av omkretsen men jag måste tänkt fel för svaren blev galet…

Hanna 

[WeepingWillow]
0

#43 Omkretsen av en cirkel räknar man ut genom att ta diametern gånger pi så du får helt enkelt vända på det :P (åh vad jag saknar matten!)

Abico
0

#44 - Jag fick ihop det till sist :)
Du kan gärna få min matte, inga problem. Fasar inför Matte B som drar igång till hösten, tycker att Matte A räcker mer än nog *s*

Hanna 

[WeepingWillow]
0

#45 Ja åh kan jag det, va snäll du är :D Matte B var inte så roligt, det va lite svårt (iaf om man tjatade sig igenom lektionerna o gjorde allt hemma på nätterna) men matte C va skoj o lättare!

Abico
0

#46 - Haha, okej ;) Matte C blir det inte för min del, det lovar jag :P

Hanna 

[Strawberi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Muhahaha nu har jag klätt mig och fixat håret och sminkat mig på nästan mindre än 2 timmar rekord på något sätt! :D

Denna kommentar har tagits bort.
Lyan
0

Usch matte! Är så glad att jag slipper det nu!

Började på matte C tre gånger och fick ge upp lika många, tycker att med 126 i IQ borde jag klara iallafall C Skäms. Brorsan har läst (och klarat ändå upp till F *inte aaalls avundsjuk!*

#48 Du ser ut som en sådan jättesöt porslinsdocka!

Lexxi
0

Jag ska läsa till matte D.. just nu läser jag matte A och B parallellt.. så blir dubbelt så mycket xD

Mvh Alexandra

freddiie
0

Ska gå och "bläddra" igenom Marwins päls igen :C Kanske domdär pälsätarna jag såg bara var mjäll *s*

queenlinnea
0

#48 Du är så fin Nea! =D

Just nu diskuterar jag marsvinsbur med pappa, vill göra massa ändringar på den *u*

[Strawberi]
0

#53 - där ser jag bara fet ut ):

Abico
0

*host* Matte freaks *harkel*

Själv anser jag inte att jag kommer att ha nytta av att kunna räkna ut volymen av en fotboll i mitt liv. Min tyske mattelärare har helt andra åsikter ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

Hanna du din fegis med gästlösen på bilddagboken! ):

[Strawberi]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

AHAHAHA <3333

Abico
0

#56 - Banan är lösenordet, tror jag ;) Där ligger ändå inga nya bilder…

Hanna 

[Strawberi]
0

#58 - jag är skeptisk till gästlösen…….. GÄSTLÖSEN ÄR FÖR BRUTALA TUNTAR AHAHAHAH <3

[WeepingWillow]
0

Matte är ju det ultimata ämnet :) Man behöver inte redovisa nånting muntligt, man behöver inte läsa på till prov för kan man det så kan man det o har man inte fattat det medan man gjorde dte så kommer man troligtvis inte fatta det medan man läser på heller o man kan jobba helt själv hemma i sängen på natten o skvallra med kompisarna på lektionen :P Hade gärna fortsatt med matte D osv…. men 3 år räckte inte till :P

Lyan
0

Dumma internet till att sega sig i dimman!

#60 Men om man inte fattar då :-O Jag är så kass på matte så jag behöver miniräknare för simpla minustal Skäms

Abico
0

*gääääsp*
Var bara tvungen att uppdatera hemsidan innan jag gick och la mig kände jag. Men nu känns det i kroppen att jag varit vaken sedan 05.20 imorse (igår…) Skönt att jag ha schemafritt på torsdagar så att jag kan ta sovmorgon. Tyvärr har jag en del skolarbete som måste göras klart så det blir väl plugg mest hela dagen, nåja det är planen i vart fall - det blir aldrig som jag planerar ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

Hanna klaga inte, la mig halv elva eller ah somna. Sen vakna jag (idag) 04.48 eller något… Jag kommer DÖ idag.. Tur jag inte har skola idag..  Men imorgon har jag matte prov.. FAN hade glömt..

[WeepingWillow]
0

#61 Ja men det är inga problem för det är fullt tillåtet att använda miniräknare ;) Jag kan inte ens gångertabellen o förut var jag kass på att räkna plus o minus också men sen jag jobbade i pub blev jag bättre. Det mer komplicerade är lättare än det simpla :P

Jag sitter på jobbet o vill bara hem till Michie… ska byta jobb efter halva dagen idag så jag är stressad, skulle ju egentligen gått hem tidigt för att titta till henne.

Creation
0

#45 Oj, vad du inte skulle gilla att vara i min sits då Tungan ute Vi läser en mattekurs per termin, har matte fyra gånger i veckan och jag ska läsa ända upp till E. Men jag tycker att matte är ganska kul, så det är lugnt för min del. :)

Abico
0

Godmorgon alla glada! Jag ska snart börja plugga inför klimatprovet nästa vecka. Ni kan ju fundera på följande under tiden: Vad skiljer stenkol och brunkol åt?

#65 - Usch och blä *s* Jag har en kompis som har 3h mattelektion 2 gånger i veckan. Hon läser också NV. Men hur hinner ni?! :P Vi har ett fruktansvärt tempo nu och går igenom "nya" moment varje lektion. Samhäll passar mig bra, lagom med 140min matte i veckan och bara obligatoriskt att läsa till Matte B.

Hanna 

Royalz
0

"Brunkol - ett fossilt kol med brunsvart färg och jordartad konsistens som är orenare och har lägre bränslevärde än stenkol.

Stenkol - ett viktigt naturligt bränsle som består av rent kol, kolväten samt vanligen lera och skiffer. Stenkol har uppstått
genom förmultning av växtdelar."

Inte för att jag vet om det stämmer men ;)

[Strawberi]
0

Funderar vad jag ska göra med kitty…

Creation
0

Just nu njuter jag av att skolka från gympalektionen. ;) Fast alltför roligt lär jag väl inte få ha, måste plugga matte också…

#68 *nyfiken* Göra med Kitty angående vad?

#66 Hjälp, 6h matte per vecka! Det var inte dåligt! Vi har "bara" 4,5h per vecka vi. ;)

Hinna? Vem sa något om att hinna? *s* Haha, det är det vi inte gör. Nästan alla i klassen har legat efter en period under terminen bara för att de missat någon lektion. Vi har också genomgång varje lektion. Jag som var bortrest en period ligger fortfarande megaefter.

[Strawberi]
0

#69 - hon är ganska elak av sig. När jag tog Odelia som inte är speciellt dominant (Sophie är över dominant..), så har hon börjat hugga henne och ajga henne (Odelia). Och Kitty har även huggit åt mig flera gånger om jag ska klippa klorna eller bara borsta pälsen. Och mamma suckar varje gång jag säger att det inte går att ha henne kvar för hon är elakt och taskig egentligen. Jag kan knappt ta i henne är ju livrädd att hon ska bita mig igen, sist så skulle jag ta upp odelia då sprang hon vid Kitty då hugger hon emot min hand så jag börjar blöda.. Det var nog inte med flit men hon tycker inte om mig alls :(

Creation
0

#70 Oj, vilken knepig situation… undrar vad beteendet beror på. Starta en ny tråd om problemet vetja, så kanske någon som erfarit samma sak kan föreslå en bra lösning. :-)

[Strawberi]
0

#71 - nä, avvaktar och ser nästa vecka Odelia flytta ju hit för snart 3 veckor sedan, de kan vara lite med rangen i guess ^^

Abico
0

Nu har jag skrivit klart novellen som ska lämnas in imorgon, försökte få lite konstruktiv kritik av en kompis men hon tyckte att den var innehållslös ;) Whaaat?! Hela Sverige blir occuperat av Danskarna, hur mycket mer innehåll kan man ha?
Nu ska jag läsa och göra våfflor!

#67 - Det stämmer säkert ;) Det ena är sämre än det andra i.a.f.

Hanna 

Lyan
0

Sitter och frossar i chokladwienerbröd! Fortsätter ja såhär kommer jag snart gå upp de kilon jag har tappat :-S

[Strawberi]
0

Just nu: gör om min hemsida… Vilket jag gör för jag har super tråkigt :(

[WeepingWillow]
0

Har totalfrossat i mig allt godis jag fick som avskedspresent på jobbet idag i väntan på att min nötfärs ska tina. Verkligen jättebra både för magen o för vikten! Nu orkar jag ingen middag gah! Fick även en fin orkidé :) Men utan kruka, är väl inte alla som har en kruka liggandes hemma eller!? Nu får blomman vänta att få kruka till helgen.

Royalz
0

Ska snart fortsätta att göra iordning transportburarna till utställningen i helgen i Norrköping :)

Måste fördriva tiden liten så klockan blir 20.00 så Vampire Diaries börjar ;)

queenlinnea
0

Jag har precis kommit hem från Ikea! Undra vad fasen jag skulle göra utan det stället alltså..

[Strawberi]
0

Någon som vet vad E. och U. betyder? Springer på det hela tiden när jag är på hemsidor.. Förstår det är mamma och pappa men VAD står det för?

Abico
0

#7 - Efter och Undan :)

Hanna 

[Strawberi]
0

#80 - va? HAHA vadå ''efter och undan''? o_o

Abico
0

#81 - Efter hanen (pappan) och Undan honan (mamman).

Hanna 

[Strawberi]
0

#82 - va? Alltså det fattar jag men varför Efter och undan? Kan det inte vara något annat? Jag förstår inte sammanhanget :(

[jejjas]
0

nu ska jag hoppa in i duschen =) sen natta djuren hittade billiga grönsaker i dag =) och färska är dom med =)

Abico
0

#83 - Här finns en förklaring till varur orden kommer, som du kan läsa.

Hanna 

FeliciaS
0

Borstar tänderna.

Godnatt ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Royalz
0

Sitter här och målar naglarna :) Vaknade tidigt som vanligt idag och kunde inte somna om :(

Stör mig också på att hon Sofia Dafgård aldrig svarar på mejl… hon ska vara kontaktperson för Rävlanda utställningen, då är det ju bra om man kan få svar?

[jejjas]
0

sitter å pratar med syrran om lite framtids planer Skrattande

[jejjas]
0
Funderar med om man ska aceptera det erbjudandet jag fick i går =) det är igenkligen en gång i livet erbudande ;)
[Strawberi]
0

Jag ska göra det roligaste i världen.. Plugga! Super kul …. not

Creation
0

Jag måste nog hoppa in i duschen så att jag kan göra mig i ordning för att träffa en kompis.

#89 Vad alla ska "hemla" hela tiden :p

marsvin-90
0

Sitter o äter frukost ^^ Ska snart ut o gå med Teddy =)

[Maijah]
0

#92 Frukost kl.2? Du måste ha sovit gott;)

Jag ska nog ta & äta nått, börjar bli lite hungrig…….

marsvin-90
0

#93 Hehe ja jag brukar sova så länge varje dag eftersom de inte finns nåt o göra, går arbetslös =/

[Strawberi]
0

nyss ätit och busat med hunden och skrattat som en galning åt mamma idag.. Nu är jag trött, men ska baka lite bullar snart ^^

Abico
0

Jag kom just innanför dörren och ska tydligen iväg och titta på is-show, ska bara möla i mig en macka först,

Hanna 

queenlinnea
0

Jag sitter och sprider ångest runt omkring mig för att jag borde plugga, även att det  trots allt fredag så har jag ett saftigt prov om andra världskriget nästa onsdag, super kul, yaaaaay..

Lyan
0

Väntar på att det blir dags att hämta syrran på tåget. Jättekul att både hon och brosan kommer hem i helgen :-D Niklas har varit i Afghanistan två månader så jag har inte träffat honom sedan i julas!

Fast dumma han ska ner dit igen :-(

Lina ska även plocka med sig Udo när hon åker hem på måndag. Om jag får tag på den tjejen som ska ha honom…

[Maijah]
0

#94 Okej… Du får iaf sova;)

Jag ska nog gå ut en sväng innan det blir för mörkt….

[Strawberi]
0

Har syster och hennes pojkvän på besök så vi fikar! =)

Fiona
0

#29 Jag har släkt där nere så de åker släktingar härifrån Sberige dit någon gång om året, ska upplysa dig när nästa gång blir ;)

läser bloggar och funderar på vad jag ska ha på mig i morgon kväll, vankas förhoppningsvis 18års fest!"

Jenny

Creation
0

Jag lyssnar på musik och väntar på att mamma ska se klart sin film så att vi kan prata lite. ;)

#98 Roligt med syskonträff! Vad gör din bror i Afghanistan? Riskfyllt område, måste vara jobbigt..

queenlinnea
0

Åh, jag sitter och har precis lugnat ner mig. Haha, lite depp över att Claudia inte vann Let's dance faktiskt. Hejat på henne hela tiden, hon var värd detta!

Lyan
0

#102 Tror han är officer, han är soldat iallafall.Han är bara hemma ett litet tag sedan ska han ner igen änsa tills juni :-( VILL INTE! Det har redan blivit dödade två svenskar där han är posterad

Har träffat dem lite fort nu ikväll och så ska vi äta middag imorgon :-D

Royalz
0

Ska snart åka dom långa 28 milen upp till hamsterutställningen i Norrköping.

Ibland önskar jag att jag bodde närmare, då alla uställningar jag åker på är minst 20mil bort.

[jejjas]
0

#91 ja det måste man ha =)

Lexxi
0

Sitter hemma hos älsklingen med min lilla vovve brevid mig. Älsklingen är på jobbet så får sysselsätta mig själv idag :p Ska strax ta en lång promenad med hunden iaf :)

Mvh Alexandra

[Strawberi]
0

Ligger brändåsens bygdegård lite förbi kristehamn?

Royalz
0

#108 Nix, det ligger bortanför Örebro vid Hallsberg och Kumla typ :)

[Strawberi]
0

#109- åh eniro länk? :P

Abico
0

Har precis sett på Ponyo on the Cliff, helt otrolig film Kyss

Hanna 

[Strawberi]
0

spelar på djur.nu ska väl snart sova…

Lyan
0

Ska gå och sova snart, är helt slut!

Har varit på middag med familjen, vi var massor! Mamma, mormor, mammas nya man, två av hans barn plus en pojkvän, jag, Chrille, Lina (äldsta lillsyrran), Niklas (äldsta lillbrorsan) och hans flickvän, Maja (näst yngsta lillsyrran) och hennes kompis och Kasper (näst yngsta lillbrorsan) och så all tre hundarna naturligtvis. Fattades gjorde bägge småttingarna, Linas pojkvän och mammas mans yngsta son, har säkert glömt någon :-P

Niklas är militärpolis fick jag reda på nu också.

Var också en sunkskunk som hade pissat på porten ner till djuren igen Skrikandes. Varför vet inte killar att det finns toaletter!

Mötte en massa folk på kvällskissen med hundarna också, en kille sa hej och att jag hade fina hundar och min första tanke var: kommer du närmare ditt äckel slänger jag bajspåsen i nyllet på dig! Tror jag får jobba lite på min människosyn för denna killen såg varken äcklig eller full ut…

Creation
0

Jag är glad. :) Ska nog ta några mattetal innan sängdags.

#106 Ja, det är väl sant. 
Själv har jag idag äntligen fått något att hemla över Skrattande

[Strawberi]
0

Jag ska nog krypa ned nu (vilket jag sagt i snart 4 timmar…), har just bloggat lite så nu är jag trött (inte av bloggandet HAHA)

Abico
0

#114 - Vad har du nu gjort?! :O

Hanna 

[Strawberi]
0

Ursh jag väntar och väntar, jag hatar att vänta! :(

Abico
0

#117 - Vad väntar du på? :P

Hanna 

Royalz
0

Jag har precis klippt och filat klorna på Flora, Fanny och Maya. Smörjade även in tassarna så dom blev mjuka och fina :)

Creation
0

#116 Haha, det du.Tungan ute

[Colina]
0

Jag spraymålar ett bord och ett par påskägg inför en utställning på Måndag. Guld och svart färg överallt!

[jejjas]
0

Jag ska städa till djuren plus att det ska möbleras om där inne :) så jag får plats med det som kommer den 10:e april Skrattande

Abico
0

#122 - Om du vill kan du få komma hit och städa burarna här också :P Jag har tänkt göra det men inte riktigt kommit så långt ännu…
Vad är det som kommer den 10 april? :P

Hanna 

[jejjas]
0

#123 nja vet inte det räcker nog med dom 8 jag har Flört

Hihi tänker inte jag säga det får du se då Flört

Lyan
0

Tänkte jag skulle göra en ny hustråd med nya bilder och som inte är lika lång

[Strawberi]
0

jag lyssnar på Broder Daniel som vanligt, funderar ta mig an kitty's päls.. Det gör jag, vi hörs nu ska det klippas!

Lexxi
0

har precis spelat wii med familjen. Pappa fyller år idag så vi har firat honom lite :) nu ska jag sätta mig i soffan och kolla film :)

Mvh Alexandra

queenlinnea
0

Jag har preciiiiis andats ut för första gången på två timmar. Kunkun  hemma! Just nu är han i buren och sätter en jädrans massa fart på Neou som är överlycklig över en ny kompis som han ialla fall kan leka med!

[jejjas]
0

Jag produserar marsvins bebisar plåstrar om sår och nattar marsvinen :)

[Strawberi]
0

Är allmänt sur, jäkla dolt nr speciellt när jag sover. Man stör inte en sovande mig.

Abico
0

#130 - Jag svarar inte om det är dolt nummer/ nummer jag inte känner igen om jag inte väntar samtal :P Stäng av ljudet när du sover ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#131 - jag var så trött när jag la mig att jag inte var närvarande hade fått 6½ timmars sömn, så var väääääldigt utmattad. Så ringer en idiot fyf*n ska slå ihjäl personen… tror jag vet vem det var…

[Maijah]
0

#129 Det är väl ändå inte du som producerar marsvinsbebisar?;)

Jag är heeeeeeelt slut! Har sanerat i marsvinsrummet, och virkonat sakerna som skulle ut därifrån, så nu är det tomt förutom burarna,marsvinen och några hyllor på väggarna. För det kan ju vara Ringorm, provsvaren borde komma närsomhelst nu. Så nu har jag iaf börjat lite smått med saneringen. (eller smått och smått, det tog 2½ timme allt som allt. Nåja nu är det gjort iaf) Så blir det lite enklare att börja eventuell behandling sedan.

[WeepingWillow]
0

Jag har promenerat hem från nya tillfälliga jobbet, tog nästan en timma (i min inte alltför raska takt :P) Usch jag fick ont i ryggen, det va ingen rolig väg. Kommer iaf hem till mina små grisar o ser att Michie mår bra o de andra 2 är söta som vanligt :)Dom har inte fått mycket uppmärksamhet nu stackarna, allt har gått till Michelle… Kanske man skulle sätta på lite kaffe!

[Strawberi]
0

jag funderar om jag ska städa….

queenlinnea
0

Jag måste plugga, får ta en kopp kaffe så jag piggnar till..

Abico
0

2 timmar oavbrutet räknande och jag är (så gott som) klar inför morgondagens matteprov. Näst på listan står att se över instuderingsfrågorna inför onsdagens klimatprov, som jag inte ens tittat på ännu.. Men det tar emot.

Hanna 

Lyan
0

Har precis ätit stuvade makaroner och falukorv *mums*

Sedan har jag sågat upp till nya garage och lådhus :-), ska se om jag hinner slipa allt ikväll också eller om det får bli imorgon…

Ska snart åka och säga hejdå till Niklas Gråter, han ska tillbaka ner till Afghanistan

queenlinnea
0

#138 Hoppas han får det bra där nere och inte blir utsatt för något hemskt! Jag beundrar honom verkligen.

[jejjas]
0

Jag har presis nattat djuren :) så nu ska jag sätta mig å se på saltön =)

Knutte-love
0

Sitter och väntar tills min mamma slutar och jobba så jag får gå och sova.:P Nedå. JAg ska prata med henne om att en kompis inte kan ha kvar sina två marsvin så jag ska fråga om jag kan ta hand om dom tills jag hittar nya hem åt dom. =)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

[Strawberi]
0

Tror jag bryter ihop.

queenlinnea
0

#142 Har det hänt något Nea? :(

Knutte-love
0

#142 Har det hänt något?:(

Kramiz Amanda och Danny!

[Strawberi]
0

143&144 -  lite för mycket i mängden bara.. Oroar säkert mig i onödan och blir överkänslig direkt det blir för mycket. Och just nu är det väldigt för mycket

Abico
0

#142 - Om det är av samma orsak som på FB så måste jag skratta lite åt dig ;)

Hanna 

Knutte-love
0

#145 Hoppas det blir bättre. Det e inge roligt och må dårligt. =(

Kramiz Amanda och Danny!

[Strawberi]
0

#146 - tyvärr är det inte det. Detta är inte roligt på något sätt, hur man än vänder och vrider på det.
Min bror åker till sjukhuset imorgon och ska igenomgå en stor bukoperation. Och det kan kosta honom livet.

queenlinnea
0

#148 Jag ska skänka honom en tanke. Får hoppas att det verkligen blir bra.

Knutte-love
0

#148 Ne vad trökigt. Hoppas det går bra.

Kramiz Amanda och Danny!

[Strawberi]
0

Sedan kan jag även säga, att hans cancer inte heller är borta. Vi (eller mamma) tror att det kommer bli strålning snart.

Knutte-love
0

#151 Okej. Tråkigt. Hoppas det kommer gå bra.

Kramiz Amanda och Danny!

Abico
0

#148 - Usch vad hemskt :( Hoppas att allt går bra, ska tänka på honom imorgon.

Hanna 

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.