Sambon redan påverkad haha...
Är just i veva att flytta ihop med min pojkvän, alltså ut från min lilla etta och in i hus istället.
Saknade marsvin så mycket att jag beslutade skaffa ett par, när sambon fick veta var han lite *mutter mutter* men tyckte det var okey så länge jag skötte dom själv. :p
Det tog ett par dagar så utan vi diskutera det så började han smått tänka burplaner för är ju synd om djuren att ha bara en vanlig öppen bur och helt övrigt rum. Haha…
Kan ju även tillägga att marsvinen inte flyttar hit förrän om ca 3 veckor. ;)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Oj, om bara min mamma kunde ha samma syn på marsvin som din pojkvän har. ;) Du har tur som har honom! Ni är säkra på att han inte är allergisk mot marsvin förresten?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Vilka framsteg :) Det låter som om han ändrat inställning lite ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Min pojkvän är lite samma. Första gången: "dom stinker och är jättetråkiga". Nu kan jag sätta dom på honom och han börjar mysa, han har dem i sängen och allt. Han frågade till och med häromdan om vi skulle skaffa ett till. Jag sa att det ska vi när vi får plats med större bur ^^
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#1 Han är inte allergisk mot några djur och inte heller hö eller spån. :)
Och blir han det är det nog ingen fara för dom kommer bo i ett rum i källaren så inte direkt inpå oss. :)
Lycko ost om bara min pojkvän kunde ha samma syn. Han gillar verkligen inte mina marsvin.
Fast de kanske ändrar syn när de får leva med dem ? Liksom vem kan stå imot små lurviga söta varelser ?
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Min pojkvän har, får att tycka att dom är lite smått äckliga, frivilligt börjat lyfta upp mina små grisar och mysa med dom!
Nu är han helt med på att vi ska ha marsvin sen när vi flyttar ihop :)
Mvh Alexandra
Min pojkvän har blivit medtvingad till utställningar och nu har han tom börjat ställa själv :-D Fast bara när jag måste vara på massa ställen samtidigt, han vill inte få skäll när de förlorar hehe. Sedan har han lärt sig massa namn på grisarna och tom vilka som är släkt :-D
Min pojkvän tycker om mina marsvin. :) Han tycker att de är häftiga djur som pratar så mycket och har till och med snuddat vid tanken att skaffa marsvin själv. Men det lär nog inte bli av.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Min man, ja hela min familj tycker att marsvinen är roliga intressanta mysiga och fina!
Min pojkvän är också engagerad i mina marsvin han tar hand om dom i veckorna när jag är i skolan. Och han har byggt burar åt dom och kör mig till utställningar och då sitter han och kammar dom och fixar innan dom ska ställas ibland =)
Ibland har man tur =)
Min sambo var först lite emot att jag ville ha marsvin, och tyckte de var tråkigt den första tiden när de var lite rädda. Men allt eftersom så tycker han bara om dem mer och mer..
Ett litet tag var vi utan marsvin och då var det inte bara jag, utan även han som tyckte att det var så tyst och tråkigt utan marsvin.
Så nu när vi har två små, så vill han ha ett till.. Och det är alltid han som vill ge grönsaker och sånt gottis till de små, han tycker de är så roliga när de blir helt galna och skriker efter godis! :) Haha
Mina föräldrar var väldigt skeptiska förut. Men nu är de tvärt om, man brukar kunna hitta pappa hos marsvinen där står han och piper med rösten och klappar marsvinen. Ser lite roligt ut, min mamma är in varje gång hon går upp på övervåningen och säger puttputt då hoppar marsvinen som galningar haha, sen är hon alltid in och säger godnatt till marsvinen också. Rätt skönt med föräldrar som gillar mina djur. Men som sagt djuren blir en del av familjen även om man vill eller inte. =)
Haha, vad härligt :) Kul att läsa allas historier ^^
Här har det blivit väldigt naturligt för alla att marsvinen finns och rörs av större beslut. Jag har väldigt svårt att tro att mamma och pappa räknade med att än idag ha 8 marsvin i huset när de lät mig och min syster få marsvin för 10-11 år sedan… Och den där marsvinsgränsen som fanns är också borta *s* När våningsburen byggdes var tanken att det skulle vara fyra marsvin "Du behöver ju inte fylla hela, nedersta planet kan du ju ha som förvaring". Nu mera anser mina föräldrar att jag själv kan avgöra när det är lagom många marsvin och sålänge det sköts ordentligt lägger dom sig inte i.
Pappa tycker väl att "svinen" är trevliga men vill helst inte ta i dom, han är dock utmärkt att ha när det ska köpas hö,spån och grönsaker :P Mamma tycker att de är söta de flesta dagar, hon "äger" ju en av flickorna ihop med lillebror också. Syrran är ganska neutral, hon gillar bara Greta ;) Och Lillebror är intresserad ibland och är en jättebra "hjälpare" när det är matdags :P
Hanna
"Du behöver ju inte fylla hela, nedersta planet kan du ju ha som förvaring" - Hanna…. Det där känner man INTE igen inte alls, pappa säger så om burskåpet.. Men jag ska smygbygga till en plan där *fnissa*
#14 - Skillnaden mellan våra burar är ju att mitt nedersta plan redan från början var en färdig bur ;)
Hanna
#15 - sant! Jag behöver bara plywoodboard och plexiglas gångjärn och lås…. Okej de blev rätt mycket, får fräsha upp bokhylle buren ist 
Mina föräldrar älskar mina nuvarande grisar samt mina 2 första grisar! Det är bara att lämna av dom där när jag vill åka bort. Pappa brukar tom komma upp o hälsa på mig bara för att få mysa lite med marsvinen haha. När vi alla är i sommarstugan går han o plockar upp dom i tid o otid o ger dom små strån o blad från trädgården :) Det är han som har byggt alla mina burar.
Mamma pratar med bebisröst med dom o skrattar gott när dom står o skriker efter mat. Inte heller kan hon låta bli att mata dom så fort dom ger ifrån sig ljud trots att jag sagt åt henne att dom skriker ju mer ju mer dom får liksom :P Så dom blir ju rejält bortskämda!
Min syrra brukade gå in i mitt rum på helgmornarna när jag bodde hemma, plocka upp en gris o låta den springa in under täcket i min säng. Mysigare uppvaknande finns ju knappt :) Även brorsan tycker dom är söta o så, men det där stora intresset saknas haha.
Pappa hade faktiskt marsvin han också som liten för ca 40 år sedan så även farmor är väldigt engagerad i mina små djur :)
Pappa gillar inte alls marsvinen.
Mamma hjälper mig gärna med dom och älskar dom hon med. När jag var handikappad hjälpte hon mig med mina förra och sommartid bodde dom flesta även hos dom för att lättare kunna få komma ut och njuta i gräset då jag själv bott i lägenhet i ett par år.
Haha nu är jag portad från källaren, sambon håller på att bygga bur i marsvinsrummet och jag fick inte under några omständigheter komma ner innan han sa till utan jag skulle se till och laga mat istället.
Tillägg: Han hade fixat fram en perfekt dörr, bilder kommer på bygget så fort det är klart med nät uppe och allt. :)
#19 - Vilken härlig anledning till att bli utestängd från ett rum :P Ser fram emot bilder!
Hanna
#20 - visst är det. :p
Nu ska bara golvet målas och nätet ska upp på stommen. :)
Mina föräldrar har inget emot mina grisar, men de är inte speciellt engagerade i dem. Min mamma brukar smyga in och ge dem godis då och då, och min lillasyster tycker om att gosa med dem, och min storasyster verkar tycka de är jättemysiga att gosa med^^ Men mer än så är det nog inte, det är jag som är marsvinsgalningen i denna familj;)
Vad roligt att han har börjat bygga på buren nu! Väntar på bilder!:-)
Härligt att bo med en pojkvän som gillar djur :) Det gör jag! Han har till och med 2 egna marsvin & en egen kanin :P Hehe ^^:) Mysigt att dela intressen så :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Spännande, du får ta kort och visa sen :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Nu är golvet målat, sista lagret ska bara torka i drygt 15 timmar. Sen ska vi se om sambon lyckas hitta sin häftpistol så vi får upp nätet också. Sen ska vi städa utanför buren och få dit en hylla och mina marsvinssaker. :)
Blir att försöka köpa in ett par balar hö denna veckan och på lördag flyttar mina små gossar hit! :D
Kan inte fatta att detta verkligen händer - spännande! :D